Gezondheid alle pijlers

Moedervlek en pijnlijke arm

22-09-2009 12:23 8 berichten
Op mn bovenarm heb ik een klein moedervlekje, die een beetje qua uiterlijk is verander. Ik was hiermee al eens naar de dermatoloog geweest, die zei dat het wel een beetje onrustig was, maar geen kwaad kon.

Nu, drie maanden later, doet mijn arm ineens pijn. Het hele gebied rond die moedervlek 'zeurt' en beetje en ik heb een tintelend gevoel. Dit tintelende gevoel straalt soms door tot aan mn hand.

JA! Ik ga hier nog eens mee naar de dokter!

Maar omdat het toch een paar dagen duurt voor ik daar terecht kan: Zou die pijn in mn arm te maken kunnen hebben met die moedervlek?

De pijn zit trouwens ook wat dieper, niet alleen aan de oppervlakte.
Alle reacties Link kopieren
Ehm? Wat zou je van ons willen horen? Succes en sterkte is alles wat ik ervan kan maken.
Misschien is er wel een dokter in de zaal
Het tintelen en doorstralend gevoel klinkt meer als het veel (bij 20% vd vrouwen) voorkomende carpale tunnelsyndroom (waarbij een zenuw in je pols een beetje klem zit) dan iets geks met je moedervlek. Ben je zwanger? Dan hebben namelijk heel veel vrouwen er last van.

Maar goed, je dokter zal je vraag beter kunnen beantwoorden dan ik.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Vage pijnklachten en tinteling kunnen (eigen ervaring!) ook te maken hebben met je zorgen maken over dit soort dingen.
Een moedervlek an sich kan die pijnklachten echt niet geven. Maar voor de rest: inderdaad ermee naar de dokter want misschien is het wel wat anders!?

Ik hoop voor je dat je er snel achter bent.

PS. En als je toch ongerust bent over die moedervlek, waarom vraag je dan niet of de dermatoloog hem verwijderd? Dan ben je ervan af.
Bedankt voor jullie antwoorden, dat stelt me toch een beetje gerust. Ik was in gedachten mn uitvaart al aan t regelen. Maar ik ga nog altijd naar de dokter hoor :-)quote:singalala schreef op 22 september 2009 @ 12:42:

Het tintelen en doorstralend gevoel klinkt meer als het veel (bij 20% vd vrouwen) voorkomende carpale tunnelsyndroom (waarbij een zenuw in je pols een beetje klem zit) dan iets geks met je moedervlek. Ben je zwanger? Dan hebben namelijk heel veel vrouwen er last van.

Maar goed, je dokter zal je vraag beter kunnen beantwoorden dan ik.

Of ik zwanger ben, goede vraag. Na de laatste keer seks kwam ik er achter dat mn spiraaltje een beetje naar beneden was gezakt. Maar ik ga er van uit dat je dan niet meteen zwanger kan raken, je baarmoeder moet toch een beetje herstellen (maar ik hou toch maar even mn al dan niet uitblijvende menstruatie in de gaten..)

@Anna: Ja kan ook dat ik me er te druk om maak. Ik hou alles constant in de gaten

@Ring: Ja, denk indd dat ik m laat weghalen.
Loreyi, eerlijk gezegd snap ik niet waarom je dermatoloog de moedervlek laat zitten als hij onrustig is.

Les een voor dermatologen, als een moedervlek ONrustig is: weghalen. Les twee, als een patient aangeeft dat een moedervlek verandert: weghalen.

Sorry, mij schiet dit in het verkeerde keelgat. Ikzelf heb dus melanoomkanker met uitzaaiingen in de lymfeklieren, mede omdat een arts dacht dat alles wel goed was. Althans, daardoor was ik er laat bij. Mijn moedervlek was ook nog eens rustig.

Tuurlijk hoeft er niks mis te zijn met je moedervlek, maar het kost echt geen tijd (een minuutje), geen pijn (een verdoving) en heel weinig moeite om een moedervlek weg te halen. Dan begrijp ik niet waarom een dermaoloog dat niet doet.

Nogmaals, het kan allemaal natuurlijk helemaal in orde zijn.

Ook als het kwaadaardig is, is de kans heel groot dat je weinig risico's loopt op terugkomst (hij is erg klein, je bent er vroeg bij). Maar het is beter het direct weg te halen, dan loop je namelijk helemaal geen risico's.

Wanneer kan je bij de dokter terecht? Heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven