Gezondheid alle pijlers

Misselijkheid tijdens en na hardlopen

28-09-2009 22:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop sinds een jaar of 4 hard zonder problemen. Nu heb sinds vorige week, tijdens de Damtotdamloop, en van het weekend tijdens de halve marathon van Texel, ineens ontzettende last van misselijkheid. Het komt opzetten na ongeveer 5 km en het gaat niet meer weg. Ook na afloop blijf ik me rot voelen, ook vandaag nog. Ik eet voordat ik ga lopen geen rare dingen, drink veel en loop niet onwijs hard. Ik maak me er wel een beetje zorgen over, heb het nog nooit gehad in al die jaren dat ik loop. Herkent iemand dit en heeft iemand een oplossing?
Ik ben weleensisselijk als ik me tè hard inspan. Het lijkt me dat jouw conditie behoorlijk goed is maar misschien moet je eens een à twee weken rust nemen?
Wat ontzettend vervelend dat je na een km of 5 last van misselijkheid krijgt. En dan moet je nog een heel lang stuk...

Ben je veranderd van vocht en/of voedingspatroon?

Zit je nog lekker in je vel (ook geestelijk)?
Nee echt?
je loopt te hard waardoor je in de verzuring schiet. Misselijkheid is een eerste teken, tweede is kotsen, derde is flauwvallen. Langzamer lopen dus
Meds: helpt het dan ook als je flink uitademt, zodat je CO2 afblaast? (niet gaan hyperventileren natuurlijk)
Runningmonster, ik herken je klachten, alleen loop ik niet hard, maar basketball ik. Vooral vroeger hadden we coaches die ons tot kotsen toe lieten lopen, maar zo gek krijgen ze me niet meer

Wat ik ook merk is dat als ik niet genoeg heb gegeten of me een beetje 'slapjes' of 'ziekjes' voel, dat ik sneller misselijk wordt.. Hopelijk kan je er iets mee..
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar even naar de huisarts ga. Ik heb nu nog steeds, 2 dagen nadat ik gelopen heb, een misselijk gevoel en darmkramp. Hopelijk is het gewoon een virusje.
ik heb het zelf ook wel eens gehad. Uitademen helpt niet, het gaat erom dat je in een te hoge hartfrequentie loopt. Kan echt wel een paar dagen duren. Koop een hartslagmeter en probeer een halve te lopen onder 80% van je maximale hartslag
Ik loop al met een hartslagmeter maar ik zal het eens proberen om onder de 150 te lopen. Dank voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven