Gezondheid alle pijlers

Mirena-vraag

22-04-2014 20:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of anderen dit herkennen;

Dit jaar zit m'n mirena 4 jaar, volgend jaar vervangen dus (of iets anders) eerste jaren geen problemen, zo eens per maand eens een dagje wat roze afscheiding, soms een dag echt een (lichte) bloeding, maar meer niet.

De afgelopen 2 maanden echter lijk ik wel 'doorlopend ongesteld'. Soms een dagje niks, dan weer wat dagen roze afscheiding, 2 dagen bloedverlies, weer wat dagen niks enz enz.

Laatst bij m'n 5 jarig uitstrijkje aan de assistente van de huisarts gevraagd, die had geen verklaring en vond het ook niet zorgwekkend. De uitslag van het uitstrijkje was overigens ook goed.

Ik maak me niet echt zorgen, maar vraag me wel af, kan de werking van de mirena nu al minder zijn? Is dit herkenbaar? Kan ik hem beter voor de zekerheid al laten vervangen?
Bij mij moet ie ook na 4 jaar vervangen worden, heb nu mijn derde. De gyn vertelde dat het per persoon anders is en dat je het spiraal mag laten vervangen als je weer vaak gaat bloeden.
Lijkt me toch verstandig als je em dit jaar al laat vervangen. Je weet maar nooit!!
quote:misspoez schreef op 22 april 2014 @ 20:29:

Bij mij moet ie ook na 4 jaar vervangen worden, heb nu mijn derde. De gyn vertelde dat het per persoon anders is en dat je het spiraal mag laten vervangen als je weer vaak gaat bloeden.Dit inderdaad. Er zit natuurlijk geen timer op met een afgestelde hoeveelheid hormoonaafgifte. Ik zou hem nu dus laten vervangen.
Nooit geweten dat die 5 jaar bij sommigen eigenlijk te lang is. Ik ga snel een afspraak maken voor vervanging! (Of me eens verdiepen in andere opties...of toch man eens aankijken voor iets structurelers)
quote:pandabeertje1991 schreef op 22 april 2014 @ 20:36:

[...]

Dit inderdaad. Er zit natuurlijk geen timer op met een afgestelde hoeveelheid hormoonaafgifte. Ik zou hem nu dus laten vervangen.Het blijft wel veilig hoor, ook zonder hormoon. Het fijne aan die hormonen is gewoon dat je niet of minder ongesteld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven