Mirena= ik hyena?
zaterdag 30 juni 2012 om 13:40
Ik heb nu zo'n 8 maanden de mirena. Wbt bloedverlies is het niet minder geworden. Mn menstruatie 'gewoon' elke maand voor zeker 7 dagen. Wel iets minder bloedverlies maar scheelt niet heel veel. Verder weinig klachten. Hoewel ik wel wat haarverlies heb gehad. Maar ja, dat kan ook door het ontzwangeren komen of door het stoppen van de borstvoeding. (heb 8 mnd gevoed).
Het valt me de laatste tijd op: ik lig met iedereen in de clinch. Eerst dacht ik, het komt door het nieuwe moederschap, hormonen, wennen aan de nieuwe situatie. Maar nu vraag ik me af of het niet door de mirena komt. Ik heb de laatste tijd met iedereen ruzie: op mn werk, met mn man, met familie of vrienden. Nu denk ik, het ligt aan mij! (hoewel ik na iedere 'ruzie' er van overtuigd ben dat ik neit fout zit...)
Ik denk dat ik de spiraal maar moet verwijderen. Dit is niet leuk meer... Het kan toch niet anders dan dat het aan de mirena ligt!? Herkent iemand dit? Als ik veel herkenning lees hier, dan bel ik maandag meteen de huisarts.
Het valt me de laatste tijd op: ik lig met iedereen in de clinch. Eerst dacht ik, het komt door het nieuwe moederschap, hormonen, wennen aan de nieuwe situatie. Maar nu vraag ik me af of het niet door de mirena komt. Ik heb de laatste tijd met iedereen ruzie: op mn werk, met mn man, met familie of vrienden. Nu denk ik, het ligt aan mij! (hoewel ik na iedere 'ruzie' er van overtuigd ben dat ik neit fout zit...)
Ik denk dat ik de spiraal maar moet verwijderen. Dit is niet leuk meer... Het kan toch niet anders dan dat het aan de mirena ligt!? Herkent iemand dit? Als ik veel herkenning lees hier, dan bel ik maandag meteen de huisarts.
zaterdag 30 juni 2012 om 13:42
zaterdag 30 juni 2012 om 13:45
zaterdag 30 juni 2012 om 14:22
zaterdag 30 juni 2012 om 14:42
Ik sluit me aan bij grobbekuiken, 5jaar mirena gehad en als we geen kinderwens zouden hebben had ik m nu nog.!
Geen bloedverlies gehad, miss 1x in het jaar een lichte menstruatie van halve week. Hormonaal was ik weer stabiel.
Ik heb dus niet dezelfde ervaring als jou maar ik heb jou klachten wel vaker gehoord van mirena gebruikers.
Veel sterkte ermee!
Geen bloedverlies gehad, miss 1x in het jaar een lichte menstruatie van halve week. Hormonaal was ik weer stabiel.
Ik heb dus niet dezelfde ervaring als jou maar ik heb jou klachten wel vaker gehoord van mirena gebruikers.
Veel sterkte ermee!
zaterdag 30 juni 2012 om 14:45
Ik had eerst Micogynon30 en voelde mij prima, toen 3 jaar een Mirena laten zetten en er waren veel meer ups en downs in mijn humeur. Ik denk dat de pil je emoties wat afvlakt en dat je met minder hormonen veel meer 'jezelf' bent met de daarbij behorende emoties?? Ik gebruik al bijna meer dan de helft van mijn leven anti-conceptie en ik zou eigenlijk niet weten hoe mijn eigen emoties zijn.
Nu ben ik weer aan de pil (Microgynon) de downs zijn minder maar de ups ook!
Hoe was het toen je helemaal stopte met anti-conceptie om zwanger te worden (dus nog voordat je zwanger was)? Meer of minder emoties? Dan kun je het een beetje vergelijken denk ik?
Nu ben ik weer aan de pil (Microgynon) de downs zijn minder maar de ups ook!
Hoe was het toen je helemaal stopte met anti-conceptie om zwanger te worden (dus nog voordat je zwanger was)? Meer of minder emoties? Dan kun je het een beetje vergelijken denk ik?
zaterdag 30 juni 2012 om 17:24
Ik ben ooit aan de pil gegaan omdat ik 27 van de 30/31 dagen per maand aan het bloeden was. Ik wilde dat reguleren en dat lukte ook. In de stopweek bloedde ik wel weer belachelijk veel. Toen ik stopte omdat ik graag zwanger wilde worden, begon het hele gedonder weer van voor af aan, incl. stemmingen. Absoluut niet fijn. Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat Mirena voor mij juist goed is, beter dan de pil (waar ik de week ná de stopweek dus heel chargrijnig van werd).Eigenlijk zijn mijn stemmingen sinds Mirena redelijk stabiel (heb het net aan man gevraagd, en die beaamd dat). Ik vind het echt jammer voor je dat dit voor jou niet opgaat.
zaterdag 30 juni 2012 om 17:37
Mijn ex vriendin had de mirena laten zetten, en als het kon had ik dat ding er zelf uit getrokken. Wat verandere zei zeg! Echt ongelooflijk hoe mensen kunnen veranderen daar door. Het was idd net een hyeana. Ze heeft het ook maar 5 dagen gehad ofzo. Daarna was het weer over. Dus zou best kunnen.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zaterdag 30 juni 2012 om 17:44
Ik heb de mirena laten zetten in de ochtend en 's avonds voelde ik mijn stemming echt zakken. Depressief. Heb jankend m'n moeder opgebeld wat ik moest. En vervolgens naar de huisarts gegaan. Die zei dat het na 4 tot 6 weken ofzo wel minder zou worden. Dat was ook zo, maar het hele gebeuren heeft me zo'n slecht gevoel bezorgd dat ik hem toch heb laten verwijderen en vervangen door koperspiraal. Ik gebruikte namelijk de pil, microgynon 30, op zich naar tevredenheid, maar merkte dat ik 'm toch vaker begon te vergeten en dat vond ik geen prettig gevoel. En ik wilde minder hormonen (was in de veronderstelling dat de Mirena dat was, maar het ging meer om een lokale afgifte, als ik het achteraf goed begrepen heb).
De koperspiraal bevalt goed. Ik ben wel wat zwaarder ongesteld, maar ik was al relatief zwaar ongesteld en het is niet ondoenbaar (het zit 'm bij mij vooral in het bloeden, niet zozeer in pijnen). Minder fijn is wel dat ik, net als iemand anders hier al beschreef, het gevoel heb dat ik wat vatbaarder ben voor de hormonale stemmingswisselingen. Maar de mirena was hoe dan ook geen optie voor mij.
De koperspiraal bevalt goed. Ik ben wel wat zwaarder ongesteld, maar ik was al relatief zwaar ongesteld en het is niet ondoenbaar (het zit 'm bij mij vooral in het bloeden, niet zozeer in pijnen). Minder fijn is wel dat ik, net als iemand anders hier al beschreef, het gevoel heb dat ik wat vatbaarder ben voor de hormonale stemmingswisselingen. Maar de mirena was hoe dan ook geen optie voor mij.
zaterdag 30 juni 2012 om 20:00
Oooh wat fijn die herkenning! Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. En bedankt voor de lieve opstekers!
Toen ik een tijdje zonder pil was voelde ik me idd veel beter... Ik voelde me daar echt super goed bij! Behalve dat mn huid heel vet en pukkelig is dan. Verder perfect! Voelde me fijn! heb toen zelfs even gedacht aan de persona, met die teststrookjes. Maar dat lijkt me toch beetje onveilig...
Mn vriend vind condooms niks.. dus daarom leek de mirena me een prima alternatief!
Het rare is, je weet niet of je nu zo anders bent door de mirena of door het gebrek aan slaap, of dat je het druk hebt, moeder zijn icm een baan. Maar nu, na al die maanden 'ruzie' ga je toch eens verder denken. Ik voel me idd niet mezelf. Ik voel me een bitch. Een hyena dus
Jij hebt het van dichtbij gezien norma-jean. Mn vriend vind ook dat ik veel zeur de laatste tijd, haha.
Maar al met al geloof ik dat de mirena voor de1 perfect is en voor de ander dus niet. Net als met alle andere pillen of hormonen.
Ik ga maandag dus echt de huisarts bellen en hoop dat ik dezelfde dag nog terecht kan!
Thanks iedereen!!!!!!!!!!!!!!!
Toen ik een tijdje zonder pil was voelde ik me idd veel beter... Ik voelde me daar echt super goed bij! Behalve dat mn huid heel vet en pukkelig is dan. Verder perfect! Voelde me fijn! heb toen zelfs even gedacht aan de persona, met die teststrookjes. Maar dat lijkt me toch beetje onveilig...
Mn vriend vind condooms niks.. dus daarom leek de mirena me een prima alternatief!
Het rare is, je weet niet of je nu zo anders bent door de mirena of door het gebrek aan slaap, of dat je het druk hebt, moeder zijn icm een baan. Maar nu, na al die maanden 'ruzie' ga je toch eens verder denken. Ik voel me idd niet mezelf. Ik voel me een bitch. Een hyena dus
Jij hebt het van dichtbij gezien norma-jean. Mn vriend vind ook dat ik veel zeur de laatste tijd, haha.
Maar al met al geloof ik dat de mirena voor de1 perfect is en voor de ander dus niet. Net als met alle andere pillen of hormonen.
Ik ga maandag dus echt de huisarts bellen en hoop dat ik dezelfde dag nog terecht kan!
Thanks iedereen!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 3 juli 2012 om 19:01
Gisterochtend dus meteen huisarts gebeld om 8.00 (haha) Ik kon meteen die ochtend langs komen. Mn verhaal gedaan.
Huisarts denkt dat ik depressieve klachten heb.... Wil me een vragenlijstje mee geven om te kijken of dit zo is. Nou... wie weet... Voel me niet goed de laatste tijd. Maar heb toch aangedrongen dat ik de mirena er uit wil! Mocht ik me daarna nog steeds niet goed voelen, dan kom ik wel weer terug.
Verwijderen viel me mee. Even een minuutje pijn en klaar. Daarna wat menstruatiepijn. Nu lijkt mn menstruatie echt al door te breken. Buikpijn en hoofdpijn, heel erg. Tja, mn hormoonhuishouding zal in de war gaan nu. Ik hoop dat ik me snel weer mezelf ga voelen!
Voelt wel als een opluchting hoor, dat hij er uit is. Wel jammer dat ik nu andere anticonceptie moet bedenken.
Hoe lang duurde het bij jullie voor je weer lekker in je vel zat?
Huisarts denkt dat ik depressieve klachten heb.... Wil me een vragenlijstje mee geven om te kijken of dit zo is. Nou... wie weet... Voel me niet goed de laatste tijd. Maar heb toch aangedrongen dat ik de mirena er uit wil! Mocht ik me daarna nog steeds niet goed voelen, dan kom ik wel weer terug.
Verwijderen viel me mee. Even een minuutje pijn en klaar. Daarna wat menstruatiepijn. Nu lijkt mn menstruatie echt al door te breken. Buikpijn en hoofdpijn, heel erg. Tja, mn hormoonhuishouding zal in de war gaan nu. Ik hoop dat ik me snel weer mezelf ga voelen!
Voelt wel als een opluchting hoor, dat hij er uit is. Wel jammer dat ik nu andere anticonceptie moet bedenken.
Hoe lang duurde het bij jullie voor je weer lekker in je vel zat?
dinsdag 3 juli 2012 om 21:14
Fijn voor je dat de mirena eruit is! Hoop dat je je snel beter voelt!
Ik heb me na verwijdering wel paar weken 'wisselend' gevoelt, me hormoonhuish lag echt overhoop.Maar was snel begonnen met mycrogynon en die was voor mij niet geschikt dus had daar ook veel stemmings/ gevoelswisselingen bij.
Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Miss dat je wat hebt aan de nuvaring, die geeft ook plaatselijk hormonen af, je kan hem eruit halen wanneer je wilt (max3uur p/d)
Maar goed, daar heb je ook wisselende ervaringen over.
Ik heb me na verwijdering wel paar weken 'wisselend' gevoelt, me hormoonhuish lag echt overhoop.Maar was snel begonnen met mycrogynon en die was voor mij niet geschikt dus had daar ook veel stemmings/ gevoelswisselingen bij.
Ik hoop dat je je snel beter voelt!
Miss dat je wat hebt aan de nuvaring, die geeft ook plaatselijk hormonen af, je kan hem eruit halen wanneer je wilt (max3uur p/d)
Maar goed, daar heb je ook wisselende ervaringen over.
woensdag 29 augustus 2012 om 13:58
Ik wil even een update plaatsen!
Inmiddels mn 2e menstruatie na verwijderen van de mirena.
Ik voel me goed! Ik voel me beter! Haha. Tuurlijk heb ik zo mn momentjes. Maar niet meer zo heftig als met die mirena. Raar maar waar: die mirena maakte van mij ECHT een hyena!
Zelfs mn moeder zei vandaag dat ze me positief veranderd vond sinds dat ding er uit is!
Twijfel of ik nu hormoonloos wil (en dus condooms blijven gebruiken) Of weer de Yasmin proberen...
Inmiddels mn 2e menstruatie na verwijderen van de mirena.
Ik voel me goed! Ik voel me beter! Haha. Tuurlijk heb ik zo mn momentjes. Maar niet meer zo heftig als met die mirena. Raar maar waar: die mirena maakte van mij ECHT een hyena!
Zelfs mn moeder zei vandaag dat ze me positief veranderd vond sinds dat ding er uit is!
Twijfel of ik nu hormoonloos wil (en dus condooms blijven gebruiken) Of weer de Yasmin proberen...
woensdag 29 augustus 2012 om 19:51