Gezondheid alle pijlers

Mirena tijdens borstvoedingsperiode laten plaatsen

11-03-2013 22:30 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgende week krijg ik voor het eerst een mirenaspiraaltje. Ik geef op dit moment volledig bv aan mijn 2 maanden oude baby en wil dat ook nog wel een langere tijd blijven doen. Mirena en bv schijnt wel samen te gaan, vandaar mijn keuze voor die spiraal.

Maar nu hoor ik overal dat je de eerste drie maanden zo'n beetje constant vloeit als je net de Mirena hebt. Zou wel balen zijn, want dankzij de bv heb ik daar momenteel natuurlijk helemaal geen last van. Iemand ervaring met het plaatsen van een Mirena terwijl je volledig bv geeft? Krijg je dan ook al die bloedingen of heb je daar geen last van, omdat je toch al niet ongesteld zou zijn geworden?
Hier met ik geloof 6 weken de mirena laten plaatsen, ik kolfde toen ft, en heb heel lang gevloeid....

maar, ondertussen ben ik er tevreden mee, dus het kwam uiteindelijk wel goed.
Mijn ervaring is dat mijn borstvoeding behoorlijk terugliep, maar dat hoorde er geloof ik ook bij en ik heb niet gevloeit.

Maar ik moet wel gaan bijvoeden.
Ik heb hem ook tijdens de bv periode laten zetten, helemaal niet gevloeid, en na 4 maanden dat ding er weer uit laten halen wegens ongemak. Hij zet niet lekker. Overigens kun je ook tijdens de borstvoeding een eisprong krijgen en ongesteld worden. Dan vloei je alsnog
Ja weet ik wel Allis, maar de vorige twee keer had ik daar geen last van. Beide keren meer dan een jaar lang niet ongesteld geworden en dat beviel prima. Ik hoop idd dat de bv niet terugloopt. Gebeurde dat al snel nadat hij geplaatst was, Zusenzoo? Ik heb nog 3 weken verlof na het plaatsen, dus in die periode kan ik nog makkelijk regeldagen 'verwerken', als ik eenmaal weer moet werken zal het lastiger worden om de productie te verhogen, vrees ik, omdat het kolven toch al niet fijn gaat bij mij.
Ik geloof het wel, was met kolven snel weer op te lossen iig.
Ik heb de mirena 12 weken na de bevalling laten zetten en ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren of ik gevloeid heb. Het zal dus niet heel erg geweest zijn. Ook qua borstvoeding was het niet nadelig, heb mijn dochter een jaar probleemloos gevoed. Ik kan 'm dus zeker aanraden, het was trouwens de tweede mirena. Ben wel beetje fan dus. Oh en misschien nog belangrijk was na de verwijdering beide keren direct zwanger.
Nou, ik wil niet meer zwanger worden (drie is wel genoeg), dus dat laatste is voor mij niet zo relevant, maar fijn om te lezen dat jij er in elk geval goede ervaringen mee hebt.

Zusenzoo, fijn dat bij jou de productie weer snel op peil te krijgen was.
Hier ook mirena na 6 weken laten plaatsen na tweede zwangerschap. Na de eerste dacht ik dat volledige bv al een veilig middel an sich was en het tegendeel bleek waar, drie maanden na mijn eerste bevalling was ik weer zwanger

AFijn, een ezel stoot zich....

Dus na die tweede bevalling voor Mirena gekozen,

Had er ook al twee eerder gehad,\. Wel wat gevloeid, niet ernstig veel. Geen terugloop in bv gehad, bleef als de brandweer gaan.

Ook nul last van mirena, kortom heel goed gegaan.

Succes !
DTEEZ!
Geen terugloop gehad, ook niet gevloeid (en nog nooit zo'n soepele plaatsing gehad ook, voelde er niks van!)
ik heb na 1e en 2e kindje na ong 6 weken een Mirena laten plaatsen... geen enkel probleem gehad. niet gevloeid en geen pijn. ook de BV liep niet terug.

ben beide keren na het plaatsen niet meer ongesteld geweest.

iedereen reageert natuurlijk anders, heb ook andere (negatieve) verhalen gehoord maar ik ben er erg blij mee!
Na ik meen een week of zes de mirena laten zetten. Ik heb ca. een half jaar elke dag een beetje gevloeid (inlegkruisje was nodig). Ook bv gegeven en dit gestopt na 3 maanden.

Mijn ervaring met mirena is dat het even doorzetten is.
Hoi gwen1980, hier een zeer positieve ervaring. Ik geef nu nog BV (15 maanden al) en heb sinds minibella 6weken oud is de mirena. Heeel iets gevloeid in het begin. Ik denk maximaal een weekje. Sindsdien heeeeeel soms iets roze vloed maar nooit meer ongesteld geweest. En de BV heeft er geen hinder van ondervonden.
Ik lees mee! Wil er ook eentje laten plaatsen en geef ook bv (al 9 maanden). Kan iemand me trouwens vertellen hoe duur het verwijderen is(las op internet dat het plaatsen/verwijderen zelf betaalt dient te worden, maar kon alleen een bedrag vinden van plaatsen) en maakt dit nog uit qua bedrag of de HA of gyn het doet? Bedankt!:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven