Moedervlekken wegsnijden morgen!
woensdag 6 maart 2013 om 10:05
Hallo dames!
Morgen heb ik een afspraak bij de plastisch chirurg voor het wegsnijden van moedervlek in mijn gezicht.
Heb deze al een keer laten wegbranden maar dit heeft geen enkel resultaat opgeleverd. Zonde van tijd en geld dus.
Nu heb ik dus morgen een afspraak en gaat het eindelijk gebeuren!
Vind het wel eng (de behandeling niet) omdat ik een week met hechtingen loop. Ben wel blij dat het eindelijk gaat gebeuren omdat ik er al zo lang mee zit.
Nu wil ik graag jullie ervaringen horen.
Hoe ziet de wond/plek eruit als de hechtingen zijn verwijderd en trekt het snel bij?
Vile het bij jullie mee of tegen en zijn jullie blij dat jullie het gedaan hebben?
Dank jullie!
Morgen heb ik een afspraak bij de plastisch chirurg voor het wegsnijden van moedervlek in mijn gezicht.
Heb deze al een keer laten wegbranden maar dit heeft geen enkel resultaat opgeleverd. Zonde van tijd en geld dus.
Nu heb ik dus morgen een afspraak en gaat het eindelijk gebeuren!
Vind het wel eng (de behandeling niet) omdat ik een week met hechtingen loop. Ben wel blij dat het eindelijk gaat gebeuren omdat ik er al zo lang mee zit.
Nu wil ik graag jullie ervaringen horen.
Hoe ziet de wond/plek eruit als de hechtingen zijn verwijderd en trekt het snel bij?
Vile het bij jullie mee of tegen en zijn jullie blij dat jullie het gedaan hebben?
Dank jullie!
woensdag 6 maart 2013 om 10:09
Mijn vriendin heeft twee welen geleden een moedervlek boven haar wenkbrauw weg laten halen. Ongeveer een halve cm doorsnee. Het deed geen pijn. Er zaten twee hechtinkjes in en een mini wit pleistertje wat na twee dagen eraf mocht.
Nu zie je nog een klein streepje. Volgens de dermatoloog zie je er na drie maanden helemaal niets meer van.
Nu zie je nog een klein streepje. Volgens de dermatoloog zie je er na drie maanden helemaal niets meer van.

woensdag 6 maart 2013 om 10:36

woensdag 6 maart 2013 om 15:19
Ik heb er drie in mijn gezicht weg laten halen en nog ontelbare op mijn lichaam. Mijn ervaring is dat het littekentje, als dat er al zit een heel dun wit streepje is en bij de meesten zie ik het niet eens meer.
2 steekjes en na een weekje terugkomen om ze eruit te laten halen.
2 steekjes en na een weekje terugkomen om ze eruit te laten halen.
"Boring conversation anyway"
woensdag 6 maart 2013 om 16:47
Het is jullie dus allemaal best meegevallen en er waren geen bloederige taferelen achteraf?
Ik mag er dus wel vanuit gaan dat ik max 3 hechtingen krijg (het is niet reusachtig groot) en met een pleister erover heen gewoon een week wachten tot de hechtingen eruit gaan?
Iemand het ook bij de plastisch chirurg laten doen en wat waren de kosten?
Ik mag er dus wel vanuit gaan dat ik max 3 hechtingen krijg (het is niet reusachtig groot) en met een pleister erover heen gewoon een week wachten tot de hechtingen eruit gaan?
Iemand het ook bij de plastisch chirurg laten doen en wat waren de kosten?

woensdag 6 maart 2013 om 23:32
quote:kokosnoot226 schreef op 06 maart 2013 @ 13:16:
Dit wordt niet vergoed omdat het cosmetisch is. Als er verdenking is op huidkanker dan wordt het wel vergoed.Dat is ook vreemd. Ik heb diverse moedervlekken laten weghalen omdat ik ze zo lelijk vond staan, en die zaten niet eens in mijn gezicht. Is gewoon vergoed door de verzekering, zelfs geen vragen over gehad.
Dit wordt niet vergoed omdat het cosmetisch is. Als er verdenking is op huidkanker dan wordt het wel vergoed.Dat is ook vreemd. Ik heb diverse moedervlekken laten weghalen omdat ik ze zo lelijk vond staan, en die zaten niet eens in mijn gezicht. Is gewoon vergoed door de verzekering, zelfs geen vragen over gehad.
woensdag 6 maart 2013 om 23:35
Heb er al diverse weg laten halen fluitje van een cent, die op mijn rug zijn gewoon weggehaald door de huisarts, i.v.m. huidkanker in mijn familie worden ze bij mij standaard op kweek gezet. Werd volledig vergoed echter wordt wel verrekend met je eigen risico. Littekentjes zijn na een paar jaar niet meer te zien. Heb nooit littekenzalf gebruikt, en die in mijn gezicht is ook niet meer zichtbaar.

woensdag 6 maart 2013 om 23:52
quote:kokosnoot226 schreef op 06 maart 2013 @ 16:47:
Eén vriendin van me had 5 hechtingen in de één en 7 hechtingen in de ander had en één daarvan nog steeds goed zichtbaar helaas (op bepaalde plek op de rug dus meer spanning op de huid) Waren geen kleintjes, maar ook niet extreem groot. Ze hebben wel heel diep moeten snijden om alles eruit te halen.
Andere vriendin heeft eentje in haar decolleté laten weghalen en daar zie je vrijwel niets meer van. Ook max. 3 hechtingen.
Eén vriendin van me had 5 hechtingen in de één en 7 hechtingen in de ander had en één daarvan nog steeds goed zichtbaar helaas (op bepaalde plek op de rug dus meer spanning op de huid) Waren geen kleintjes, maar ook niet extreem groot. Ze hebben wel heel diep moeten snijden om alles eruit te halen.
Andere vriendin heeft eentje in haar decolleté laten weghalen en daar zie je vrijwel niets meer van. Ook max. 3 hechtingen.
donderdag 7 maart 2013 om 13:54
Vanmorgen geweest en de ingreep viel mee. De verdovingsprikken, het waren er 2, deden wel zeer.
Daarna niks gevoeld, behalve beetje getrek. In de een zit 1 hechtingen, in de andere 3. Het is nu afgedekt met hechtpleistertjes dus je ziet er verder niks van.
Tot zaterdag mag het niet nat worden en dan worden volgende week de hechtingen verwijderd.
Ben benieuwd naar het resultaat!
Daarna niks gevoeld, behalve beetje getrek. In de een zit 1 hechtingen, in de andere 3. Het is nu afgedekt met hechtpleistertjes dus je ziet er verder niks van.
Tot zaterdag mag het niet nat worden en dan worden volgende week de hechtingen verwijderd.
Ben benieuwd naar het resultaat!