Gezondheid alle pijlers

misselijk en duizelig

09-06-2015 16:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds zondagmiddag erg duizelig en misselijk.

Zondagochtend heb ik nog gewoon gewerkt van 7 tot 10. Er was niks aan de hand, ik kwam thuis en ging op de bank zitten en wou even later gaan douchen.

Toen ik in de benen wou gaan werd ik super duizelig, alles draaide. Ik heb dit wel vaker en het gaat meestal na een paar seconde zo weer over.

Maar het ging niet over, ik ben gaan liggen want kon niet eens meer op de benen staan. Ik heb 1,5 uur op de bank gelegen en ik werd ook heel misselijk.

Na een tijd ben ik toch maar gaan douchen toen het wat beter ging, maar ik was nog steeds misselijk en duizelig. Ik heb geprobeerd over te geven maar er kwam niks uit.

Ik ging die middag uit eten dus wou wel beter worden.. ik was toen vanaf 11 tot 2 uur constant misselijk en duizelig. Ik ben toen maar naar de spoedpost geweest. Zij konden niks doen met mijn klachten, het kon van de zon komen zeiden ze. Veel water drinken en het moest over gaan. Later rond 4 ging het goed en ben ik gaan uit eten. Tijdens het uit eten niet echt veel aan de hand, maar rond 18.30 kreeg ik zo'n zere maag. Ik wist niet meer hoe ik moest zitten. Gisteren de huisarts gebeld en gevraagd of ze geen medicijnen voor kunnen schrijven tegen de misselijkheid. Ik ben gisterenmiddag begonnen met de domperidon maar vandaag nog steeds geen verbetering. Het is niet meer zo erg als zondag maar met vlagen ben ik heel duizelig en misselijk. Het trekt ook vanuit de buik/maag. Soms het gevoel alsof er een steen in de maag zit. Ben ook erg moe.

Ik dacht nog aan een zwangerschap dus vanmorgen meteen een test gedaan, ben niet zwanger.

Wat zou dit zijn?
Ik weet dat je van hyperventilatie ook duizeligheid en misselijkheid krijgt. Misschien kan dat het zijn?

Ik zou nog een keer bij de huisarts langs gaan in ieder geval.
Evenwichtsstoornis misschien?
Ik denk dat je een paniekaanval hebt gehad. Zelf heb ik hier ook regelmatig last van en kan soms ook wel 2 uur duren voordat het eens een keer over gaat. Google het eens!
Klinkt heel vervelend. Een tante van mij heeft de ziekte van Ménière. Wat zij heeft lijkt een beetje op wat je beschrijft. Maar dat kan je natuurlijk nooit zeker weten als je het niet laat onderzoeken door een KNO-arts. Hier staat wat informatie daarover. Als je klachten blijft hebben zou ik toch weer teruggaan naar de huisarts.
quote:Lanah1980 schreef op 09 juni 2015 @ 16:23:

Evenwichtsstoornis misschien?Na een vliegreis had ik hetzelfde als jij, alleen met als extra een zeer oor. Bleek door het vliegen mijn oor helemaal verstopt te zijn en het trommelvlies ingetrokken. Dat drukte op mijn evenwichtsorgaan waardoor ik 1,5 week het gevoel had stomdronken te zijn. Oren uit laten spuiten en gelukkig de klachten weet verdwenen. Ik zou even je oren laten checken.
Ik zou in contact blijven met de dokter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heeft de ha je bloeddruk opgenomen? Als die ineens keldert kun je ook duizelig en misselijk van worden.
ik heb vandaag 2 aanvallen gehad. 1x thuis op de bank en 1x in de uato.

de wereld draaide en daarna zweten en bne nu nog steeds erg misselijk.

zorgen maken?
Het zou ook best een soort griep kunnen zijn die nu heerst. Ik had het gisteren ook duizelig, last van darmen en misselijk, spierpijn en verhoging.

In mijn naaste familie had 2 weken terug ook iemand er last van, ook duizelingen en bovenstaande klachten.
Het klinkt als Meniere.

Ik heb een week geleden ook weer aanval gehad,en ben nog niet helemaal hersteld.

Tijdens een aanval word je kots en kotsmisselijk.

En enorm duizelig,zo duizelig dat je niks anders kan doen dan op je rug in bed blijven liggen.

De eerste uren zweten,het hele dekbed was nat,net als mijn pyama.

Ik heb bijna drie dagen op bed gelegen.

Het kan ook een infectie van je evenwichtsorgaan zijn.
quote:kattija schreef op 20 maart 2016 @ 17:02:

ik heb vandaag 2 aanvallen gehad. 1x thuis op de bank en 1x in de uato.

de wereld draaide en daarna zweten en bne nu nog steeds erg misselijk.

zorgen maken?En tussen de twee aanvallen door,nergens last van?
heb net even geslapen en een beetje licht gegeten.

Tussen de aanvallen door is er net of er niets aan de hand is.

zo raar. heb di t no nooit meegemaakt.

Vroeger wel eens hyperventilaie gehad met duizelingen maar die waren heel anders.

Deze zijn potdorie heftig en duren maar 5 tot 10 seconden. en daarna zooooo misselijk en heel even transpireren.

Meniere test metde draaistoel in detdonker heb ik vroeger wel eens gehad.

das een drama, daar werd ik echt ziek van. maar alle waarden waren normaal.
Nou, als je je niet zo voelt als de draaiende stoeltest,lijkt het me absoluut geen Meniere.

En Meniere duurt wel even wat langer dan 10 seconden.

En je krijgt ook niet meerdere aanvallen per dag en na een aanval moet je echt wel herstellen hoor(soms wekenlang)

Ik zou morgen langs de huisarts gaan,kan ook gewoon je bloeddruk zijn die even omlaag schiet,als het zo kort duurt.

Mijn dochter heeft dit ook gehad,een periode.

Ze werd dan wit,begon te zweten en hup,daar ging ze.

Ze viel dan soms ook even flauw.

Morgen naar huisarts!
hallo kiddootje.

ik ben bekend met verhoogde bloeddruk.

en ben sinds 5 weken op dieet.

kan ik misschien te weinig gegeten hebben gehad?

Ik ga van de week wel naar de huisarts. het zint me niets.

Heb nu wel een zwaar hoofd. moet zo mijn dochter naar haar vader brengen.

ik rij rustig das heeeel zeker

En kiddootje, wat naar voor je dat je meniere hebt.

Kun je er mee overweg?
Als je aan het lijnen bent,zou je bloedsuikerspiegel weleens naar beneden kunnen gaan op sommige momenten!

Dan krijg je dezelfde symptomen.
dus dat zou het ook kunnen zijn

Heb eindelijk vandaag mijn spuiten terug gevonden in de dozen.

ben aan het verbouwen en spuit 2x per week B12.

En zal dat moetne blijven doen mijn leven lang.

En ik ben net 50 geworden en ben al met de overgang bezig.
Dat zou heel goed kunnen.

Ga je morgen naar de huisarts?

Echt doen hoor.
ja ik ga er even heen. bloeddruk laten chekcen en de suiker.

je weet maar nooit
hallo

Bloeddruk is iets aan de hoge kant maar al stukken beter dan 3 maanden terug.

Suiker was prima.

Waarschijnlijk is het de combinatie van factoren en met name de.......................overgang.

Heb een lijstje gevonden met de meest voorkomende "klachten "bij de overgang.

Daar staat het ook bij. Duizeligheid, misselijkheid en nog 32 andere klachten.

En gelukkig vandaag geen last gehad. Wel de hele dag een zwaar hoofd alsof ik net migraine heb gehad.
Goed dat je geweest bent!

Tja,die overgang..die is niet leuk.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken dus????
Nee, mijn huisarts zegt dat het een legio van redenen kan hebben.

Ik moet het in de gaten houden en als het verergerd of niet weggaat teurgkomen.

Vandaag geen last gehad.

En das prettig, had cursus dus vond het prettig niet voor schut te gaan
Het zou heel goed BPPD kunnen zijn. Heb ik zelf ook en is verder ongevaarlijk. Natuurlijk ben ik geen arts, dus ik zou het altijd even laten checken en dus daadwerkelijk langs gaan bij de huisarts!!!

BPPD staat voor Benigne (goedaardig) Paroxysmale (in aanvallen optredend) Positie Duizeligheid. Het voelt alsof je net uit een draaimolen bent gestapt en de hele wereld om je heen rondtolt. Het wordt veroorzaakt door kristallen die per ongeluk op je evenwichtsorgaan terecht komen, waardoor deze van slag raakt. Ik heb het nu een aantal jaren en een paar episodes gehad. De ene keer is het heel even en dragelijk, de andere keer moet ik een week plat liggen omdat ik anders kotsmisselijk wordt.

Er zijn simpele oefeningen voor die ervoor kunnen zorgen dat het iets sneller overgaat. Je moet dan echter helaas juist datgene doen waar je juist misselijk van wordt. Vind het wel raar dat ze hier bij de spoedeisende hulp niet aan gedacht hebben. Is met een simpele oefening vast te stellen en komt vrij veel voor. Ik zou zeggen google BPPD, dan kun je er meer over lezen. Als dat hetgeen is wat je hebt, dan herken je het meteen.

Ps. zie nu dat OP bericht jaren terug heeft geplaatst, maar misschien toch een handig verhaal voor degene die er nu op gereageerd heeft!!
Hi Ivy,

ik ga er even op googlen.

En een nieuw topic openen? nee vond ik niet echt nodig.Haar verhaal leek erg op mijn verhaal. vandaar

Heb er gelukkig geen last meer van gehad.
ik lees dat je dan moet blijven doen waar je op dat moment mee bezig bent. Maar met autorijden is dat niet zo een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven