Moedervlek onder grote teen
woensdag 12 december 2012 om 18:07
Onder mijn grote teen heb ik een langwerpige moedervlek zitten.
Het ding irriteert me nu al dagen, jeukt. Maar sinds gister is het net of ik daar een brandwondje heb zitten, steken en branden, au! Staan en lopen met schoenen is moeilijk omdat ik die teen moet ontzien. Ook als ik niet sta of loop brandt het, ben er vannacht waker van geworden.
Wat doe ik ermee, wat kan ik er evt opsmeren?
Het ding irriteert me nu al dagen, jeukt. Maar sinds gister is het net of ik daar een brandwondje heb zitten, steken en branden, au! Staan en lopen met schoenen is moeilijk omdat ik die teen moet ontzien. Ook als ik niet sta of loop brandt het, ben er vannacht waker van geworden.
Wat doe ik ermee, wat kan ik er evt opsmeren?
woensdag 12 december 2012 om 18:26
quote:mopsie schreef op 12 december 2012 @ 18:10:
Niet met smeerseltjes gaan prutsen, maar gelijk naar de huisarts.
Lees ook even: info over moedervlekken
Grutten.. ik heb wel meer moedervlekken die jeuken, dacht altijd dat dat van kleding komt dat er tegenaan schuurt...
Zit nu met mijn zere moedervlek in een bak water, tegen het branderige gevoel.
Maar ik heb in mijn nieuwe woonplaats nog geen huisarts. Dus dat wordt wat.
Niet met smeerseltjes gaan prutsen, maar gelijk naar de huisarts.
Lees ook even: info over moedervlekken
Grutten.. ik heb wel meer moedervlekken die jeuken, dacht altijd dat dat van kleding komt dat er tegenaan schuurt...
Zit nu met mijn zere moedervlek in een bak water, tegen het branderige gevoel.
Maar ik heb in mijn nieuwe woonplaats nog geen huisarts. Dus dat wordt wat.

woensdag 12 december 2012 om 18:34
woensdag 12 december 2012 om 18:38
quote:brittanne schreef op 12 december 2012 @ 18:34:
[...]
Dat wordt wat omdat ik tot 4 uur moet werken morgen en mijn oude huisarts zich 25 kilometer verderop bevind.Nou, dan ga je vrijdagochtend. Of je neemt een paar uurtjes vrij om morgen naar de huisarts-op-25-km-afstand te gaan.
[...]
Dat wordt wat omdat ik tot 4 uur moet werken morgen en mijn oude huisarts zich 25 kilometer verderop bevind.Nou, dan ga je vrijdagochtend. Of je neemt een paar uurtjes vrij om morgen naar de huisarts-op-25-km-afstand te gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 12 december 2012 om 18:53
quote:brittanne schreef op 12 december 2012 @ 18:48:
[...]
Nee, maar TO strompelt al wel de hele dag door de kamer en zit nu met een zere teen in een waterbak
Daarom, gaan!
Klinkt echt niet goed namelijk, en goed te behandelen hoor.. ze snijden de moedervlek weg, en dan is het opgelost. maar je moet er niet mee wachten te lang, als het dan kwaadaardig is kan het ook gaan uitbreiden en dan heb je een groter probleem..
Gewoon even gaan, dan ben je zelf ook geruster, en heb je geen pijn meer!
[...]
Nee, maar TO strompelt al wel de hele dag door de kamer en zit nu met een zere teen in een waterbak
Daarom, gaan!
Klinkt echt niet goed namelijk, en goed te behandelen hoor.. ze snijden de moedervlek weg, en dan is het opgelost. maar je moet er niet mee wachten te lang, als het dan kwaadaardig is kan het ook gaan uitbreiden en dan heb je een groter probleem..
Gewoon even gaan, dan ben je zelf ook geruster, en heb je geen pijn meer!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
woensdag 12 december 2012 om 18:56
Niet zo panieken dames. Ja, ga er mee langs de huisarts en vraag of ze die moedervlek kunnen verwijderen of een doorverwijzing geven.
Maar moedervlekken op plekken waar druk komt (schurende kleding/schoenen/bh-bandjes) zwellen op net als de omgeving en kunnen daardoor last geven. Gebeurt mij ook wel eens. Hoe meer je er aan gaat zitten, hoe meer geïrriteerd het ding blijft.
Meestal zijn ze in een dag of 2 wel weer geslonken.
Mocht het onverhoopt huidkanker zijn, dan maakt een dag of wat geen verschil. Ga binnenkort naar de huisarts, maar geen paniek.
Maar moedervlekken op plekken waar druk komt (schurende kleding/schoenen/bh-bandjes) zwellen op net als de omgeving en kunnen daardoor last geven. Gebeurt mij ook wel eens. Hoe meer je er aan gaat zitten, hoe meer geïrriteerd het ding blijft.
Meestal zijn ze in een dag of 2 wel weer geslonken.
Mocht het onverhoopt huidkanker zijn, dan maakt een dag of wat geen verschil. Ga binnenkort naar de huisarts, maar geen paniek.

woensdag 12 december 2012 om 19:16

woensdag 12 december 2012 om 21:13