Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal verwijders

16-11-2010 12:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve lezers,

Ik ben een vrouw die net 40 jaar is geworden en ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee loopt en misschien zijn er vrouwen die het zelfde probleem als ik hebben. Ik heb begin februari 2010 de mirena spiraal laten verwijderen, dit omdat hij er ruim 5 jaar in zat en ik ook nog een kinderwens heb met mijn nieuwe man. Ik ben in die 5 jaar met spiraal misschien 5 keer ongesteld geweest. Na het verwijderen van de spiraal ben ik pas 1 x keer ongesteld geweest, dit na 7 weken na het verwijderen van de spiraal. De dokter zegt dat dit komt omdat ik misschien in de overgang ben. Ik heb verder geen klachten, van opvliegers .... noem die klachten maar op. Heb een brief gekregen waar alles in staat over de overgang maar ik herken niets ervan, alleen mijn menstruatie blijft weg. Ik ben daar erg onzeker in geworden, gezien ik toch een kinderwens heb en de kans daarin wel erg klein is als ik niet menstrueer! Mijn vraag is simpel zijn er vrouwen die na het verwijderen van de spiraal hier ook last van hebben en of dit hebben meegemaakt.
Kan je dit niet beter op libelle vragen? Qua leeftijdsdoelgroep?
het kan natuurlijk dat je (wel erg vroeg) in de overgang bent. Dit kan de huisarts toch uitvogelen? ik heb de spiraal twee keer laten verwijderen en zat meteen weer in mn cyclus en dat hoort ook zo te gaan volgens mij. Als je nog een kinderwens hebt zou ik wel actie ondernemen. Succes!
quote:tilalia2 schreef op 16 november 2010 @ 12:45:

Kan je dit niet beter op libelle vragen? Qua leeftijdsdoelgroep?Word ik er volgend jaar afgetrapt hiero ?
Je kan er via bloedonderzoek heel makkelijk achter komen of je in de overgang bent of niet. Op naar de huisarts dus.
quote:Suze02 schreef op 16 november 2010 @ 12:47:

[...]

Word ik er volgend jaar afgetrapt hiero ?Nee, maar vragen over de overgang zullen daar een stuk vaker beantwoord kunnen worden door ervaringsdeskundigen.
Ik heb mijn mirena ook al 2 x verwijderd en ook beide keren gewoon een normale cyclus. Het was gewoon weer ouderwets ongesteld.

Maak jezelf niet langer gek en maak een afspraak met je HA.

Je gaat jezelf misschien nu allemaal dingen inbeelden die er misschien helemaal niet zijn.
Ik heb over twee weken een gesprek met de dokter, ben vandaag geweest. Heb een folder ontvangen van de overgang, deze net goed doorgelezen maar nogmaals ik zie verder geen erkenning. Dacht misschien zijn er meer vrouwen van die leeftijd waar ook de menstruatie weg blijft na het verwijderen. Je hoort er zoveel verhalen over....
En ik heb geen vraag over de overgang maar vind het raar dat de menstruatie weg blijft zolang.
quote:jvstraalen schreef op 16 november 2010 @ 12:51:

Ik heb over twee weken een gesprek met de dokter, ben vandaag geweest. Heb een folder ontvangen van de overgang, deze net goed doorgelezen maar nogmaals ik zie verder geen erkenning. Dacht misschien zijn er meer vrouwen van die leeftijd waar ook de menstruatie weg blijft na het verwijderen. Je hoort er zoveel verhalen over....

Ik vind 2 weken wel erg lang, kun je niet je HA bellen en vragen of je alvast een verwijzing kan krijgen om bloed te gaan prikken.

Is een kwestie van verwijzing ophalen,bloed prikken en een belletje voor de uitslag.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen en ik zal morgenvroeg ook direct bellen voor een verwijskaart. Goede tip! Dank je

Mijn huisarts heeft daar vanmorgen verder ook niets over gezegd. Ik kreeg te horen, misschien de overgang, een brief over de overgang en over twee weken een dubbele afspraak maken om hierover te praten.
Je leest wel vaker dat mensen na bijv. de pil lange tijd geslikt te hebben niet direct weer een menstruatie hebben. Maar de pil bevat wel veel meer hormonen dan de mirena. En gezien je leeftijd zou je dus inderdaad wel eens in de premenopauze kunnen zitten.

Er bestaan simpele thuistesten die de FSH in de urine meten en je vertellen of je in de (pre)menopauze zit. (http://www.thuistesten.nl/)

Ook zou je een ovulatietest kunnen doen die de LH meet, of je temperatuur eens een tijd lang elke ochtend voor het opstaan meten.

Om een evt. uitblijvende menstruatie weer aan de gang te helpen kan je een 10-daagse kuur Primolut N overwegen.
Dank je wel. Ik ga vanmiddag zo'n test halen bij de apotheek, ik wist niet dat dit er allemaal was. Was er ook niet mee bezig totdat de dokter mij er vanmorgen iets over zei. Ik had in eerste geval zo iets van zal wel normaal zijn, je bent 5 jaar bijna niet ongesteld geweest je lichaam moet dit verwerken en de stoffen weer aanmaken. Maar het maakte mij soms zo onzeker, heb tig zwangerschap testen gedaan in de tussentijd en niets vandaar mijn bezoekje vanmorgen aan de dokter. Ik wil goed voorbereid zijn en erg makkelijk als ik dus een test al heb gedaan om zo ook een gesprek in te gaan. Ben ik niet de overgang kan ik dit melden aan de dokter en zal er verder onderzoeken moeten plaats vinden. Dank jullie wel voor de tips....hier heb ik echt iets aan!
quote:jvstraalen schreef op 16 november 2010 @ 12:58:

Dat zou ik inderdaad kunnen doen en ik zal morgenvroeg ook direct bellen voor een verwijskaart. Goede tip! Dank je

Mijn huisarts heeft daar vanmorgen verder ook niets over gezegd. Ik kreeg te horen, misschien de overgang, een brief over de overgang en over twee weken een dubbele afspraak maken om hierover te praten.

Ik wil je geen slecht gevoel geven, maar ik vind die HA ook maar een ===. De overgang is heel serieus en heeft veel impact op je leven. Door het maar even te melden en je een brochure te geven, is echt heel erg lomp gedrag.

Ik ben van mening dat je niet zo met je patiënten om mag gaan, je laat iemand eigenlijk met ontzettend veel vragen achter.

Ik hoop intens voor je dat je niet in de overgang zit! Veel sterkte en succes!
Dank je wel. Ik ga vanmiddag zo ie zo naar de apotheek om een test zelf te doen en morgenvroeg bel ik mijn HA opnieuw voor een verwijskaart. Ik kan daar over twee wel weer zitten maar dat heeft geen zin, eerst weten of ik in de overgang zit zo niet kunnen we gelijk kijken wat er anders aan de hand is! Ik hoop echt dat mijn kinderwens nog in vervulling mag gaan!
btw ik gebruikte ook ovulatietesten en nooit een positieve test gehad.

mijn gyneacoloog heeft me verteld dat die testen voornamelijk bedoeld zijn om geld op te leveren voor de fabrikant....

en idd was er een pracht van een ei te zien op de echo in het ziekenhuis.

in jouw geval zou ik me direct laten doorverwijzen naar de gyn.

die huisarts lijkt me een z*k!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven