Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraaltje

07-06-2017 19:03 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
Ik heb nu al een hele tijd een mirena spiraaltje. Dat heb ik destijds op aanraden huisarts laten plaatsen, omdat het minder hormonen af zou geven dan de pil en ik nogal last heb van hormoonschommelingen. Daarvoor heb ik jarenlang niets gebruikt, zonder bijkomende "problemen" gelukkig.
Nu heb ik eigenlijk al vanaf het begin van het spiraaltje meer last van mijn hormonen en ook mijn menstruatie blijft niet weg. Het is behoorlijk lang een beetje aanwezig en enkele dagen heftiger.
Ik zit er sterk over te denken om het te laten verwijderen, maar weet niet goed welke anticonceptie ik dan moet gebruiken of mss steriliseren? Graag jullie ervaringen en tips!
Wat is een hele tijd?
Koperspiraal
Helaas blijft niet bij iedereen de menstruatie weg bij een Mirena, dat gelukje heb jij niet wellicht.

Hoe lang heb je hem nu?
En je wil dus iets aan die hormoonschommelingen doen?
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Bij een mirena kun je tot een jaar onregelmatig ongesteld worden, daarna kun je zien wat je krijgt. Of helemaal niks meer, of regelmatig een paar dagen bv.

Dus als je hem korter dan een jaar hebt, zul je toch moeten afwachten als je dat ziet zitten.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar en ik wil graag van de hormoonschommelingen af
barbahmama schreef:
07-06-2017 19:29
Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar en ik wil graag van de hormoonschommelingen af

Dan is juist de mirena een goede optie. Of anders de pil, daarbij is je hormoonspiegel ook elke dag (zo goed als) gelijk, als je hem tenminste doorslikt. Zonder hormonale anticonceptie ga je terug naar je eigen cyclische schommelingen. En helemaal van alle schommelingen afkomen is waarschijnlijk een utopie. O nee, dan eerst nog overgang... En die kan ook nog eens jaren duren.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Ik heb sinds de mirena juist meer last van mijn hormonen, vooral net voor menstruatie! Zoals gezegd is die ook niet weg, maar juist langer uitgerekt, loop meer dan een week met maandverband rond
Ik had een maand of 4-5 echt veel last van zo'n beetje continue menstruatie. Ik overwoog om het te laten weghalen en toen hield het ineens op en nergens meer last van. Nu al jaren geen menstruatie meer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven