Gezondheid alle pijlers

Mirena en veel afscheiding?

24-07-2010 09:41 13 berichten
Zijn er meer vrouwen die hier ervaring mee hebben, ik heb 6 weken na de geboorte een mirena spiraal laten plaatsen, eerst maandenlang iedere keer nog wat bloed verloren, dat is nu na 5 maand voorbij. Maar ik heb nog steeds zoveel last van afscheiding. Ik moet regelmatig mijn inlegkruisje wisselen omdat ik anders doorlek. Heb er wel een beetje genoeg van...... ben verder wel tevreden over mijn mirena, maar als het zo blijft ga ik hem er toch maar weer uit laten halen.

Maar ben dus op zoek naar herkenning? Moet ik nog geduld hebben en wordt het dan vanzelf beter?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou idd even afwachten, het duurde bij mijn ruim een jaar voordat mijn lichaam was gewend aan de mirena, ik heb nu ook amper menstruatie meer. Ik heb ook een periode van veel afscheiding gehad, maar dat is nu ook over. Misschien heeft het ook met de geboorte te maken? Maar dat zou ik niet weten, want geen kinderen. En ik zou stoppen met die inlegkruisjes, is alleen maar slecht voor je vagina, bacterie bron enzo. Gewoon wat vaker van slipje wisselen en als je het voelt aankomen even naar het toilet
Zonder inlegkruisje is echt geen optie, als ik niet op tijd verwissel lek ik door en dan wordt mijn broek ook vies/nat. Zonder kan ik denk ik alle 5 minuten een schone onderbroek aan trekken. Wel draag ik 's nachts een inlegkruisjes zodat het dan kan ademen. Maar nog een half jaar met doorlekkende inlegkruisjes dat trek ik echt niet.....
Zoveel afscheiding heb ik niet. Wel meer dan voor de Mirena werd geplaatst. Mijn man heeft ook de indruk dat er niet alleen meer afscheiding is, maar ook een wat sterkere geur (ondanks goede hygiene).
Ik heb ook de mirena geloof ik 8 weken na mijn bevalling laten zetten. Bij inzetten geen pijn, 1 week niks aan de hand. Daarna 3 weken erge pijn en bloedingen. Nu al weken elke dag een beetje bloedverlies. Ben op nacontrole geweest bij het ziekenhuis (waar ik hem ook heb laten zetten) en hij zat goed. Heb ook elke dag een inlegkruisje in. Hoop niet dat ik straks net als jij pas over maanden geen bloedverlies meer heb en dan met afscheiding te kampen krijg. Ik hou regelmatig het al bestaande mirena topic in de gaten. Kijken of ik daar goede hoop uit kan halen, maar die van mij gaat er na "de operatie" van mijn vriend mooi uit. Ik dacht lekker makkelijk en weinig tot geen menstruatie meer, weer een illusie armer.
Ik vind het dus ook een beetje stinken..... en ik draag op mijn werk witte broeken, al een paar keer vlek gehad omdat ik door mijn inlegkruisje heen lek. Maar ik kan toch moeilijk altijd maandverband voor doen? En altijd een tampon in lijkt me al helemaal niet gezond.

Ik heb mezelf een half jaar gegeven, die is nu bijna om, maar ik ga anders binnenkort een afspraak maken bij de gyn. Mss heeft zij nog tips en anders ga ik wel weer aan de pil. Daar was ik niet eens zo ontevreden over. Want zoals het nu is word ik er zo langzaam aan kriegel van.
Ik kan niet tegen inlegkruisjes, een katoenen homemade inlegkruisje van katoen bv niet al te ruwe badstof werkt beter. Kun je ook meenemen en evt wisselen als het nodig is.

Ik merkte dat ik van inlegkruisjes meer afscheiding kreeg, na een paar weken katoenen inlegkruisjes plus katoenen ondergoed te gebruiken, heb ik er nauwelijks last meer van.
Wintermuts, waar koop je die katoenen inlegkruisjes? Wil ik best nog gaan proberen voordat ik de mirena laat verwijderen.
quote:germanwings schreef op 24 juli 2010 @ 21:44:

Wintermuts, waar koop je die katoenen inlegkruisjes? Wil ik best nog gaan proberen voordat ik de mirena laat verwijderen.je kunt ze op een beetje alternatieve sites zoals etsy.com kopen http://www.etsy.com/searc ... h_type=handmade&ref=auto, maar ik heb gewoon zelf wat oude zachte en dunne handdoeken verknipt en even omgezoomd. Heb ook nog wat geexperimenteert met gewoon katoen bv oude shirts ed, maar dun badstof beviel me beter.

Ben niet voor de vleugelmodelletjes ed gegaan, gewoon gevormde bleven ook prima zitten.
Ik had ook veel afscheiding, maar ook pijn in mijn onderbuik. Bij mij bleek het een infectie te zijn die veroorzaakt werd door de Mirena.De spiraal was gaan irriteren in mijn baarmoeder. Deze is afgelopen vrijdag verwijdert, maar daar zit ik niet mee, want ik was er toch niet tevreden over. Dus ik zou er niet te lang mee doorlopen! Succes!
Oh nu lees ik ook dat de afscheiding ruikt, ik zou er zeker naar laten kijken. Misschien heb je wel een infectie/schimmel/ontsteking. Ik wil je niet bang maken overigens hoor ;) Maar het lijkt me niet gezond daar mee door te blijven lopen. X
Ik ben al voor controle bij de gyn geweest, infectie had ik niet, maar wat een eng verhaal pinkchica.
Nou gelukkig maar! Ik ben al inmiddels een week zoet met vreselijke buikpijn :S Maar alles komt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven