Gezondheid alle pijlers

Morgen naar de huisarts...

16-12-2009 21:47 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen moet ik naar de huisarts... Na jaren lang mijn kop in het zand gestoken heb ik eindelijk een afspraak bij de huisarts gemaakt om me te laten testen op soa's en hiv...

Nu ben ik niet altijd even netjes geweest en heb het ook niet altijd veilig gedaan... Ja hartstikke stom natuurlijk...

De reden om toch te gaan is omdat mijn vriend sinds vorige week een branderig gevoel heeft tijdens het plassen en er komt vocht uit zijn eikel...

Mijn vriend heeft zich afgelopen week laten testen en ik mag morgen... Maar ik zie er zo enorm tegen op en ben bang dat ik al jaren met misschien wel een soa of hiv rondloop..

Sterker nog loop zo op mezelf in te praten dat ik hiv heb en maak mezelf helemaal gek met die gedachten..

Ik weet ook wel dat de kans dat je het heb heel erg klein is..

Bah ik zie er enorm tegen op... Maar mijn struisvogel beleid schiet ook niet echt op...
Kan me voorstellen dat je het eng vindt. Ik ben in het verleden ook niet altijd even zorgvuldig geweest. Toen ik niet zwanger werd was ik doodsbang dat ik chlamydia gehad zou hebben. Ik was zo bang dat daardoor mijn eileiders dicht zouden zitten en ik daarom niet zwanger werd.

Gelukkig bleek na testen dat ik nooit een soa gehad heb. Pfffff, wat een opluchting was dat.

Veel succes morgen en ook daarna, tijdens het wachten op de uitslag.
quote:Pelikaan schreef op 16 december 2009 @ 22:22:

Ja, voor chlamydia moet je urine inleveren of een uitstrijkje laten maken (je hebt gelijk Pieternell). Maar met bloed alleen ben je er dus niet. Heb je een test gedaan Triesss waarbij je dacht dat je overal op getest bent?Hoe stom kun je zijn... ben inmiddels 12 jaar sexueel actief en me nog nooit laten testen...
Dat is idd niet heel erg handig... Maar je hebt nog steeds grote kans dat er niks aan de hand is. Probeer gewoon rustig af te wachten, wie weet maak je je druk over niks. En bovendien kan je er pas wat aan doen als de uitslag binnen is, mocht er wat zijn. Al snap ik je gevoel natuurlijk wel.
quote:Triesss1980 schreef op 16 december 2009 @ 22:28:

[...]

Hoe stom kun je zijn... ben inmiddels 12 jaar sexueel actief en me nog nooit laten testen...Dan alsnog de stoute schoenen aan en je laten testen. Doen hoor!
quote:_barbie_ schreef op 16 december 2009 @ 22:26:

Nee hoor, heb vaker SOA test gedaan inc Chlamydia met een 'doe het zelf pakket' s'ochtends voor het plassen 2 lange wattenstaafjes inbrengen en in plastic hoes bij lab inleveren, daar wordt dan ook je bloed geprikt voor Hiv en volgensmij nog iets.

TO, jij hebt geen klachten?

Of ik klachten heb...

De laatste weken heb ik hele sterke urine moet ik vreselijk plassen en komt er haast niks uit...

Achteraf terugkijkend heb ik al jaren last van hevige buikkrampen en dat is niet als ik ongesteld moet worden..

Ik moet wel zeggen dat ik moeilijke darmen heb en met een beetje geluk kan ik een keer in de week naar het toilet.

Op het moment dat ik krampen heb gehad moet ik ook direct rennen...

Best slim he om de struisvogel politiek toe te passen
blaasontsteking misschien?
Dat klinkt eerder als blaasontsteking dan een soa...
quote:kaetje schreef op 16 december 2009 @ 22:27:

Kan me voorstellen dat je het eng vindt. Ik ben in het verleden ook niet altijd even zorgvuldig geweest. Toen ik niet zwanger werd was ik doodsbang dat ik chlamydia gehad zou hebben. Ik was zo bang dat daardoor mijn eileiders dicht zouden zitten en ik daarom niet zwanger werd.

Gelukkig bleek na testen dat ik nooit een soa gehad heb. Pfffff, wat een opluchting was dat.

Veel succes morgen en ook daarna, tijdens het wachten op de uitslag.

Gelukkig maar dat je geen soa's opgelopen hebt..

Weet je inmiddels wel wat een mogelijke oorzaak is van het niet zwanger worden?...

Ik lees regelmatig mee op jullie toppic... Vind het mooi om te lezen hoe jullie elkaar steunen..

Maar heftig hoor...
En volgens mij zijn er geen soa's die een moeilijke stoelgang veroorzaken.
quote:Pammie schreef op 16 december 2009 @ 22:34:

Dat klinkt eerder als blaasontsteking dan een soa...Ik heb geen pijn bij het plassen en het druppelt er ook niet uit
Triess, veel succes morgen! Het is eng, maar je kan het beter wel dan niet laten doen.

Mijn huisarts heeft bij mij alle tests afgenomen, omdat de GGD een lange wachttijd had. Na een week mocht ik langskomen voor de uitslag. Uitslag over HIV geven ze bij mijn praktijk niet telefonisch.

Succes morgen en de komende week!
Ik hoop dat ik me ongerust maak om niks...
Bij soa's heb je ook vaak blaasontstekingachtige klachten, maar het kan ook gewoon een blaasontsteking zijn.

Chlamiydia kan via bloedonderzoek (naar antistoffen van chlamydia, daaraan kun je zien of je ooit besmet bent geweest, ook wanneer je lijf het evt zelf heeft opgeruimd) en via een uitstrijkje/urine (of het nog actief is of een verse infectie is).

En als je tegen de dertig loopt zoals je nick doet vermoeden: vraag of er meteen een uitstrijkje voor baarmoederhalskanker gedaan kan worden. Scheelt je weer een bezooekje aan de huisarts.

Vraag ook of het handig is om naar hepatitis b te laten kijken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Bij mij nam de huisarts het uitstrijkje, niet zelf doen dus. En ik kon bloed laten prikken gewoon op de prikpoli van het ziekenhuis.

Ik werd ook getest op Hiv omdat ik specifiek risico had gelopen, maar vreemd genoeg is Hiv niet standaard bij de soa-test.

Mijn huisarts gaf de uitslagen dan weer wel allemaal telefonisch door. (en ik had helemaal niets, hoera!)

Binnenkort maar weer eens gaan. Ik heb met een vriendin de afspraak dat we samen ieder jaar gaan, zo rond januari. Door die afspraak komt het toch uit de taboesfeer en kunnen we tenminste samen zenuwachtig zitten zijn.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dat uitstrijkje voor baarmoederhalskanker vind ik een goede tip...

Ik idd die blaasontsteking achtige klachten maar nog niet heel erg lang. Zou dat dan betekenen dat ik evt nog niet zo lang een soa heb...
Die blaasontstekingsklachten kun je ook als je al langer een soa hebt krijgen. Maar het kan natuurlijk ook een gewone blaasontsteking zijn hoor. Morgen weet je het
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Als ik een soa heb hoop ik dat het niet te laat is...

pfff ben ff lekker aan het doemdenken
Met je kop in het zand blijven steken kom je inderdaad niet verder, dus heel goed dat je gaat! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, ik hoop voor je dat het meevalt. Veel succes!
Het is nooit te laat om een evt soa aan te pakken hoor.
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden...

Ik ga proberen te slapen...
.
anoniem_88914 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 23:33
Reden: dubbelpost
% gewijzigd
Ondanks dat je al slaapt toch nog even mijn 'two cents'. Ik heb een keer bij de GGD getest en daar alleen maar bloed laten prikken en een plaspakket meegekregen... De ene GGD is blijkbaar de andere niet. Toen ik met vriend voor condoomlozigheid ging hoefde ik van de huisarts alleen maar in een potje te plassen... niet eens bloed prikken. Vraag me nu wel af of dat niet raar is...

Wat betreft HIV-vrees: Vooral GEEN websites o.i.d. erover lezen. De kans is echt enorm klein! Ik ben afgelopen zomer HIV getest (idd nergens standaard bij) vanwege bloedcontact met risicopersoon, en niks aan de hand. (men was wel erg onverschillig met mijn eerst kwijtgeraakte uitslag trouwens... dus raak daar niet van in paniek)

Succes met wachten vooral, al sal reg kom
quote:Nysse schreef op 17 december 2009 @ 00:03:

Ondanks dat je al slaapt toch nog even mijn 'two cents'. Ik heb een keer bij de GGD getest en daar alleen maar bloed laten prikken en een plaspakket meegekregen... De ene GGD is blijkbaar de andere niet. Toen ik met vriend voor condoomlozigheid ging hoefde ik van de huisarts alleen maar in een potje te plassen... niet eens bloed prikken. Vraag me nu wel af of dat niet raar is...

Ik hoefde in principe ook alleen maar in een potje te plassen en er werd alleen op chlamydia en mogelijk nog een andere getest. De huisarts vertelde dat ze alleen uitgebreider onderzoek doen als er klachten zijn of andere belangrijke aanwijzingen.
Ik ben bloeddonor en mijn bloed wordt altijd getest als ik gedoneerd heb. Voor mij betekent dat dat ik niet allen bloed geef voor een goed doel maar dat ik ook weet dat mijn bloed ok is. Voordat bloed afgenomen wordt, is mijn ijzergehalte getest. Bij mij is dat vaak nogal laag, en dat heeft best wel wat invloed over hoe ik me voel.

Voor mij is bloed geven dus een win-win-situatie eigenlijk (hoe fout ook )

Ik heb zelf helemaal geen belang bij Sanguin/bloedbank whatsoever. Maar als je er toch mee bezig bent, misschien is het iets voor je, bloed geven.
Maar niet alle SOAs zijn bloed-bloed overdraagbaar toch? Sanquin zal niet alles kunnen testen denk ik... Maar wie ben ik

Maar daarnaast vind ik dat iedereen die kan sowieso bloed zou moeten geven hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven