Mirena tijdens borstvoedingsperiode laten plaatsen
maandag 11 maart 2013 om 22:30
Hoi allemaal,
Volgende week krijg ik voor het eerst een mirenaspiraaltje. Ik geef op dit moment volledig bv aan mijn 2 maanden oude baby en wil dat ook nog wel een langere tijd blijven doen. Mirena en bv schijnt wel samen te gaan, vandaar mijn keuze voor die spiraal.
Maar nu hoor ik overal dat je de eerste drie maanden zo'n beetje constant vloeit als je net de Mirena hebt. Zou wel balen zijn, want dankzij de bv heb ik daar momenteel natuurlijk helemaal geen last van. Iemand ervaring met het plaatsen van een Mirena terwijl je volledig bv geeft? Krijg je dan ook al die bloedingen of heb je daar geen last van, omdat je toch al niet ongesteld zou zijn geworden?
Volgende week krijg ik voor het eerst een mirenaspiraaltje. Ik geef op dit moment volledig bv aan mijn 2 maanden oude baby en wil dat ook nog wel een langere tijd blijven doen. Mirena en bv schijnt wel samen te gaan, vandaar mijn keuze voor die spiraal.
Maar nu hoor ik overal dat je de eerste drie maanden zo'n beetje constant vloeit als je net de Mirena hebt. Zou wel balen zijn, want dankzij de bv heb ik daar momenteel natuurlijk helemaal geen last van. Iemand ervaring met het plaatsen van een Mirena terwijl je volledig bv geeft? Krijg je dan ook al die bloedingen of heb je daar geen last van, omdat je toch al niet ongesteld zou zijn geworden?
maandag 11 maart 2013 om 22:36
maandag 11 maart 2013 om 22:39
Ja weet ik wel Allis, maar de vorige twee keer had ik daar geen last van. Beide keren meer dan een jaar lang niet ongesteld geworden en dat beviel prima. Ik hoop idd dat de bv niet terugloopt. Gebeurde dat al snel nadat hij geplaatst was, Zusenzoo? Ik heb nog 3 weken verlof na het plaatsen, dus in die periode kan ik nog makkelijk regeldagen 'verwerken', als ik eenmaal weer moet werken zal het lastiger worden om de productie te verhogen, vrees ik, omdat het kolven toch al niet fijn gaat bij mij.
maandag 11 maart 2013 om 22:41
Ik heb de mirena 12 weken na de bevalling laten zetten en ik kan me eigenlijk helemaal niet herinneren of ik gevloeid heb. Het zal dus niet heel erg geweest zijn. Ook qua borstvoeding was het niet nadelig, heb mijn dochter een jaar probleemloos gevoed. Ik kan 'm dus zeker aanraden, het was trouwens de tweede mirena. Ben wel beetje fan dus. Oh en misschien nog belangrijk was na de verwijdering beide keren direct zwanger.
maandag 11 maart 2013 om 22:52
maandag 11 maart 2013 om 23:34
Hier ook mirena na 6 weken laten plaatsen na tweede zwangerschap. Na de eerste dacht ik dat volledige bv al een veilig middel an sich was en het tegendeel bleek waar, drie maanden na mijn eerste bevalling was ik weer zwanger
AFijn, een ezel stoot zich....
Dus na die tweede bevalling voor Mirena gekozen,
Had er ook al twee eerder gehad,\. Wel wat gevloeid, niet ernstig veel. Geen terugloop in bv gehad, bleef als de brandweer gaan.
Ook nul last van mirena, kortom heel goed gegaan.
Succes !
AFijn, een ezel stoot zich....
Dus na die tweede bevalling voor Mirena gekozen,
Had er ook al twee eerder gehad,\. Wel wat gevloeid, niet ernstig veel. Geen terugloop in bv gehad, bleef als de brandweer gaan.
Ook nul last van mirena, kortom heel goed gegaan.
Succes !
DTEEZ!
maandag 11 maart 2013 om 23:56
ik heb na 1e en 2e kindje na ong 6 weken een Mirena laten plaatsen... geen enkel probleem gehad. niet gevloeid en geen pijn. ook de BV liep niet terug.
ben beide keren na het plaatsen niet meer ongesteld geweest.
iedereen reageert natuurlijk anders, heb ook andere (negatieve) verhalen gehoord maar ik ben er erg blij mee!
ben beide keren na het plaatsen niet meer ongesteld geweest.
iedereen reageert natuurlijk anders, heb ook andere (negatieve) verhalen gehoord maar ik ben er erg blij mee!
dinsdag 12 maart 2013 om 09:04
Hoi gwen1980, hier een zeer positieve ervaring. Ik geef nu nog BV (15 maanden al) en heb sinds minibella 6weken oud is de mirena. Heeel iets gevloeid in het begin. Ik denk maximaal een weekje. Sindsdien heeeeeel soms iets roze vloed maar nooit meer ongesteld geweest. En de BV heeft er geen hinder van ondervonden.
dinsdag 12 maart 2013 om 10:00
Ik lees mee! Wil er ook eentje laten plaatsen en geef ook bv (al 9 maanden). Kan iemand me trouwens vertellen hoe duur het verwijderen is(las op internet dat het plaatsen/verwijderen zelf betaalt dient te worden, maar kon alleen een bedrag vinden van plaatsen) en maakt dit nog uit qua bedrag of de HA of gyn het doet? Bedankt!:-)