Gezondheid alle pijlers

Mirena, hoe bevalt het?

28-09-2007 16:17 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik ben sinds 4 maanden in het bezit van het Mirena spiraaltje en tot nu toe nog niet erg tevreden. Lange periodes van spotting (twee weken) en dan wel 3 weken niets, tot het zich weer herhaald. Nog veel last van buikpijnen, ook als ik niet ongesteld ben en bij inspanning. Herkent iemand dit, zo ja doorzetten of weg halen? Wie wil haar ervaringen delen?? Ik ben 47 en heb geen kinderen gehad, misschien van belang.

Groeten, Lies
Dank Noodles! Dat is een hoopgevende reactie!

Misschien nog meer mirena-experts die iets kunnen zeggen over wel of niet aankomen door de mirena?
quote:Lilla schreef op 10 september 2011 @ 08:04:

Dank Noodles! Dat is een hoopgevende reactie!

Misschien nog meer mirena-experts die iets kunnen zeggen over wel of niet aankomen door de mirena?Ik ben ook niet aangekomen door de mirena, ben zelfs 7 kilo afgevallen. En doe er eigenlijk niks bijzonders voor. En nu blijf ik ook hangen op mijn gewicht, ik eet gewoon alles en er komt niks bij maar helaas gaan er momenteel ook geen kilo's meer af...
Ik heb 3 x een Mirena gehad. Eerst 5 jaar, toen een nieuwe, die laten verwijderen toen ik zwanger wilde worden na 3,5 jaar. Na de geboorte van mijn dochter een nieuwe laten zetten, en die na 3 jaar weer verwijderd omdat we een tweede kindje wilden. Die zou nu elk moment geboren moeten worden (en ik wou dat ze eens opschoot, zucht... Ben nu 11 dagen overtijd) en daarna laat ik er weer een plaatsen!

Ik heb nooit vreselijke last ervan gehad. Ik was vrij snel niet meer ongesteld, en mijn cyclus kwam telkens na het verwijderen weer snel op gang, ook heel fijn ivm het zwanger willen worden. Weinig klachten gehad, en ik durf ook niet te zeggen of die klachten (met name meer hoofdpijn, maar wel een stuk minder dan ik had met de pil, hetzelfde geldt voor gewichttoename, die is niet extreem, maar ik merk dat ik makkelijker afval in de periode dat ik geen Mirena heb) nou echt met de Mirena te maken hebben. Ik vind een Mirena in ieder geval een heel stuk prettiger dan de pil.
Binti, dus met de pil kwam je aan, en met de mirena niet of in ieder geval minder? Dat vind ik wel positief, en de reactie van lovely-me al helemaal!

Ik hoef niet af te vallen van de mirena, een of twee kilo aankomen ig ik niet wakker van (liever niet, maar ok), maar ik heb gewoon echt geen zin in twee kledingmaten meer, zoals destijds met de pil. Nog meer van die fijne hoopgevende ervaringen? Ik hoor ze graag
Een paar jaar geleden is er een forum opgericht onder negatieve Mirena gebruiksters. Ik ben daar erg van geschrokken! Mss kun je even Googlen...
Bergje, dank, ik hab het al gezien (niet heel goed gelezen, maar wel gezien dat daar veel negatieve ervaringen worden genoemd). Ik schrok er ook van!

In mijn omgeving (en ook hier op het viva-forum) hoor ik echter ook veel positieve geluiden. Ik was daarom benieuwd wat ik hier aan reacties zou krijgen, met name specifiek t.a.v. gewichtsveranderingen.
Mensen komen natuurlijk sneller bij elkaar met slechte ervaringen dan met goede.

Ik heb zelf alleen maar goede verhalen gehoord. Heb er nu zelf ook een aantal maanden één. Geplaatst na de geboorte van mij zoon. Ik heb tot nu toe alleen last van een vettere huid en daardoor puistjes.

Ik probeer sinds kort ook af te vallen, en ik merk dat dat vrij langzaam gaat, maar dat heeft volgens mij meer te maken met mijn instelling dan met de Mirena.
quote:Lexie85 schreef op 12 september 2011 @ 16:38:

Mensen komen natuurlijk sneller bij elkaar met slechte ervaringen dan met goede.

Ja, en daarom wilde ik ook graag ervaringen van een "neutrale" groep lezen, of die nou positief of negatief zijn.

Ben blij dat de ervaringen t.a.v. gewicht tot nu toe redelijk positief zijn, al lees ik hier ook wel verhalen van mensen die veel zijn aangekomen. Ik blijf er een beetje huiverig voor...
Ik denk dat ik tot de neutrale groep behoor.

Negatief:

Het inzetten en het uithalen. Vooral als je geen kinderen hebt gehad kan dit zeer pijnlijk zijn Ik zou het niet bij een huisarts laten doen maar bij de gynaecoloog.

Positief:

Het hebben ervan is gewoon prettig. Als het zit dan zit het voor 5 jaar. Geen omkijken naar. Je wordt amper tot niet meer ongesteld! Ik had ook geen klachten ... van geen enkele aard!

De reden dat ik gestopt ben is omdat ik het geestelijk niet meer aandurfde om nog eens "het inzetten" te moeten doorstaan.
quote:Lilla schreef op 12 september 2011 @ 17:33:

[...]

Ja, en daarom wilde ik ook graag ervaringen van een "neutrale" groep lezen, of die nou positief of negatief zijn.

Ben blij dat de ervaringen t.a.v. gewicht tot nu toe redelijk positief zijn, al lees ik hier ook wel verhalen van mensen die veel zijn aangekomen. Ik blijf er een beetje huiverig voor...Ik denk zelf dat het ook met je eigen instelling te maken heeft. Veel mensen denken van tevoren al dat ze er van zullen aankomen en zo ineens heb je dan ook eetbuien... Tja maar wat nou als je er aan denkt dat je misschien wel kunt afvallen? Gebeurt dat dan ook? Ik denk dat het wel uitmaakt of je er positief of negatief over denkt. Ik heb tot nu toe geen negatief gevoel over de Mirena, alleen mocht van mij de spotting nu wel stoppen...
Even een oud topic omhoog gehaald .

Iemand ook "last" van tepeluitvloed gehad? Ik heb dit nooit eerder gehad en sinds een paar weken de mirena dus ik denk dat het daar vandaan komt?
Ik heb al 3 jaar een mirena maar nog nooit last gehad van tepelvloed. Ook nog nooit ergens eerder gehoord of gelezen Laura, het lijkt mij stug door de lage dosis hormonen maar het zou kunnen.. Wat gebruikte je hiervoor?
Ja, ik lees ook weinig over mogelijke link tussen mirena en tepeluitvloed... Maar heb ook al 4 weken dagelijks last van afscheiding en iets slechtere huid dus de mirena doet wel iets met me...Had ik met de pil nooit last van.

Hiervoor had ik 8 maanden geen anticonceptie en daarvoor microgynon30.
Hopelijk word het minder als je lichaam er aan went, anders maar weer terug naar de huisarts denk ik om het na te vragen ;)
Heb net controle gehad bij gyn maar uiteraard krijg ik dit net een paar dagen erna anders had ik het meteen kunnen vragen :P. Zal het idd in de gaten houden en eventueel naar huisarts gaan.
Ja, herken het ook. Al had ik de link met de mirena nooit gelegd. Heb het een keer bij de huisarts laten controleren, die me weer doorstuurde voor een mammaegrafie. Het bleek gelukkig niets te zijn.
Hoelang had jij de mirena toen? En kreeg je het rond je menstruatie? Fijn dat er iig niks mis was
Ik denk een jaar, misschien 2. Ik heb het vooral bij warm weer. Maar het drupt er niet uit zoals soms met borstvoeding geven. Als je dat hebt of het is niet helder, zou ik sowieso naar de ha gaan. (en bij twijfel)
Beste wat ik ooit heb gedaan! Heb 'm al een jaar en misschien 3 keer een paar druppeltjes bloed... verder ook nooit klachten! Ik ben gelukkig
Het is wit of helder. Ik heb alleen nooit kinderen gehad.

Maar het schijnt te kunnen ivm je hormoonhuishouden dat wat uit balans kan raken na plaatsen mirena... Al lees ik er vooral over icm de pil. Ik heb het nu aan beide borsten en dat ik volgens mij ook wel een "goed" teken dat er waarschijnlijk niks ernstigs is. Wel een apart verschijnsel
...
anoniem_153597 wijzigde dit bericht op 02-12-2014 11:47
Reden: ...
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven