Gezondheid alle pijlers

Mirena, hoe bevalt het?

28-09-2007 16:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik ben sinds 4 maanden in het bezit van het Mirena spiraaltje en tot nu toe nog niet erg tevreden. Lange periodes van spotting (twee weken) en dan wel 3 weken niets, tot het zich weer herhaald. Nog veel last van buikpijnen, ook als ik niet ongesteld ben en bij inspanning. Herkent iemand dit, zo ja doorzetten of weg halen? Wie wil haar ervaringen delen?? Ik ben 47 en heb geen kinderen gehad, misschien van belang.

Groeten, Lies
Hi Lies

Ik ben zeer tevreden met de mijn zit er nou voor 3 jaar ....hij is in gebracht 6 weken nadat ik bevalen ben van mijn zoontje.... ik ben nu haast niet meer ongesteld ...heb alleen een inleg kruisje nodig... had er ook niet echt veel last van. Begin nu alleen de laste maanden erg veel last te krijgen van mij ei sprong..... maar in het algemeen ben ik er erg tevreden over ik had geen klachten na het in brengen
Ik ben dolblij met mijn mirena. Hij zit er nu 4 jaar in. Ik ben misschien 8 keer en minibeetje "ongesteld" geweest in die tijd. Niet meer dan een beetje bruinige afscheiding eigenlijk. Alleen pijn gehad bij het plaatsen (wel vrij veel eigenlijk) maar dat is mij achteraf dus dubbel en dwars de moeite waard gebleken. Ik ga binnenkort dus zeker een nieuwe laten plaatsen!
Ik ben tevreden van mirena, de eerste maand spotting en dan geen ongesteldheid meer. Zalig !!
Tot zover bedankt voor de reacties!

Maar zijn er ook mensen met soortgelijke ervaringen als mij, en zo ja, wat hebben jullie gedaan? Ik sta nu op het punt om het te laten verwijderen, maar bedenk me ook dat het soms wat tijd nodig heeft. En ja, wat is normaal als het geplaatst is en voor hoelang kan je zoals ik, doorsukkelen of ben ik gewoon te ongeduldig?

Groeten, Lies
hoi

ik had ook de mirenaspiraal en aan een stuk door 7mnd was ik ongesteld

ik had veel buikpijn en rug pijn

hij zat goed maar hij was blijkbaar niet geschikt voor mij

eerder heb ik een koperspiraal gehad en die beviel wel goed

ik heb wel kinderen 4 zelfs dus ik denk dat dat niet uitmaaakt

ik was trouwens ook 7 kilo aangekomen

ik ben blij dat ik nu tenminste weet wanneer ik ongesteld ben en hoe lang
denk dat elk lichaam ander reageert, volgens mijn gyno zei ze da tik weinig las thad omdat mijn baarmoeder net 9 maandne was opgerekt en reageert dusniet heftig op iets er in....... ik kan me voor stellen dat al sje geen kinderen heb gehad dat je baarmoeder er heftiger op reageert... hopelijk sukkel je gauw niet meer...
Lies, de eerste zes maanden was een ellende. Ik heb dikwijls op het punt gestaan dat ding te verwijderen. Tussentijds nog een echo laten maken. Migraineachtige hoofdpijn gehad.

Het is inmiddels meer dan drie jaar geleden. Ik ben nu blij dat ik heb doorgezet.
Hoihoi

Heb nu ondertussen mijn 2e Mirena. Heb hem nu twee jaar geleden laten plaatsen. Inbrengen was niet prettig, deed heel erg veel pijn. Maar dat is dan ook het enige nadeel dat ik ervan ondervonden heb. Vind het super, hoef nergens om te denken, word amper ongesteld, en als ik dat word heb ik een inlegkruisje nodig (en zelfs dat is nog wat overdreven qua hoeveelheid). Ben er erg tevreden over. Ik heb geen kinderen, dat is ws ook waarom t inbrengen de eerste keer zo pijnlijk was dat ik flauwviel en niet kon lopen. De eerste dagen daarna waren niet fijn. Bij de tweede heb ik m onder n roesje laten plaatsen.
Ik heb geen kinderen en heb nergens last van gehad bij het inbrengen. Ik denk dat het ook met de ervaring en handigheid van de arts te maken heeft. Na het inbrengen op de fiets gestapt en mezelf beloond met een leuke outfit. Ik voelde wat kramp, maar meer niet.
Ik heb twee kinderen (bijna 19 jaar en 14 jaar) en de Mirena 7 weken geleden onder een roesje laten plaatsen. De eerste 10 dagen erg veel krampen gehad, het leken wel weeën en dat hield soms wel anderhalf uur aan, 2 of 3 keer per dag, ook 's nachts. En ik heb flink gevloeid maar dat was de laatste menstruatie na het stoppen van de pil denk ik. Na 10 dagen was het leed geleden (gelukkig!) Geen pijn meer en zelden wat spotting (mag geen naam hebben)

Vorige week controle gehad en hij zit perfect. Nu erg tevreden dus!
Hoi, ik heb het spiraaltje nu 4 jaar. Ben er erg tevreden over, al deed het inzetten wel erg pijn. Maar al 4 jaar geen dag ongesteld geweest, en daar deed ik het voor.
Ik heb de mirena nu ook ruim 4 maanden, en hier is het prut! Ik ben 6 maanden geleden bevallen. Ik heb heel lang gevloeid na het plaatsen, 3 maanden, en daarna af en toe wat dagen geen bloed, dan weer wat dagen wel. Nu ben ik ineens ongesteld geworden, en ben heel erg moe, heb hoofdpijn en buikpijn. Dit zou ook moeten stoppen vogens de huisarts. Ik laat hem nog een paar maandjes zitten en als ik dan nog steeds bloedverlies heb gaat hij eruit. Ik ben het echt zat.
Ik heb 'm ook, nu 10 maanden. Heb nog geen kinderen, ben 27. Ik heb 'm genomen omdat ik al vanaf mijn 12e aan de pil zat (vanwege extreme menstruaties toen) en ik te maken heb met zeer onregelmatige werktijden waardoor ik de pil nooit op tijd innam. Vond het plaatsen zeer pijnlijk, maar toen 'ie eenmaal zat huppelde ik eigenlijk ook gewoon de praktijk uit. De eerste 5 maanden nog wel last gehad van onregelmatige menstruatie, pijntjes en soms had ik ook het idee dat ik hem "voelde". Kan niet uitleggen hoe maar het was gewoon een gek gevoel. Ben nog een keer voor controle naar de huisarts geweest en die zij toen dat ik nog even door moest zetten. Dat heb ik gedaan en nu heb ik sinds 2/3 maanden echt nergens meer last van en ben ik nooit meer ongesteld. Ben er superblij mee en wou dat ik het eerder had gedaan.
Ik ga deze week voor een tweede Mirena, heb mijne nu vijf jaar en nooit ergens last van gehad. Ik ben 27 en heb (nog) geen kinderen, het plaatsen was verschrikkelijk pijnlijk maar die pijn was binnen twee dagen zo goed als weg. Maar ik moet eerlijk zeggen, nu ik weet hoe het is... vind ik het veel enger om het nog een keer te laten doen, bovendien moet de andere er ook uit natuurlijk

Maar: ik heb helemaal geen menstruaties gehad zowat, de eerste twee jaar was ik het welgeteld één keer per jaar (echt allebei in juni, heel vreemd), later alleen dat ik wel mijn cyclus een beetje kon voelen, elke maand verdacht sjacho voor een dag of twee

Ik geeft het een dikke 9! Ik heb ook microgynon geslikt en wil nooit meer aan de pil... die stemmingswisselingen...
Ik kan der nog weinig van zeggen; ben welgeteld een dag in het 'bezit' van een mirena. Het plaatsen was bij ook erg pijnlijk, maar na een naproxen ben ik weer helemaal de oude! Tot nu toe bevaltie me wel!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Heb eergisteren mijn spiraaltje er na 4,5 jaar uit laten halen. Dat viel gelukkig heel erg mee, zeker omdat het inzetten een ramp was. Heb de eerste maanden erg veel last gehad van weeachtige pijn in mn buik maar dat werd gelukkig minder. Dat heeft een maand of vier geduurt... Het enige wat ik de laatste tijd merkte was dat ik aan mn opruimwoedes en jankerigheid kon merken dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden, maar na vorige week weer een heel erg pijnlijke avond gehad te hebben met mn spiraaltje heb ik besloten dat ie eruit ging en er voorlopig zeker geen nieuwe meer komt. Maar ik weet zeker dat ik m ga missen als ik weer es als vanouds ongesteld wordt
Hallo,

ik heb mijn mirenaspiraaltje nu bijna 3 jaar. Het bevalt me eigenlijk pas een half jaar. Eerste 2,5 jaar vaak en onregelmatig ongesteld en ook gewoon steeds een week. Vriendin van mij heeft vanaf het begin (rond dezelfde tijd in laten brengen) nergens last van gehad. Denk dat het per persoon verschild. Ik heb het spiraaltje wel gewoon laten zitten. Ben ik nu erg blij om
Hallo,

Ik ben 44 jaar en heb zo'n 2 weken geleden mijn derde Mirena laten plaatsen. M'n eerste werd geplaatst 6 weken na de geboorte van mijn dochter, maanden lang last gehad van doorbraakbloedingen en spotting en na ongeveer 9 maanden was het weg en nooit meer ergens last van gehad. Toen mijn eerste Mirena geplaatst werd, stond er ook nog in de bijsluiter dat pas na ca. één jaar de menstruatie verdwenen of sterk verminderd zou zijn.

Plaatsen van nieuwe Mirena's verloopt bijna pijnloos en na die tijd heb ik ietsje last van krampen maar die zijn na een uurtje ook weer over. Voor mij is de Mirena een geweldige uitvinding. Nooit meer PMS of menstruatie, dat is toch helemaal super.

Lies60 ik zou nog even doorzetten als ik jou was!
Hoi allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Het blijkt maar weer dat iedereen verschillend reageert op de Mirena. Ik ga het nog twee maanden proberen en als het dan niet beter wordt, laat ik het verwijderen. Het is wel de bedoeling dat ik er 'lol' van heb en niet de klachten van buikpijnen en twee weken ongesteld per maand aan over hou, toch?

Groeten van Lies
up
De mirena....wat een rampding!

Ik heb hem nu anderhalf jaar, bijna elke dag enorme buikpijn, misselijkheid, hoofdpijn.

In het begin werd ik nauwelijks ongesteld, nu gek genoeg ben ik meerdere keren per maand ongesteld. Raar maar waar.

Na de kerst ga ik de gynaecoloog bellen, en laat ik de mirena verwijderen.
Ik weet niet of ik al een ervarings-deskundige ben... heb de Mirena pas 6 dagen...

Ik ben 39, heb geen kinderen en liep al jaren te tobben met mijn menstruatie. Heb ongeveer 6 jaar Microgynon geslikt, maar kreeg steeds meer last van bijwerkingen als misselijkheid, hoofdpijn e.d.

Het inbrengen van de Mirena viel me erg mee! Ik heb 'm laten plaatsen op de derde dag van mijn menstruatie. En bij de gynaecoloog - mijn huisarts plaatst de Mirena niet.

Ongeveer twee uur van te voren had ik twee paracetamol ingenomen; en maar proberen te ontspannen, hè?! Het deed wel even zeer, maar niet zo erg als ik verwacht had.

Twee dagen daarna had ik nog een paar druppeltjes bloedverlies, maar al sinds een dag of drie werkelijk nergens last van!

Geen buikpijn, geen bloedverlies, niks!!!

Heerlijk!

Ik ben benieuwd hoe het zal blijven gaan.

O ja, één advies voor potentiële gebruiksters van de Mirena: laat je vooral niet afschrikken door alle gruwel-verhalen die je op internet veelvuldig tegenkomt! Ik had ook zo mijn twijfels toen ik dat allemaal las, maar het is mij tot nu toe 1000% meegevallen!

Groetjes;

Wuppie
hallo allemaal!!

Ik heb gister de mirena laten zetten bij de huisarts. Ik vond het inzetten pijnlijker dan ik had verwacht. Ik kreeg last van hyperventilatie en ben flauwgevallen. ff kwartiertje blijven liggen en toen opgestaan en naar buiten gehuppeld. vanaf het moment dat ik buiten kwam gaat alles goed. heel klein beetje bloedverlies, maar dnek dat dit nog komt van mijn ongesteldheid. Voel helemaal niets in mijn buik.

Nu maar afwachten wat er de komende maanden gaat gebeuren.
Ik heb de mirena 3,5 jaar gehad en heb hem afgelopen zomer laten verwijderen omdat ik aan elkaar hing van de klachten.

Het inbrengen was al een ramp op zich (ik ben nooit zwanger geweest), daarna 6 weken krom gelopen van de krampen. Daarna is het een tijdje wel aardig gegaan, behalve dat ik elke maand een ontzettend pijnlijke eisprong had. 24 uur pijn, en daarna 1,5 tot 2 weken full swing premenstrueel: 2 kilo vocht, opgeblazen, emo, afijn de hele mikmak. De menstruatie op zich stelde dan weer weinig voor. Maar omdat ik een nogal korte cyclus bleek te hebben, herhaalde het hele feest zich snel.

Na 2,5 jaar werd ik steeds onregelmatiger ongesteld en had ik steeds vaker een enorm opgeblazen gevoel. Ik heb altijd geweten dat dat door die verrekte mirena kwam, hoewel ik daar geen bewijs voor had. Maar omdat ook de draadjes veel te kort waren afgeknipt, zag ik erg op tegen het verwijderen (ha had gezegd dat dat waarschijnlijk in ziekenhuis moest onder een roesje).

Afgelopen zomer was ik het zat, ben naar ha gegaan, die met enige moeite het ding er toch uitkreeg en sindsdien heb ik nergens meer last van. Ben gestart met de nuvaring, lekker helemaal geen eisprong meer. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik zolang gewacht heb met de mirena te laten verwijderen.

Voor mij nooit meer een mirena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven