Gezondheid alle pijlers

Morgen uitslag colposcopie, kweek van de lisexcisie

21-04-2014 21:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat de meeste forum berichten wat ouder zijn of net toch weer wat anders, daarom een nieuw forum bericht omdat ik graag met andere die hetzelfde hebben meegemaakt ervaringen wil delen.

December 2012 een uitstrijkje laten maken ivm doorbraak bloedingen, uitslag een pap2 en het virus HPV.

Na 2 keer opnieuw het uitstrijkje te laten maken en steeds weer pap2 een doorverwijzing na de gynaecoloog.

Die heeft een colposcopie gedaan en gelijk een lisexcisie gedaan.

Hij gaf aan dat het een CIII is en dat het niet kwaadaardig zou zijn.

Morgen krijg ik de telefonische uitslag van de kweekresultaten.

Ondanks dat ik weet dat het overgrote deel van de vrouwen die dit ook hebben er niks aan de hand is, beginnen nu toch wel de zenuwen in m'n buik te bewegen.

Misschien ook wel omdat ik 3 maanden geleden m'n vader ben verloren aan kanker. Een ander gezinslid 10 jaar geleden ook kanker heeft gehad,

Wel is waar staat dit allemaal niet in verband met elkaar, maar het zorgt er wel voor dat je niet meer zo naïef bent om te kunnen denken dat gebeurt mij/ons niet.

Verdere is m'n gezondheid op dit moment ook niet echt toppie. Ben erg moe, moeite met concentreren. Word overspannen genoemd, een burn out goed in de gaten houden, dus dat speelt allemaal natuurlijk mee.

Voor degene die opzien tegen zo'n onderzoek.

Tja ook na 2 bevallingen en wat uitstrijkjes blijft het natuurlijk altijd een vreemd gebied om een arts naar te laten kijken etc.

Maar het onderzoek en de verwijdering van de cellen viel me niet tegen.

Het was spannend en heb tot de volgende dag wel een soort beurs gevoel gehad.

Bloedverlies bleef tot 1,5 week en heb nu nog wel steeds veel last van afscheiding.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik hoop morgen op een geruststellend telefoontje!!
Wees morgen een beetje lief voor jezelf

Ik hoop dat het meevalt voor je.
Verder trouwens nooit uitstrijkjes etc gehad gelukkig, kan dus niet uit eigen ervaring vertellen.
Bootje ben je nog onder de 30?

TO, ik begrijp de kriebels in je buik, maar je hebt alle feiten al opgesomd in je OP. Je hebt het ergste al gehad. Je zal hierna na 3 of 6 maanden nog een keer een uitstrijkje moeten maken om te kijken wat je pap-gehalte dan is. Is het 1 dan draai je weer mee met de 5 jaarlijkse oproep.
@boerderijgeit

Ik krijg (neem) geen uitstrijkjes, maar dat hele verhaal is een beetje offtopic, ik wil dit topic niet vervuilen

Maar ik sta helemaal achter de boodschap dat uitstrijkjes laten maken belangrijk is!
Dank je voor jullie reactie! Ja inderdaad het ergste gehad ( wat me gelukkig mee viel) en dat zal inderdaad het vervolg zijn.

Het piekeren nu en de zenuwen zijn denk ik mens of vrouw eigen haha.
ik ben 3 jaar bezig geweest met die CIN3 ellende.

afgelopen januari had ik godzijdank PAP1, dus hoef ik vlgnd jaar januari pas weer voor controle.
wij slapen nooit.
TO heel veel sterkte. Ik heb zelf vorig jaar 3 uitstrijkjes laten maken (1e mislukte, 2e waren de resultaten kwijt en bij de 3e eindelijk goed nieuws). Ik heb vreselijk in de zenuwen gezeten, achteraf voor niks. Ik wens je veel sterkte morgen, ik zal voor je duimen.
Heb vertrouwen in jezelf! Weg = weg!

Bij mij (lisexcisie) zei de arts: "de snijranden waren schoon!", dat gaf mij een goed gevoel...

Denk er verder nu niet teveel aan; je hebt er immers (nu) totaal geen invloed op!
Duimen voor je dat het goed is morgen.
Sterkte. Hoop op voor jou een goede uitslag.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Hallo,

Bedankt voor jullie suc6 wensen.

De gynaecoloog had goed nieuws.

Ze hebben alles goed weg kunnen halen en het zijn geen kwaadaardige cellen.

Over half jaar opnieuw uitstrijkje laten maken in het ziekenhuis.

Zo hartje weer gerust hihi.
Wat fijn TO, kan je opgelucht adem halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven