Mirena spiraaltje
woensdag 7 juni 2017 om 19:03
Hoi
Ik heb nu al een hele tijd een mirena spiraaltje. Dat heb ik destijds op aanraden huisarts laten plaatsen, omdat het minder hormonen af zou geven dan de pil en ik nogal last heb van hormoonschommelingen. Daarvoor heb ik jarenlang niets gebruikt, zonder bijkomende "problemen" gelukkig.
Nu heb ik eigenlijk al vanaf het begin van het spiraaltje meer last van mijn hormonen en ook mijn menstruatie blijft niet weg. Het is behoorlijk lang een beetje aanwezig en enkele dagen heftiger.
Ik zit er sterk over te denken om het te laten verwijderen, maar weet niet goed welke anticonceptie ik dan moet gebruiken of mss steriliseren? Graag jullie ervaringen en tips!
Ik heb nu al een hele tijd een mirena spiraaltje. Dat heb ik destijds op aanraden huisarts laten plaatsen, omdat het minder hormonen af zou geven dan de pil en ik nogal last heb van hormoonschommelingen. Daarvoor heb ik jarenlang niets gebruikt, zonder bijkomende "problemen" gelukkig.
Nu heb ik eigenlijk al vanaf het begin van het spiraaltje meer last van mijn hormonen en ook mijn menstruatie blijft niet weg. Het is behoorlijk lang een beetje aanwezig en enkele dagen heftiger.
Ik zit er sterk over te denken om het te laten verwijderen, maar weet niet goed welke anticonceptie ik dan moet gebruiken of mss steriliseren? Graag jullie ervaringen en tips!
woensdag 7 juni 2017 om 19:15
woensdag 7 juni 2017 om 19:15
Bij een mirena kun je tot een jaar onregelmatig ongesteld worden, daarna kun je zien wat je krijgt. Of helemaal niks meer, of regelmatig een paar dagen bv.
Dus als je hem korter dan een jaar hebt, zul je toch moeten afwachten als je dat ziet zitten.
Dus als je hem korter dan een jaar hebt, zul je toch moeten afwachten als je dat ziet zitten.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
woensdag 7 juni 2017 om 19:44
barbahmama schreef: ↑07-06-2017 19:29Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar en ik wil graag van de hormoonschommelingen af
Dan is juist de mirena een goede optie. Of anders de pil, daarbij is je hormoonspiegel ook elke dag (zo goed als) gelijk, als je hem tenminste doorslikt. Zonder hormonale anticonceptie ga je terug naar je eigen cyclische schommelingen. En helemaal van alle schommelingen afkomen is waarschijnlijk een utopie. O nee, dan eerst nog overgang... En die kan ook nog eens jaren duren.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti