Gezondheid alle pijlers

Moedervlek onder grote teen

12-12-2012 18:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onder mijn grote teen heb ik een langwerpige moedervlek zitten.

Het ding irriteert me nu al dagen, jeukt. Maar sinds gister is het net of ik daar een brandwondje heb zitten, steken en branden, au! Staan en lopen met schoenen is moeilijk omdat ik die teen moet ontzien. Ook als ik niet sta of loop brandt het, ben er vannacht waker van geworden.

Wat doe ik ermee, wat kan ik er evt opsmeren?
Mee naar de huisarts, absoluut!
Niet met smeerseltjes gaan prutsen, maar gelijk naar de huisarts.

Lees ook even: info over moedervlekken
Morgen dokter bellen en laten zien. Moedervlekken zijn niet om mee te spotten!
quote:mopsie schreef op 12 december 2012 @ 18:10:

Niet met smeerseltjes gaan prutsen, maar gelijk naar de huisarts.

Lees ook even: info over moedervlekken

Grutten.. ik heb wel meer moedervlekken die jeuken, dacht altijd dat dat van kleding komt dat er tegenaan schuurt...

Zit nu met mijn zere moedervlek in een bak water, tegen het branderige gevoel.

Maar ik heb in mijn nieuwe woonplaats nog geen huisarts. Dus dat wordt wat.
hoezo dat wordt wat? morgen de dichtsbijzijnde HA bellen en een afspraak maken. Of naar je oude HA gaan.
quote:newimprovedkitty schreef op 12 december 2012 @ 18:31:

hoezo dat wordt wat? morgen de dichtsbijzijnde HA bellen en een afspraak maken. Of naar je oude HA gaan.Dat wordt wat omdat ik tot 4 uur moet werken morgen en mijn oude huisarts zich 25 kilometer verderop bevind.
quote:brittanne schreef op 12 december 2012 @ 18:34:

[...]

Dat wordt wat omdat ik tot 4 uur moet werken morgen en mijn oude huisarts zich 25 kilometer verderop bevind.Nou, dan ga je vrijdagochtend. Of je neemt een paar uurtjes vrij om morgen naar de huisarts-op-25-km-afstand te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind dit echt serieus genoeg om mee naar de huisarts te gaan morgen. Dat wordt een nieuwe regelen en een afspraak maken. Of naar je oude toe.
Hoho, of je gaat volgende week.

Ja, je moet naar huisarts, maar niet perse morgen.
Waarom niet Lilalinda? Ben ik niet met je eens namelijk.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 12 december 2012 @ 18:43:

Waarom niet Lilalinda? Ben ik niet met je eens namelijk.Omdat TO niet dood ligt te gaan, ik ben nou eenmaal niet snel in paniek.
Nee dood gaan niet. Maar ik vind dat je met moedervlekken op zulke plaatsen die 'raar' doen snel aan de bel moet trekken. Just in case.
quote:lilalinda schreef op 12 december 2012 @ 18:45:

[...]

Omdat TO niet dood ligt te gaan, ik ben nou eenmaal niet snel in paniek.Nee, maar TO strompelt al wel de hele dag door de kamer en zit nu met een zere teen in een waterbak
Direct nar de huisarts!

Een gouden regel van de een onrustige moedervlek is, Jeuk, roodheid, branderig gevoel , en het dikker worden... Echt niet wachten en gaaan!!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dubbel
quote:brittanne schreef op 12 december 2012 @ 18:48:

[...]

Nee, maar TO strompelt al wel de hele dag door de kamer en zit nu met een zere teen in een waterbak

Daarom, gaan!

Klinkt echt niet goed namelijk, en goed te behandelen hoor.. ze snijden de moedervlek weg, en dan is het opgelost. maar je moet er niet mee wachten te lang, als het dan kwaadaardig is kan het ook gaan uitbreiden en dan heb je een groter probleem..

Gewoon even gaan, dan ben je zelf ook geruster, en heb je geen pijn meer!
Niet zo panieken dames. Ja, ga er mee langs de huisarts en vraag of ze die moedervlek kunnen verwijderen of een doorverwijzing geven.

Maar moedervlekken op plekken waar druk komt (schurende kleding/schoenen/bh-bandjes) zwellen op net als de omgeving en kunnen daardoor last geven. Gebeurt mij ook wel eens. Hoe meer je er aan gaat zitten, hoe meer geïrriteerd het ding blijft.

Meestal zijn ze in een dag of 2 wel weer geslonken.

Mocht het onverhoopt huidkanker zijn, dan maakt een dag of wat geen verschil. Ga binnenkort naar de huisarts, maar geen paniek.
Ja dat maakt het soms wel Hamer. Daarom moet je gewoon er wel snel naar laten kijken. Paniek is niet nodig. Gezond verstand wel.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 12 december 2012 @ 19:01:

Ja dat maakt het soms wel Hamer. Daarom moet je gewoon er wel snel naar laten kijken. Paniek is niet nodig. Gezond verstand wel.Eens.
TO is hierbij overtuigd. Heb net gelezen dat moedervlekken onder tenen en teennagels e.t.c. al helemaal een slechte plek zijn voor moedervlekken. Dus ik bel de huisarts morgen!
Laat er op korte termijn, binnen een week ofzo, naar kijken door je toekomstige huisarts. Morgen maar alvast voor een afspraak en inschrijven bellen.
Succes! Laat je weten hoe het is afgelopen?
Zodra ik bij de dokter ben geweest hoor je het ;)
Een aantal jaren geleden heb ik de opleiding voor pedicure gedaan, en daar werd met klem vermeld dat moedervlekken onder de voet altijd een reden zijn om naar de huisarts te gaan. Zeker nu je er ook nog last van hebt.

Dus goed dat je gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven