Gezondheid alle pijlers

Mond open met slapen

03-05-2018 21:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand tips hoe je er voor kan zorgen dat je met je mond dicht slaapt? 😅

Ik slaap dus met mn mond open en bijna elke ochtend wordt ik wakker met een zeer droge mond en soms zere keel. Ik wil hier graag vanaf....

Een riempje om mn hoofd binden zie ik nou niet als een comfortabel idee haha
anoniem_367261 wijzigde dit bericht op 04-05-2018 09:00
1.02% gewijzigd
Niet de tip die je zoekt, maar misschien helpt dit in de tussentijd: https://www.tandartsplein.nl/aandoening ... 5_P952076/
Op je zij slapen of op je rug en je hoofd opzij gedraaid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een riempje om mn hoofd binden zie ik nou niet als een comfortabel idee haha

Ik zat zelf aan elastiek te denken maar hoe daar kom ik ook nog niet helemaal uit. ;-D

Afbeelding
retrostar schreef:
03-05-2018 21:14
Op je zij slapen of op je rug en je hoofd opzij gedraaid.
Ik slaap voornamelijk op mijn zij. Ik denk wel dat ik draai in de nacht maar ik begin altijd op mijn zij en wordt 99% van de tijd ook weer op mijn zij wakker
SpringDing schreef:
03-05-2018 21:12
Niet de tip die je zoekt, maar misschien helpt dit in de tussentijd: https://www.tandartsplein.nl/aandoening ... 5_P952076/
Hmmm, nou op zich helpt een glas water ook goed genoeg. Maar in ieder geval bedankt voor de input
Je hoofdkussen leg je alleen onder het bovenste deel van je hoofd; je nek op het matras.. Dan kan je kaak niet naar beneden zakken volgens mij, die wordt dan dichtgedrukt. Ik weet niet hoe dat is voor je nek maar ik heb er geen last van.
Wat ik heb gedaan op advies van de logopediste. Een klein pleistertje plakken

Stevig genoeg om je lippen op elkaar te houden, en los genoeg om los te maken als het moet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Afbeelding

Afbeelding

Je bent vast niet alleen.
chirpy schreef:
03-05-2018 21:23
Afbeelding

Afbeelding

Je bent vast niet alleen.
Oh die onderste ziet er zelfs fijn uit haha!
Lovie_Dovie schreef:
03-05-2018 21:19
Hmmm, nou op zich helpt een glas water ook goed genoeg. Maar in ieder geval bedankt voor de input

Dit kan je er juist opsmeren voordat de boel uitgedroogd is, het houdt het langer vochtig. Wordt in de zorg veel gebruikt.
Of zonder kussen. Kan ook. Dan druk je je schedelbasis tegen het matras en maak je een onderkin. Dan kan hij ook niet naar beneden zakken.

Als je last krijgt van een droge mond dan neem je wat berkensuiker (Xylitol, te koop bij de Tuinen). Dat is lekker en niet slecht voor je tanden.

Meer lekkere suikerloze snoepjes om mee in slaap te vallen zijn: Klene Ovaaltjes, AH knoopjesdrop, Kruidvat zoute haringen, Kruidvat suikerloze pepermuntjes.
misschien is je neus niet vrij in bed.. dat kan komen door huisstofallergie.
retrostar schreef:
03-05-2018 21:34
Of zonder kussen. Kan ook. Dan druk je je schedelbasis tegen het matras en maak je een onderkin. Dan kan hij ook niet naar beneden zakken.
Oh jeetje, zonder kussen kan ik echt niet slapen 🙈 Dan verkies ik toch een droge/zere mond ipv een slapeloze nacht!
retrostar schreef:
03-05-2018 22:11
misschien is je neus niet vrij in bed.. dat kan komen door huisstofallergie.
Nu ik er over nadenk, ik heb volgens mij er wel meer last van als ik bij mijn vriend slaap en die heeft een kat (slaapt dan niet bij ons in bed want dat wil ik niet), maar komt overdag wel op die kamer. Zou dat ook een oorzaak kunnen zijn??

Ik ga eens opletten of ik nu doordeweeks wel dagelijks met een droge mond wakker wordt of dat dit zich vooral afspeelt in het weekend, want dan is het sowieso raak.
Mss eens naar je hoofdkussen kijken? Dr zijn van die ergonomische waardoor je beter ligt, mss helpt dat ook tegen een open mond.
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven