Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal

03-09-2010 12:01 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Vandaag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om een mirena spiraal te laten plaatsen.

Ik vroeg de assistente of ik van te voren pijnstillers moest innemen, ze zei dat 2 paracetamol wel genoeg zou zijn....

Ik heb nog geen kinderen en heb gelezen dat het dan best pijnlijk kan zijn. Zijn 2 paracetamol echt genoeg?

Ook dacht ik dat ie geplaatst zou worden als ik ongesteld ben...op een woensdag stoppen mijn bloedingen en de afspraak staat op de vrijdag daarna...dat was volgens de assistente het beste.

Als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog eens een mannelijke arts...ik begin er een beetje tegenop te zien... of stel ik me aan?
Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik de mirena heb laten plaatsen en ik had ineens onwijze pijn in m'n buik/lies.

Na even rondzoeken op internet denk ik dat het een eisprong is.

Hebben jullie dit ook gehad? en blijft dit elke maand terugkomen?
ik ben benieuwd of jullie mijn verhaal over bijwerkingen herkennen.. zo'n 9mnd terug Mirena laten zetten, viel reuze mee gelukkig.

'kort daarna' (ik denk nog geen 4wkn erna) een eerste woede/paniek-aanval. Depressievere gevoelens, maar daar ben ik me pas laatste weken bewust van. Wel met enige regelmaat (zo 1x per 3-4wkn) een hele nare bui van emoties, boosheid, agressie, verdriet.

Zo erg, dat de seroxat die ik al paar jaar met 20mg slikte, verhoogd is naar 30mg en ik bij een psycholoog met gesprekken ben gestart.

En tóch .. het verschil van vóór en ná plaatsen van de Mirena bleven me dwarszitten. Inmiddels wel meer hierover gelezen en besloten hem te laten verwijderen.

Sterker nog, bij het maken van afspraak bleek ik week te moeten wachten... en heb ik het gisteravond zelf gedaan.

Net wat lastiger dan een tampon, maar als je touwtje eenmaal gevonden hebt is het kwestie van rustig trekken, voelde er verder niets van.

Ik ben zéér benieuwd naar de komende weken, zou het hier nou echt toch beetje mee samenhangen ?
@milja1985 Toen ik nog en Mirena had heb ik dat in de 4,5 jaar denk 2x gehad... 1x in het begin en 1x toen hij er echt uit moest (was beetje aan het uitwerken). Denk dat je lichaam dan bezig is met het wennen aan de verandering ofzo?!

Iets anders.. Ik heb 1 oktober mijn Mirena er uit laten halen omdat hij langzaam aan het uitwerken was, wat ik me nu afvraag: wanneer kan ik weer een ongesteldheid verwachten? Dacht van de week dat het ging beginnen maar achteraf was het toen alleen oud bloed, want het was wat bruin (sorry voor de vieze taal). Doordat ik tijden mijn Mirena nooit ongesteld was heb ik eigenlijk een idee van mijn cyclus..
geen idee Sjanie !

ik heb nu, zoals ik bij andere verhalen ook las, wel (3dgn na verwijderen) de ontrekkingsbloeding.
quote:ramiaatje schreef op 03 september 2010 @ 12:06:

Plaatsing juist niet tijdens de menstruatie. uithalen weer wel maar hoeft ook niet perse.

Je kunt ook vragen of je bij een vrouwelijke gyn mag als je dat prettiger vindt.

Ik zou 1 ibuprofen en 2 pcm van te voren innemen, dat is voldoende.

Plaatsing JUIST tijdens menstruatie omdat de baarmoederhals dan meer open staat. Bij mij is geweigerd toen ik op mijn afspraak nog niet ongesteld bleek te zijn.

edit: achteraf kan wel.. Want dan staat de baarmoederhals ngo steeds open.
Vorig jaar mijn mirena laten plaatsen..en mijn god wat deed dat zeer! In dat jaar heb ik tussendoor een schimmelinfectie gehad (2 maanden na plaatsing) ws. door de mirena.

Nu heb ik alweer een maand of 3 dat ik wat afscheiding heb en het ruikt ook niet erg fris (putlucht volgens vriend). Heb toen een kweekje laten nemen bij de huisarts en bij de GGD getest op soa's...allemaal negatief. Sinds gisteren heb ik buikkrampen als bij ongesteldheid (lang niet gehad) en er zit bloed bij de afscheiding. Maar vind me dan ook zo zeikerig om naar de dokter te gaan. Ben al vaak genoeg geweest de afgelopen periode.
Ik werd trouwens nog blij verrast door een vette rekening van mijn zorgverzekeraar. Of ik even 130 euri wou betalen. Spiraal valt onder het eigen risico. Had ik totaal geen rekening mee gehouden. Ik heb nu eind december een afspraak staan om hem er weer uit te halen. Als ik het volgend jaar laat doen, zou het weer mijn eigen risico kosten. Ik kan niet van mijn cyclus op aan. Ben de afgelopen 6 weken, 1x per week gaan zwemmen, waarvan 3x met tampon, vanwege bloedingen. Ben er klaar mee! Man heeft zich inmiddels laten steriliseren, dus het is ook niet meer nodig. Ik had gehoopt op geen ongesteldheid meer. Echt, ik heb spijt dat ik voor dat halve jaar niet gewoon de pil heb geslikt.
jammer he .. dat je dat van te voren niet kunt voorspellen :(

dat is nou het enige voordeel dat ik er van had; geen menstruaties meer.

Nou, doe mijn maar menstruaties hoor..en normaal niet depressief/agressief/ellendig/verdoofd gevoel !!
quote:SjanieB schreef op 09 oktober 2010 @ 10:38:

@milja1985 Toen ik nog en Mirena had heb ik dat in de 4,5 jaar denk 2x gehad... 1x in het begin en 1x toen hij er echt uit moest (was beetje aan het uitwerken). Denk dat je lichaam dan bezig is met het wennen aan de verandering ofzo?!

Maar even volgende maand afwachten dan..ik hoop dat het even wennen is.
quote:ramiaatje schreef op 03 september 2010 @ 12:06:

Plaatsing juist niet tijdens de menstruatie. uithalen weer wel maar hoeft ook niet perse.

Je kunt ook vragen of je bij een vrouwelijke gyn mag als je dat prettiger vindt.

Ik zou 1 ibuprofen en 2 pcm van te voren innemen, dat is voldoende.Ik heb hem nu 3 jaar, en wordt nieteens meer ongesteld. Ik vond het inbrengen reuze meevallen. Nog twee jaar zitten en hij kan er uit. Verder ook geen klachten gelukkig.
Ps: Eerste keer zitten na het plaatsen was wel minder. Netalsof de draadjes iets te lang waren, achteraf dus niet want het bleek dat ze gewoon een beetje soepel moesten worden
Ik weet dat dit een oud topic is, maar een vraagje. Mag je na het plaatsen van een spiraaltje in bad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven