Gezondheid alle pijlers

Moe, keel/hoofdpijn, je moet naar de dokter, varkensgriep!!!

12-07-2009 00:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al drie dagen niet helemaal lekker. Misselijk, moe, hoofdpijn en keelpijn.

Nu zijn er al een aantal mensen geweest die het meteen over de varkensgriep hebben. Ik wordt er eigenlijk heel erg nerveus van.

Wanneer ga je naar de huisarts??? Moet je nu elke keer wanneer je maar een beetje ziek bent naar de huisarts toe??

Nu mijn kind ook ziek begint te worden wordt ik dus heel onzeker. Gaan jullie ook meteen naar de huisarts? Of kijken jullie het aan?
Moet zeggen dat toen mijn zoon vanochtend onverklaarbare buik- en hoofdpijn had ik even moest denken aan de varkensgriep. De mexicaanse griep, actually.

Anyway: ik meen dat je de symptomen van deze griepvormen kunt googlen. Wat ik niet heb gedaan. En jij of je zoontje zal wel heeel ziek moeten zijn wil het mis gaan.
Ik heb idd gegoogled. Zie hier onder.. Deze symptomen horen bij bijna elke griep.

koorts,

lusteloosheid,

longontsteking,

hoofdpijn,

gebrek aan eetlust,

keelpijn,

rillerig,

hoesten (droog),

niezen,

verkoudheid,

loopneus,

spierpijn,

algehele malaise.

Sommige patiënten hebben ook last van dunne ontlasting en overgeven.
Kijk even op www.rivm.nl, bij Nieuwe Influenza A (H1N1)
Eerlijk gezegd hebben wij hier in huis alle verschijnselen al een keer gehad, allemaal, sinds die griep hip is. Nog niet overwogen om naar de dokter te gaan, ook niet met de kinders. En we doen het allemaal nog.
Ik heb een site gezien waar staat dat je je alleen hoeft te melden (telefonisch) als je contact hebt gehad met iemand die de Mexicaanse griep heeft of die in Mexico is geweest of de VS. Van 16 juni jl.

Probeer maar lekker uit te griepen en doe er hooguit eens een telefoontje over naar de huisarts als je flinke koorts hebt. Of je zoontje.

Beterschap!
Sja. Ik heb hetzelfde. Net van vakantie terug en nu verkouden / droge hoest etc. Wanneer denk je aan Mexicaanse griep... Moet ik wel naar m'n werk gaan maandag en mogelijk iedereen besmetten... Pffff, gedoe.

Ik houd het maar op een verkoudheidje, ga nog even niet hysterisch doen...
Je weet natuurlijk niet altijd met wie je contact hebt gehad...
Als je echt influenza hebt heb je flinke koorts en ben je flink ziek, wat jij omschrijft klinkt meer als een verkoudheidje
Ik wacht toevallig op uitslag van de swineflu test. Ben in Bangkok en werd flink ziek. Hoge koorts, keelpijn en hoesten. Ik wilde eerst ook thuis blijven maar de koorts werd zo hoog dat ik helemaal niets meer kon. Toch naar het ziekenhuis gegaan en daar ben ik gelijk opgenomen voor twee dagen. Nu weer thuis, de koorts is gezakt met behulp van Tamiflu. Morgen dus terug voor de uitslag van de test. Tot die tijd binnen blijven of met een mondkapje de deur uit. Dus inderdaad, pas als je flinke koorts hebt zou ik eens naar de dokter gaan.

Succes!
Volgens mij krijg je van de mexicaanse griep ook luchtwegproblemen, en bij de gewone griep lang niet altijd

en, ga NOOIT naar de praktijk toe als je denkt aan de mexicaanse griep!

Niet iedereen hoeft trouwens behandeld te worden voor de mxicaanse griep, alleen die zwakkere doelgroep.

Deze griep is niet veel anders als een gewone griep en een kwestie van goed uitzieken
[quote]mamzelle schreef op 12 juli 2009 @ 00:24:

Ik heb een site gezien waar staat dat je je alleen hoeft te melden (telefonisch) als je contact hebt gehad met iemand die de Mexicaanse griep heeft of die in Mexico is geweest of de VS. Van 16 juni jl.quote]

Dity is alweer achterhaald aangezien er inmiddels mens op mens besmettingen zijn geweest met mensen die niet op vakantie zijn geweest.

Ik zou lekker thuis blijven en uitzieken. Immers het is in de meeste gevallen net als de normale griep. Als je echter heel veel zieker wordt, neem dan telefonisch contact op met je huisarts. Maar over het algemeen verlopen de meeste gevallen net als de normale griep. lekker uitrusten en genoeg eten en drinken dus.
Ben onlangs voor iets anders bij de huisarts geweest voor iets anders. Ik heb toen gevraagd of je je moet melden bij griepverschijnselen met symptomen van de Mexicaanse griep. Hier (noorden van het land) zijn er nog geen protocollen oid dat je je moet melden als je griep hebt (met wat voor symptomen dan ook). Kennelijk is het risico op besmetting

Uiteraard, als je zelf een vermoeden hebt (ivm vakantie in risicogebied oid) dat het wel eens Mexicaanse griep zou kunnen zijn, kun je dat aangeven bij de huisarts.
Wat mij opvalt is dat veel mensen ziek zijn de laatste tijd, met griepverschijnselen bedoel ik. ( waaronder ik zelf ook)

Toch wel vreemd voor deze tijd van het jaar.
In ons protocol staat: melden bij koorts (38 graden of hoger) EN een acute ernstige luchtweginfectie of pneumonie.
quote:Stoeptegel schreef op 12 juli 2009 @ 10:40:

Wat mij opvalt is dat veel mensen ziek zijn de laatste tijd, met griepverschijnselen bedoel ik. ( waaronder ik zelf ook)

Toch wel vreemd voor deze tijd van het jaar.Hier kun je vinden hoe het er voor staat als het gaat om griep in Nederland nu. (Wekelijks wordt de 'griepactiviteit' bijgehouden op deze site.)

Week 27: 29/06/2009-05/07/2009

"Er is weinig griep in Nederland.

In week 27 werden 16 mensen op de 100.000 inwoners met influenza-achtige ziektebeelden (IAZ) gerapporteerd door de huisartsen van de CMR-Peilstations van het NIVEL. In de 8 door de huisartsen van patiënten met IAZ en 9 van patiënten met bovenste luchtweginfectie ingezonden neus- en keelmonsters werd geen influenzavirus aangetroffen.

Het nieuwe griepvirus influenza A(H1N1) is tot op heden niet in de peilstationssurveillance aangetroffen. Afname van monsters bij deze patiënten, behandeling en contactopsporing verloopt volgens protocol via de GGD. Reeds de verdenking op Mexicaanse griep is men aangifteplichtig bij de GGD."
Ja maar er zijn 16 mensen gerapporteerd die naar de huisarts zijn gegaan, en wat dan met de rest die niet naar de huisarts gaat?

Ik ga zelf nl nooit naar de huisarts als ik griep heb, mijn collegas en vrienden ook niet. Uitzieken en weer doorgaan.

De huisarts bezoek ik niet voor een griepje en zo zijn er veel mensen die daar hetzelfde over denken.

Ik kan zo wel 12 mensen opnoemen in mijn omgeving die griep hadden/hebben. Ze zijn allen niet naar de huisarts gegaan.
In november was ik echt heel erg ziek van de griep. Drie dagen rond de 40 gr. koorts, lag alleen maar in bed en had niet eens de fut om tv te kijken. Heeft in totaal anderhalve week geduurd voordat ik helemaal beter was. En toen ben ik niet naar de huisarts gegaan. Afgelopen week had ik last van misselijkheid, diarree, lusteloostheid, verkouden, hoesten, loopneus, geen eetlust, alle verschijnselen...behalve koorts en ik lag niet alleen maar in mijn bed.... Wel op een plek geweest waar al aantal slachtoffers bekend zijn. Nu beetje in dubio, ben beter, maar is er kans dat ik milde versie had? Kan ik dan wel drager zijn? Ik hoest nog wel, maar moet ook weer werken...
Ik neem alleen contact op met de huisarts als ik redelijkerwijs aan kan nemen dat het mexicaanse griep is. Anders gewoon uitzieken.
quote:trust79 schreef op 12 juli 2009 @ 19:22:

In november was ik echt heel erg ziek van de griep. Drie dagen rond de 40 gr. koorts, lag alleen maar in bed en had niet eens de fut om tv te kijken. Heeft in totaal anderhalve week geduurd voordat ik helemaal beter was. En toen ben ik niet naar de huisarts gegaan. Afgelopen week had ik last van misselijkheid, diarree, lusteloostheid, verkouden, hoesten, loopneus, geen eetlust, alle verschijnselen...behalve koorts en ik lag niet alleen maar in mijn bed.... Wel op een plek geweest waar al aantal slachtoffers bekend zijn. Nu beetje in dubio, ben beter, maar is er kans dat ik milde versie had? Kan ik dan wel drager zijn? Ik hoest nog wel, maar moet ook weer werken...Wat bedoel je met plek? ben je op de philips high techcampus in eindhoven geweest of ben je daar langs gereden?
Als ik me iets minder voel dan anders, denk ik niet direct aan de Mexicaanse griep, en maak ik me niet meteen zorgen.

De dag daarop voel ik me weer prima, wat bewijst dat ik inderdaad geen zorgen had hoeven te maken.
World of Warcraft: Legion
Iets minder voelen is geen reden tot zorg, een flinke griep en koorts echter wel (de longaandoeningen komen vaak wat later dan de eerste verschijnselen). Het lijkt wellicht allemaal ver van ons bed, maar in Londen bijv. zijn er al ontzettend veel mensen besmet. En als je dan ziet hoeveel mensen er tussen Londen en NL op en neer reizen elke dag weer. Kortom, wees waakzaam en bel toch even de dokter als je een vermoeden hebt.
Ik ben deze week teruggekomen van een festival (véél mensen dicht op elkaar) in het buitenland waar een aantal gevallen van mexicaanse griep zijn geweest (dat was bekend), maar in zo'n geval zal ik, als ik me grieperig voel, wel even contact opnemen met de huisarts ja. Gewoon om even te checken. Vond al die mensen met mondkapjes dan wel weer overdreven. Zou dat echt helpen, als je op een festival met zo'n ding rondloopt?
ik ben sinds 3 dagen goed ziek geworden..

kan ook absoluut niet slapen of wat dan ook,,

zit als een lijk op de bank.. en als ik in mijn bed lig dan voelt alles heel raar aan, begin te ijlen lijkt het wel.

hoest heel erg veel zonder echt slijm op te hoesten, kriebelt heel erg, en heb koorts van 40 graden.

sinds gisteren voelt mijn keel ook heel raar aan, alsof die een stukje dicht is gegaan want ademen voelt ook heel raar aan en gaat best moeilijk..

wat zouden jullie doen als je hetzelfde had?
Huisarts bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven