Gezondheid alle pijlers

mirena spiraal

22-12-2015 08:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik 100 forums ben afgegaan alle klachten heb gezien over de mirena spiraal en mij erin kon vinden. Knobbels in borst, huiduitslag (eczeem), stemmingswisselingen, geen libido, continu cysten op me eierstok, baarmoedermondpijn bij vrijen, continu buikpijn, blaasontstekingen en ga maar door. Ben ik nu opzoek naar mensen met de szelfde klachten met mirena spiraal en die op andere anticonceptie zijn gegaan. Ik kan niet tegen hormonen dus een normale pil is niks voor mij. Iemand bekend met prikpil? Huisarts zei dat dat dan het beste was maar zei die ook met mirena dus vertrouwen is nu 0
Nadat ik stopte met de mirena (wegens continu bloedverlies) werd mij de prikpil afgeraden omdat veel vrouwen hiermee hetzelfde probleem hebben. Dat wil overigens niet zeggen dat alles zomaar weer bij het oude is. Ik ben op aanraden van de huisarts de pil gaan gebruiken en heb nu nog steeds last van bloedverlies.
Het probleem is dat wanneer je echt gericht gaat zoeken je bij elke vorm van anti-conceptie bepaalde klachten gaat vinden. Elk middel kan bijwerkingen hebben en dat hangt echt per persoon af of er iets is.

Het is dus domweg uitproberen wat bij je past. Ik had problemen met de pil en mirena was een absolute uitkomst. Juist geen enkele stemmingswisseling meer, gezond libido, geen bloedverlies en geen last meer van continue migraine aanvallen (bij de pil allemaal wel).
Ik heb al van alles geprobeerd en nu al 5 maanden de mirena spiraal, mijn libido is helemaal weg, ik ben vaak down en heb veel puistjes in mijn gezicht. Ik wil hem toch nog even laten zitten omdat ik het wel prettig vind dat ik er niet elke dag aan hoef te denken en stiekem hoop ik dat de klachten verdwijnen.

De prikpil heb ik 6 maanden geprobeerd en toen was ik vreselijk depressief en had continu last van bloedingen, dit doe ik dus nooit meer!
Ik vrees dat ik helemaal nergens laat van heb bij de Mirena, alleen de eerste zes maanden bloedverlies maar daarna niks meer. Erg blij mee. Laatst nieuwe laten zetten en niet eens bloedverlies gehad. Dit even als tegenwicht van alle horrorverhalen.
Het schijnt dat de mirena eerst een maand of 6 nodig heeft om zich te stabiliseren.

De prikpil heeft als probleem dat wanneer je er niet tegen kunt je het niet zomaar kunt stoppen. Ik weet niet of je nog een kinderwens hebt, maar het kan lang duren voordat je cyclus weer op gang komt.

Verder wat al werd geschreven: het blijft uit proberen.
Ben 21 al zwanger geraakt door de pil heen op me 19e dus vandaar de spiraal genomen na mijn bevalling. Heb hem nu dus al 1 jaar en klachten gaan niet weg en zijn ook nooit weggeweest. Verschillende soorten pillen gehad allemaal niks en veel bloeden en pijn
En een koperspiraaltje dan?
Condooms?
Ik zou overstappen op niet-hormonale anticonceptie, zoals de koperspiraal.

In de prikpil zit net als in de Mirena een progestageen hormoon. In anticonceptiepillen zit ook altijd een progestageen, vaak met een oestrogeen gecombineerd. Als jij niet tegen progestagenen kunt, zul je dus naar niet-hormonale anticonceptie moeten overstappen.

http://www.dokterdokter.n ... iconceptie-progestagenen/
Ik heb van mijn 14e tot 24e de prikpil gehad. Nooit weer. Libido 0,000 niks, vaak hoofdpijn etc. Bij mij is juist de mirena erin gegaan en langzaam kreeg ik mijn libido weer terug. Overigens heb ik ook jaren jeuk gehad, maar nu de mirena eruit is is die jeuk er nog steeds.

Succes met de keuze!
ik kan ook niet tegen hormonen, dus prikpil krijg je in 1 x een hele berg hormonen, worden wel langzaam vrijgegeven, maar stel je krijgt fixe bijwerkingen zit je er nog sws een half jaar aan vast. Ik gebruik nu de minipil, zit alleen progestonon in, dit gaat redelijk

De klachten van je spiraal herken ik wel. Koper spiraal zou indd ook nog kunnen zit helemaal niets in maar bloeding kan soms iets erger zijn, maarja dat verschilt ook weer per vrouw.
dont be afraid to build youre own path
Niet bekend met prikpil maar wel met Mirena.

Persoonlijk zou ik niet voor de prikpil gaan, omdat je in 1 keer best veel hormonen binnen krijgt. Als je hier gevoelig op reageert, wat je van te voren niet weet waarschijnlijk, dan kun je ze er niet meer uithalen.

Persoonlijk ben ik extreem gevoelig dus ik zou geen prikpil willen.
Ik heb een koperspiraal en dat bevalt me ondanks de horrorverhalen prima. Ik heb ervoor gekozen omdat ik van de pil na mijn zwangerschap ontzettend down werd.

Het zetten viel ontzettend mee en de menstruaties ook (daar hoor je de meeste horrorverhalen over).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven