Gezondheid alle pijlers

Misselijk tijdens elke maaltijd

27-07-2010 11:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
quote:Meintje schreef op 27 juli 2010 @ 11:13:

Ik heb de pil 1,5 tot 2 weken langer doorgeslikt,

Dat lijkt me sowieso niet handig. Waarom heb je die strip niet afgemaakt?

verder zou ik voor de zekerheid er even een testje tegen aan gooien en een afspraak maken met de huisarts. (hoezo moest je dat toch al?)
)
Zwanger?

Sinds wanneer heb je deze klachten?
Je dikke darm kan geprikkeld zijn.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
quote:Meintje schreef op 27 juli 2010 @ 11:23:

p.s welk testje? (toch niet DÉ test? Dat zou echt stressen worden)

Waarom niet? Je hebt je pilstrip niet afgemaakt en bent zomaar halfverwege gestopt. Beter even testen, dan weet je het zeker.

als je dr vorige keer ook zo heftig op een week overslaan reageerde lijkt het me sowieso zaak om het met de dokter te bespreken. Lijkt me niet gezond n.l.
Waarom zou je een pilstrip geheel moeten afmaken? Dat geldt alleen voor de eerste, daarna kun je doorslikken zo lang of kort als je wilt. Natuurlijk alleen als je een pil hebt die elke dag van de maand hetzelfde bevat aan ingredienten dus geen driefasenpil ofzo.

Kan het misschien van het weer komen, als het zo warm is hebben veel mensen geen eetlust.
Als je de pil dóórslikt, kun je volgens mij ook stoppen wanneer je wilt (eh... heb ik in ieder geval regelmatig gedaan...)
@schorpioentje29:

Ik denk ook wel dat het kan maar als bij TO de boel zo overhoop ligt zou ik het er niet op gokken.

Ik denk dat de apotheek eigenlijk een beter antwoord kan geven op dit vraagstuk.
Wat schorpioentje zegt klopt hoor, je kan de meeste pillen gewoon 1 of meerdere weken doorslikken om je ongesteldheid uit te stellen.

een zwangerschapstest is zo gedaan en kan geen kwaad natuurlijk maar als je de pil niet bent vergeten tussendoor lijkt de kans me klein. Misschien iets opgelopen in verweggistan? Ik zou denk ik gewoon meteen de dokter bellen.
Ik heb dit een keer gehad op vakantie. Ik denk dat dit toen kwam doordat ik water uit de kraan had gedronken. Ik had bijna geen trek en na iedere maaltijd moest ik even gaan liggen. Misselijk! Dit duurde ongeveer een week.

(Als je je ongesteldheid wilt uitstellen hoef je je strip inderdaad niet af te maken)
Of het is een maagkwaal....
Klopt, als je na een pilstrip geen stopweek inlast maar direct doorgaat met een volgende strip is er niks aan de hand. Deze 2e pilstrip mag je stoppen wanneer je maar wilt. Dit is het meest gegeven advies om een ongesteldheid uit te stellen.

Ik verbaas me altijd over zoveel onwetendheid, dat mensen dan denken dat je daarvan zwanger kunt worden. Natuurlijk niet.

Maar ontopic: Misschien een buikvirus onder de leden?
--
Ik slik op advies van de huisarts en gyn de pil 4 maanden door dus dat zegt niets.. Wel raar dat je erg last hebt van misselijkheid. Heb je het ook met tussendoortjes? Fruit? Snoep?

Het komt vaker voor, op de google vond ik oa dit:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=867264

Manda01 in "dikke buik en misselijk na avondeten"

http://forum.girlscene.nl ... e46a771508a2e80f2c292cfca

Misschien kun je er wat mee?
Het is een nieuwe klacht, begrijp ik? Sinds hoelang heb je er last van? Kan inderdaad een simpel virusje zijn, of iets met je maag, maar ook totaal iets anders. Als het aan blijft houden, inderdaad gewoon even langs de huisarts.

Ik ben zelf ook snel misselijk als ik wat eet, gebruik daarvoor inmiddels al jaren vóór elke maaltijd een middel dat de maagontlediging versnelt (in mijn geval domperidon). "Als je maar blijft eten", zegt mijn internist dan. Oftewel: liever extra pillen slikken dan maaltijden gaan overslaan. Werkt meestal wel goed. Heb soms een periode wat meer klachten, dan moet ik ook nog wat extra letten op wát ik eet. Dan heb ik nog wel eens dat ik echt even moet gaan liggen na de maaltijd omdat ik zo misselijk ben, maar dat komt gelukkig nog maar heel weinig voor de laatste tijd.
...
?
Wat jij beschrijft is niet normaal. Het lijkt mij een goed idee als je zo snel mogelijk een afspraak maakt met de huisarts.
Ik zou even langs de huisarts gaan en dan vooral vertellen dat je op vakantie geweest bent.

Je kunt wel flessenwater gedronken hebben maar er kan ook iets in het eten zitten dat je ziek maakt.

Volgens mij is er een parasiet die dit soort klachten geeft.

De pil door slikken kan normaal gesproken niet veel kwaad. Ik kan het hier vandaan niet zien natuurlijk, maar ik denk niet dat dat er veel mee te maken heeft.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Je vraagt of het door de stress kan komen. Volgens mij kan dit. Ik heb wel eens een drukke tijd op mijn werk gehad, ik stond echt onder spanning zeg maar. 's Ochtends stond ik te kokhalzen in de badkamer. En tijdens mijn lunch kreeg ik bijna niks naar binnen, en was ik misselijk. Het duurde even voordat ik de link legde met de spanning op mijn werk. Maar daar kwam het wel door.
Ja hoor, stress kan echt enorm op je maag/eetlust werken. Er zijn genoeg mensen die echt letterlijk niets door hun keel kunnen krijgen als ze gespannen zijn. Maar met de duur van de klachten en het feit dat het erger lijkt te worden, kan het ook heel goed een virusje zijn of iets (anders) dat je al dan niet tijdens je vakantie opgelopen hebt. Even afwachten en kijken hoe het verloopt, zou ik zeggen. En als het te lang aanhoudt, even bij de huisarts langs.
quote:troetelbeertje30 schreef op 27 juli 2010 @ 14:55:

Je vraagt of het door de stress kan komen. Volgens mij kan dit. Ik heb wel eens een drukke tijd op mijn werk gehad, ik stond echt onder spanning zeg maar. 's Ochtends stond ik te kokhalzen in de badkamer. En tijdens mijn lunch kreeg ik bijna niks naar binnen, en was ik misselijk. Het duurde even voordat ik de link legde met de spanning op mijn werk. Maar daar kwam het wel door.Dat heb ik ook een tijd gehad tijdens het tandenpoesten..... Nu heb ik al een aantal weken weinig tot geen eetlust en kom ik wel aan....Maar goed, die zetten we maar op de lijst met andere "vage" klachten....
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven