Gezondheid alle pijlers

misselijk na alcohol

22-06-2021 01:33 19 berichten
Heyyy,

Altijd heb ik gewoon alcohol kunnen drinken zonder ergens last van te hebben, zelfs had ik eigenlijk ook nooit een kater. Maar sinds een maandje word ik na elk glas alcohol die ik drink zo onwijs misselijk dat ik zowat elke keer moet overgeven. Soms is dit gelijk wanneer ik mijn drankje op heb en soms pas de volgende ochtend. Is er iemand die weet wat dit is? Hoe kom je hier vanaf, ik houd namelijk wel van een drankje doen op een terras in de zomer 🤪
Alle reacties Link kopieren
Zwanger? Ik kon er ook niet meer tegen toen ik achteraf zwanger bleek te zijn
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Yasmeenah82 schreef:
22-06-2021 01:42
Zwanger? Ik kon er ook niet meer tegen toen ik achteraf zwanger bleek te zijn
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan moest denken. Verder zou je kunnen kijken of alles goed is met je maag, zeker omdat je soms al meteen na het drinken misselijk wordt.
https://www.kevinmd.com/blog/2021/03/co ... covid.html

Ik las dat best wat herstelde COVID patiënten niet meer goed tegen alcohol kunnen. Je bent toevallig niet besmet geweest?

Toevoeging: lees dit topic ook eens.
Alle reacties Link kopieren
Alcohol irriteert de maag.

Wanneer je maar lang en vaak genoeg de maag irrititeert met vet, roken, drank, koffie dan raakt de maag chronisch geirriteerd en kan het bepaalde zaken niet meer verdragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar ook zo'n periode gehad en is uiteindelijk gewoon weer overgegaan.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-06-2021 07:22
Alcohol irriteert de maag.

Wanneer je maar lang en vaak genoeg de maag irrititeert met vet, roken, drank, koffie dan raakt de maag chronisch geirriteerd en kan het bepaalde zaken niet meer verdragen.
Dit.

Je lijf geeft aan geen alcohol meer te willen. Luister naar je lijf.

Mocht je je zorgen maken, dan is de huisarts een goede optie.
Overgang?
Alle reacties Link kopieren
Geen alcohol meer drinken.
Iemand met een intollerantie zoals gluten of lactose laat ook gewoon dat brood/koek en die melk staan, hoe lekker ze het ook vinden. Want daarna voelen ze zich niet best.

Alcohol is geen eerste levensbehoefte, de gezondheid van je lijf lijkt mij belangrijker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook mee stoppen. Zelf word ik sinds een paar jaar enorm moe van alcohol en ik voel me ook heel snel al niet lekker. Ik drink het dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Cola is ook een drankje.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien zoals Dianaf zegt: gluten.

Word je misselijk van bier (gluten), of ook van wijn (geen gluten)?
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
22-06-2021 10:41
Misschien zoals Dianaf zegt: gluten.

Word je misselijk van bier (gluten), of ook van wijn (geen gluten)?
Grappig dat jij dat in haar post leest, want dat is niet wat ze zegt.

Ze vergelijkt wat TO beschrijft met wat er bijvoorbeeld gebeurt bij mensen die niet tegen gluten kunnen: dat ze dan de gluten laten staan, ook al vinden ze die nog zo lekker.
En dat TO dus het beste de alcohol kan laten staan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Veel hier gaan sowieso eigenlijk niet in op de vraag van TO, of alleen om haar überhaupt het nuttigen van alcohol te ontraden. Grappig om die ontwikkeling van de verkettering van alcohol (en niet alleen misbruik ervan) te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot zijn de glazen? Als het een heeeel groot glas alcohol is, kan daar het probleem in zitten.
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij heeft het met mijn maag te maken. Ik drink dus al jaren geen alcohol meer.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
22-06-2021 09:18
Geen alcohol meer drinken.
Iemand met een intollerantie zoals gluten of lactose laat ook gewoon dat brood/koek en die melk staan, hoe lekker ze het ook vinden. Want daarna voelen ze zich niet best.

Alcohol is geen eerste levensbehoefte, de gezondheid van je lijf lijkt mij belangrijker.
Nou voor sommige mensen wel hoor , toen alle winkels met uitzondering die voor eerste levensbehoeften moesten sluiten mochten de slijters open blijven :yes:
Alle reacties Link kopieren
Als ik sommige reacties hier lees zou ik dan denken dat je besmet bent geweest met corona (zonder symptomen).
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
22-06-2021 13:01
Veel hier gaan sowieso eigenlijk niet in op de vraag van TO, of alleen om haar überhaupt het nuttigen van alcohol te ontraden. Grappig om die ontwikkeling van de verkettering van alcohol (en niet alleen misbruik ervan) te zien.
Tja, als je ergens misselijk van wordt kun je het beter niet meer nuttigen hè. Ik denk eerlijk gezegd dat dat losstaat van een eventueel negatief beeld over alcohol.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven