misselijk van antibiotica
woensdag 30 maart 2016 om 13:12
Goedemiddag,
Sinds zondag slik ik een 10 daagse antibioticakuur i.v.m. een ontsteking van mijn kaak.
Helaas ben ik vanaf maandagavond onwijs misselijk van de pillen.
Daarnaast heb ik ook diarree als ik de pillen heb ingenomen.
Van de apotheek mag ik niet stoppen met de pillen en is het een normale bijwerking.
Wel kan ik probiotica innemen maar of dat zou helpen wist ze niet.
Iemand tips?
Sinds zondag slik ik een 10 daagse antibioticakuur i.v.m. een ontsteking van mijn kaak.
Helaas ben ik vanaf maandagavond onwijs misselijk van de pillen.
Daarnaast heb ik ook diarree als ik de pillen heb ingenomen.
Van de apotheek mag ik niet stoppen met de pillen en is het een normale bijwerking.
Wel kan ik probiotica innemen maar of dat zou helpen wist ze niet.
Iemand tips?
woensdag 30 maart 2016 om 13:20
woensdag 30 maart 2016 om 13:21
Je zou aan je huisarts kunnen vragen of je tijdelijk een maagbeschermer mag gebruiken (omeprazol). Vraag wel even na of de medicijnen elkaar niet in de weg zitten. Je kunt een maagbeschermer ook zonder recept kopen en de apotheker vragen of de medicijnen samen gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 30 maart 2016 om 13:21
quote:Ieniemienie123 schreef op 30 maart 2016 @ 13:19:
Innemen tijdens/na de maaltijd kan ook wel eens helpen. Dan irriteren die pillen je maag en darmen wat minder
Das ook een goeie!
Ging er al vanuit dat TO dat al wel doet, aangezien ze dat ook op de sticker op de verpakking en in de bijsluiter zetten.
Innemen tijdens/na de maaltijd kan ook wel eens helpen. Dan irriteren die pillen je maag en darmen wat minder
Das ook een goeie!
Ging er al vanuit dat TO dat al wel doet, aangezien ze dat ook op de sticker op de verpakking en in de bijsluiter zetten.
woensdag 30 maart 2016 om 13:55
Ik moest amoxicilline clavulaanzuur slikken, daar werd ik zo beroerd van dat ik na overleg met de arts mocht stoppen. Met eten innemen hielp niet, ik hield op het laatst niks meer binnen had enorme maagkrampen en diarree. Die maagkrampen heb ik nog bijna een week na het stoppen last van gehad, arts die adviseerde rennies en dat hielp gelukkig.
Ik heb nu een aantekening dat ik doodziek wordt van die antibiotica.
Ik zou dus contact opnemen met de arts voor overleg.
woensdag 30 maart 2016 om 14:02
quote:Anyco schreef op 30 maart 2016 @ 13:55:
Ik moest amoxicilline clavulaanzuur slikken, daar werd ik zo beroerd van dat ik na overleg met de arts mocht stoppen. Met eten innemen hielp niet, ik hield op het laatst niks meer binnen had enorme maagkrampen en diarree. Die maagkrampen heb ik nog bijna een week na het stoppen last van gehad, arts die adviseerde rennies en dat hielp gelukkig.
Die staan er inderdaad om bekend, zelfs mijn apotheker beaamde dit.
TO, ik zou toch nogmaals gaan overleggen hoor of je andere antibiotica mag. Dit werkt zo toch niet?
Die staan er inderdaad om bekend, zelfs mijn apotheker beaamde dit.
TO, ik zou toch nogmaals gaan overleggen hoor of je andere antibiotica mag. Dit werkt zo toch niet?
woensdag 30 maart 2016 om 14:45
quote:mary57 schreef op 30 maart 2016 @ 14:42:
Soms helpt het om de antibiotica in te nemen met een hapje vla of yoghurt. Dit beschermt je maag wat.
Je huisarts of tandarts kan trouwens wel een ander soort antibiotica voorschrijven als je er zoveel last van hebt, daar heeft de apotheek niets over te zeggen.Dit klopt niet, vla of yoghurt heeft geen beschermende werking op de maag. Daarnaast mag lang niet elke antibiotica met zuivel worden ingenomen.
Soms helpt het om de antibiotica in te nemen met een hapje vla of yoghurt. Dit beschermt je maag wat.
Je huisarts of tandarts kan trouwens wel een ander soort antibiotica voorschrijven als je er zoveel last van hebt, daar heeft de apotheek niets over te zeggen.Dit klopt niet, vla of yoghurt heeft geen beschermende werking op de maag. Daarnaast mag lang niet elke antibiotica met zuivel worden ingenomen.
woensdag 30 maart 2016 om 14:48
quote:Miss-Colorado schreef op 30 maart 2016 @ 14:45:
[...]
Dit klopt niet, vla of yoghurt heeft geen beschermende werking op de maag. Daarnaast mag lang niet elke antibiotica met zuivel worden ingenomen.Het mag wel bij deze antibiotica en het helpt ook, ook al staat dat niet in de bijsluiter. Ik heb deze antibiotica vaak genoeg zelf gehad.
[...]
Dit klopt niet, vla of yoghurt heeft geen beschermende werking op de maag. Daarnaast mag lang niet elke antibiotica met zuivel worden ingenomen.Het mag wel bij deze antibiotica en het helpt ook, ook al staat dat niet in de bijsluiter. Ik heb deze antibiotica vaak genoeg zelf gehad.