Gezondheid alle pijlers

Mirena....pfff

08-11-2010 12:51 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Er zijn geloof ik al een aantal toppics geopend over dit onderwerp maar wil mijn verhaal ook even kwijt en kijken of het herkenbaar is voor anderen.

Sinds 4 maand heb ik de Mirena en ik voel me depri, erg erg moe, misselijk, hoofdpijn, GEEN ZIN IN SEX, en ga zo maar door. Ben snel sjagie en heb nergens zin in. Voel me alleen maar negatief.

Eigenlijk voel in me constant 3 maand zwanger, met alle bijbehorende klachten...

Ik wil hem laten verwijderen, heb het onderwerp al eens aangesneden bij mijn man. Die wil dan meteen weten wat ik dan ga doen... nou eigenlijk het liefst niks. Want zonder anticonceptie voel ik me 100% mezelf, echt heerlijk.

Heb 2 kids en na de 1e bevalling van 22 uur met daarop volgend een PND en daarop volgend een keizersnede, vind ik dat ik nu even niks meer aan me lijf hoef.

Wat gebruiken jullie voor anticonceptie en kan iemand zich vinden in mijn gevoelens...

Ik maak deze week een afspraak om het te laten verwijderen want vanaf nu mezelf zo door het leven slepen vind ik maar helemaal niks...
Mirena, ik zou niet anders meer willen.De klachten die jij hebt, die had ik met de Pil.

Je moet echt even gaan uitvissen wat goed bij je past.
Ik weet dat je het niet wilt horen, maar je moet even doorzetten. Ik heb hem sinds maart en kan nu eindelijk (sinds 2 maanden) zeggen dat ik er tevreden over ben.

Laat hem echt even tot de 6 maanden zitten zou ik je aanraden. Niet alleen om het de tijd te geven en je lichaam eraan te laten wennen, maar ook omdat als hij eruit gaat, je lichaam daar ook aan moet wennen.
Met de pil had ik dezelfde klachten alleen dan nog een tikje erger. De pil is ook geen optie meer voor mij.

Barbabella; en libido dan? Wordt die ook beter na 6 maand? Want zoals het is lijk ik wel een depressief oud vrouwtje van 80 die nergens zin in heeft...
ik denk eraan om misschien ook mirena te nemen, en plots weer allemaal topics, met zowel goede als slechte ervaringen.

Ik heb nog niet kunnen zien hoeveel procent er nou wel en niet tevreden zijn, maar ik ben zelf erg bang dat het pijn gaat doen. e.d.

Dus ik ga een andere dokter zoeken en dan meteen maar met hem/haar overleggen.

Maar ik weet wel dat de meeste vrouwen hier ook een tijdje moesten wennen. dus wacht even af, of bespreek het met je HA/ gyn.
Hannes, man en ik vinden elkaar de laatste tijd heel lief, dus met mijn libido zit het wel goed.

De tijd daarvoor eigenlijk niet, ik ben dec 09 bevallen en we hadden nogal wat gebroken nachten en sliepen liever in ons bed dan wat anders te doen. Dus het was een beetje een dubbel iets, geen zin en te moe.
Ik had precies dezelfde klachten met de mirena. Gebruik nu de pil (microgynon30) en dat bevalt een stuk beter. Nog niet perfect zoals zonder voorbehoedsmiddel, maar 90% zeg maar.

Ook niet alle pillen zijn hetzelfde. Zo had ik dezelfde klachten ook met de immitatie (merkloze) microgynon30...Je zult waarschijnlijk het één en ander uit moeten proberen, want het is bij iedereen weer anders. Mijn ervaring is wel dat áls een pil niet goed is voor me, ik dat al binnen een paar dagen merk. Ik zal dan ook zeker niet langer dan 1 strip met een 'slechte' pil doen als ik jou was.
Barbabella; ik ben ook in dec 09 bevallen en sinds 4 maand geleden helemaal voor anticonceptie gebruikt, condoom dan wel natuurlijk. En dat was zo fijn. De sex was bij ons toen goed en nu dus echt klote...

In het begin hadden wat jij omschrijft ook, haha, was blij dat ik sliep.

Missthing80; ik merk idd ook na een aantal dagen al dat het niet goed is. Dat had ik met de pil en nu ook met de Mirena, alhoewel de klachten die ik (waarschijnlijk) van de Mirena heb met de weken steeds erger worden. Denk omdat het steeds meer inwerkt op het lichaam. Elke week voel ik me minder worden. Het lijkt ook wel op PMS heb ik soms het idee...
Helemaal herkenbaar. Ik liet na de 2e zwangerschap ook de Mirena plaatsen. Ik heb er 9 maanden bloedingen van gehad. Net toen ik hem weg wilde laten halen gingen de bloedingen weg (en dan bedoel ik continu bloedingne, ik heb dus na de bevalling 9 maanden bloedverlies gehad!)

Ook de klachten die jij beschrijft waren op mij van toepassing. Ik kreeg er ook migraine van. Toen ik ineens op het idee kwam., dat de migraine er was sinds ik de Mirena had, heb ik hem laten verwijderen. Ik had hem toen bijna 3 jaar.

En toen..... ik wilde even geen hormonen meer om te kijken wat mijn lichaam deed. Ik volede me supergoed, en na een half jaar ben ik de pil gaan slikken. Sindsdien had ik elke dag hoofdpijn. Ik heb hem 3 weken geleden weggepleurd en ik heb nergens meer last van.

Nu even geen anti conceptie voor mij. Sterilisatie lijkt me de ideale oplossing maar dat is niet bespreekbaar.

Mijn vriend en ik gaan uit lekaar dus een andere situatie, en de anti comceptie is nu dus even geen issue .
Ik heb een paar maanden geleden mijn mirena laten vervangen door een koperspiraal en ben sindsdien minder depressief en angstig. Ik heb mijn mirena 2,5 jaar gehad ongeveer dus tijd zat gehad om te wennen. Met mirena had ik minder psychische klachten dan met de pil, maar zonder gaat het nóg wat beter.
jaimie; wat vervelend dat jullie uit elkaar gaan... soms denk ik ook wel eens aan sterilisatie, maar dat is idd niet bespreekbaar met artsen. Ik zou eigenlijk willen dat mijn man zich liet steriliseren maar ik vind dat hij zelf daarmee moet komen. Ik kan hem dat niet opdwingen... toch?
Ik heb sinds vorige week deze:

Gynefix

't Is nog een beetje vroeg om er echt iets over te zeggen, maar so far, so good.

Misschien is het iets voor je. Het is iig zonder hormonen. (wilde ik ook niet).
quote:moeilijkenaam schreef op 08 november 2010 @ 12:59:

ik denk eraan om misschien ook mirena te nemen, en plots weer allemaal topics, met zowel goede als slechte ervaringen.

Ik heb nog niet kunnen zien hoeveel procent er nou wel en niet tevreden zijn, maar ik ben zelf erg bang dat het pijn gaat doen. e.d.

Dus ik ga een andere dokter zoeken en dan meteen maar met hem/haar overleggen.

Maar ik weet wel dat de meeste vrouwen hier ook een tijdje moesten wennen. dus wacht even af, of bespreek het met je HA/ gyn.

De pijn is echt te verwaarlozen, er zijn zelfs artsen die je een roesje geven als je echt bang bent voor de pijn.

Bespreek met idd met je HA welke opties er zijn, de Mirena is wel een oplossing waar je even aan moet wennen. Je lichaam is vaak weer helemaal gewend na een paar maanden, maar dat is met andere anti-conceptie ook toch?
quote:Hanneslove5 schreef op 08 november 2010 @ 13:10:

jaimie; wat vervelend dat jullie uit elkaar gaan... soms denk ik ook wel eens aan sterilisatie, maar dat is idd niet bespreekbaar met artsen. Ik zou eigenlijk willen dat mijn man zich liet steriliseren maar ik vind dat hij zelf daarmee moet komen. Ik kan hem dat niet opdwingen... toch?

Dat bedoelde ik ook, het is voor mijn vriend niet bespreekbaar. Als ik er over begin wordt hij boos.

Maar, heb jij het al eens geopperd bij je vriend? Of weet je dat hij het niet wilt? Je kunt hem niet dwingen nee, maar misschien staat hij er niet negatief tegenover?
Ik las ook dat je met de Mirena meer kans hebt op psychische klachten, als je dat al eerder heb gehad nog meer kans. Nu heb ik een PND gehad dus ben zo bang dat iets vergelijkbaars terug komt.
Als ik erover begin, wuift hij het een beetje weg. Ik weet dat hij bang is voor medische toestanden dus het zal voor hem niet voor de hand liggend zijn hier vrijwillig mee in te stemmen. Nu is hij al best behoorlijk eigenwijs aangelegt en dus verwacht ik eerlijk gezegt niet dat hij het gaat doen.

Met condoom blijven vrijen straks weer, is ook niet 100% veilig vind ik...
Je schrijft dat je twee kinderen hebt. Hoe zit het met jullie kinderwens? Anders zou ik sterilisatie bij jouw man voorstellen.

Vraag van je man, wat jij er aan gaat doen > pardon???!

Ikzelf heb ook na de geboorte van onze dochter een spiraal laten zetten. Ik ben er ook niet tevreden over (veel bloedingen e.d.) en hij gaat er z.s.m uit. Mijn man heeft zich laten steriliseren, omdat wij geen kinderwens meer hebben. Zat bij ons in het verzekeringspakket. Het was zo poliklinisch in een halfuur gepiept met plaatselijke verdoving. Hij heeft wel een paar dagen last gehad van de hechtingen. Nu even een paar maandjes wachten en dan gaat die spiraal er mooi uit. Ik ben er klaar mee!
quote:GeorgieBrown schreef op 08 november 2010 @ 13:11:

Ik heb sinds vorige week deze:

Gynefix

't Is nog een beetje vroeg om er echt iets over te zeggen, maar so far, so good.

Misschien is het iets voor je. Het is iig zonder hormonen. (wilde ik ook niet).

Heb even vluchtig gekeken. Het is idd zonder hormoon. Misschien is dat nog een overweging waard..

Ken je anderen met deze Gynefix? En eventuele bijwerkingen.
Nike; het probleem is een beetje dat mijn man het waarschijnlijk niet wil, steralisatie...
Ik ken niemand die het heeft Hanne, maar ik heb de tip ook hier van het forum. Ik weet niet meer waar. Zal een zoeken. Degene die het vertelde had 'm ook en was erg enthousiast.

*gaat zoekslag doen*
quote:Hanneslove5 schreef op 08 november 2010 @ 13:19:

Nike; het probleem is een beetje dat mijn man het waarschijnlijk niet wil, steralisatie...Is natuurlijk ook drastisch. Maar als je beiden besluit dat je gezin compleet is begrijp ik nooit zo goed waarom anti-conceptie altijd het probleem van de vrouw moet zijn...
Lang leve de verbeterde zoekfunctie. Hier heb ik het niet gevonden, maar dit hele topic gaat erover. Misschien heb je hier iets aan. klik
Onbekende bijwerking: Je begint jezelf te herhalen.
Precies dat vind ik dus ook...
quote:Hanneslove5 schreef op 08 november 2010 @ 13:19:

Nike; het probleem is een beetje dat mijn man het waarschijnlijk niet wil, steralisatie...Het was echt zo gedaan hoor! Jammer dat hij er zo over denkt. Ik vind dat je als vrouw al genoeg te lijden hebt. Ik heb ook lang de pil geslikt en wou geen hormonen meer. Verder ben ik ervan overtuigd dat ik meer pijn en last van die spiraal heb gehad, dan mijn man van die sterilisatie. Mijn man praat er heel open over met andere mannen. Voornamelijk collega's en je wil niet weten hoeveel mannen het hebben laten doen. Die zijn er allemaal heel positief over. Misschien een idee voor je man, erover praten met ervaringsdeskundigen in zijn omgeving. Laat hem maar lekker een paar maanden met condoom vrijen, dan wil ik nog wel eens zien hoe hij over sterilisatie praat . (was bij ons niet nodig, man wou de sterilisatie zelf)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven