Gezondheid alle pijlers

Moedervlek op hoofd zoontje 5

08-11-2014 10:14 7 berichten
Mijn zoontje van 5 heeft sinds een tijdje een lichrbuine moedervlek op zijn hoofdhuid ongeveer 3 bij 4 mm). Het was mij nog niet eerder opgevallen..

Is dat normaal bij kinderen dat ze plotseling komen of bezoekje huisarts? Hij is nl niet helemaal symetrisch..

Dank jullie wel..,
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet vertrouwt ga je naar de ha, maar je zoontje heeft wel de leeftijd om moedervlekken te krijgen.
Kinderen worden niet direct, iig niet met alle, moedervlekken geboren he. Die ontwikkelen zich in de loop van de jaren. Het zou dus zomaar kunnen dat hij er nu een moedervlek bij heeft gekregen. Maar als je je er echt zorgen over maakt, ga je van de week toch even langs de HA? Willen ze heus wel even naar kijken. Misschien kan hij/zij je dan ook meteen even vertellen tot welke leeftijd het normaal is dat kinderen er moedervlekken bij krijgen. En wat nou echt de belangrijke punten zijn.

Mijn vriend zit ook onder (op zijn rug dus ziet het zelf niet) en ik vind ze allemaal niet symmetrisch, maar de HA heeft mij toen even uitgelegd waar op te letten aangezien hij doodnormale moedervlekken heeft terwijl ze er in mijn ogen raar uitzagen.
als je het niet vertrouwd naar de ha
Bij ons in de familie hebben we allemaal veel moedervlekken. Zoals hier boven al staat word je er niet mee geboren. Mijn dochter is nu bijna 5 en zo nu en dan komt ze een nieuwe laten zien.

Maar inderdaad. Ga naar de ha als het niet goed voelt.
Mijn man en ik zitten beide redelijk onder. Dochter had niks bij haar geboorte. Nu zit er op haar zij een lichte vlek en op haar borst een klein vlekje. Ik maak me er niet druk om. Heb idd gehoord dat baby's vaak nog geen moedervlekken hebben en dat die pas later komen. Nu dus blijkbaar
Super bedankt voor jullie reacties.

Fijn om te lezen dat het normaal is.. Wel ga ik binnenkort even langs de huisarts omdat de vorm wat afwijkend is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven