Gezondheid alle pijlers

mosselen gegeten --> ziek?

29-09-2012 17:52 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij mijn schoonzusje mosselen gegeten, was allemaal super lekker en alles maar de dag erna (of eigenlijk de nacht erna) was ik wel echt doodziek..... Opeens super erge buikpijn, bibberen en gewoon diaree etc... Naja, vandaag dus beetje uit lopen zieken etc en gaat het alweer klein beetje beter.

Ik vraag me nu af of dit kan doordat er misschien verkeerde mosselen oid bij zitten? Want met schelpdieren kan zoiets soms best aankomen weet ik nog van vroeger.

Daarnaast is de familie van mijn vriend (en voornamelijk mijn schoonzusje dus) absoluut niet echt que de hygiene dus zou best kunnen dat zei het stokbrood snijd en de salade klaarmaakt en ondertussen gewoon de rauwe mosselen in een pan doet, zoiets bijvoorbeeld. Ik weet niet in hoeverre je hier ook 'kruisbesmetting' van krijgt zoals bij vlees maar daar zou het dus ook nog aan kunne n liggen.

Is dit waarschijnlijk dat ik door de mosselen ziek ben geworden of heb ik misschien gewoon opeens een dikke griep oid te pakken? Voelde me vanacht en vanochtend zo ontzettend beroerd...
ik gok dat je ziek bent geworden van de mosselen.

mijn vader is vrijwel nooit ziek, alleen als hij mosselen heeft gegeten wordt hij misselijk.
wij slapen nooit.
Klinkt als een voedselvergiftiging. Kan gebeuren als je een mossel eet die niet dicht gegaan is bij het spoelen, of niet open gegaan is bij het koken. Kruisbesmetting lijkt me in dit geval niet echt aannemelijk.
Kan heel goed. Maar er heerst ook een en ander, in mijn omgeving veel mensen die misselijk zijn en spugen ook.
Er heerst inderdaad iets van buikgriep maar mosselen kan je zelfs rauw eten duskruisbesmetting lijkt me niet, zak wel een foute tussen gezeten hebben. Blijft natuurlijk wel jammer van je dag
Ik zou sowieso niet gaan eten bij iemand die het niet nauw neemt met de hygiëne. Zal er niet dood aan gaan maar lekker zit ik niet te eten.
Als je een foute mossel hebt gegeten ben je er niet vanaf met een beetje diaree en misselijk zijn. Een goeie voedselvergiftiging zorgt er wel voor dat je minimaal 48 uur volledig uit de roulatie bent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Voedselvergiftiging
Jij bent toch één van die smetvrezerige types? Dan zal het hoogstwaarschijnlijk niet aan de hygiëne bij je schoonzusje liggen, maar is het of een buikgriepje of een verkeerde mossel geweest.
En jij bent de enigste die ziek is geworden na het etentje?
Misschien moet je eens met een psycholoog gaan praten over je angsten omtrend ziek worden
Nou, wat toevallig zeg. Ik had het vanmiddag met een vriendin erover, dat je zo ziek van mosselen kunt worden.

Heb je toevallig een mossel min of meer zelf open moeten maken eer dat je 'm at? De schelp moet open staan. Zelfs een klein stukje maar open kun je beter laten liggen.

Ik ben er ooit eens goed ziek van geweest en heb jaren geen mosselen gegeten. Nu wel weer gelukkig.

Beterschap TO.
quote:waarbij schreef op 29 september 2012 @ 18:20:

Misschien moet je eens met een psycholoog gaan praten over je angsten omtrend ziek wordenOje, dat klinkt alsof mijn post wat overbodig is
Nee hoor, je posting is niet overbodig. .
Ik ben allergisch voor mosselen en mijn moeder was het ook. Meerdere keren geprobeerd en echt altijd doodziek erna.
http://www.mijnreceptenbo ... /weekdieren-allergie.html
dus......
Ik ben ook 1 x behoorlijk beroerd geweest van mosselen, dus het zou best kunnen.
Dus als je allergische reactie hebt op mosselen dan kom je er niet vanaf met een beetje buikpijn en diarree. Volgens het stukje dat je plakte.....
Tegen een voedselvergiftiging kun je toch vrij weinig nu nog doen toch? Word dan maar de zaterdagavond op de bank/bed doorbrengen helaas...

PS: wist niet dat je mosselen rauw kon eten hoor?!
De familieleden nog niet gebeld met zeg, zijn jullie ook ziek geworden na het mosselen eten?

zolang je dat niet doet, heb je ook geen antwoord op je vraag.
quote:redband schreef op 29 september 2012 @ 18:33:

De familieleden nog niet gebeld met zeg, zijn jullie ook ziek geworden na het mosselen eten?

zolang je dat niet doet, heb je ook geen antwoord op je vraag.Mijn vriend heeft nergens last van, maar moet dan ook wel bekennen dat hij vrijwel noooooooit ziek is. De rest van de familie heb ik inderdaad nog niet gebeld nee...
quote:waarbij schreef op 29 september 2012 @ 18:30:

Dus als je allergische reactie hebt op mosselen dan kom je er niet vanaf met een beetje buikpijn en diarree. Volgens het stukje dat je plakte.....niet iedereen krijgt gelijk een anafylactische shock......
kan een drijvende mossel zijn geweest. Het is een oude wet dat als je de mosselen wast, je de mosselen weggooit die blijven drijven.
Maar wat maakt het nou uit waarvan je ziek bent geworden? Het gaat toch al weer beter met je?

Ga je anders niet meer bij ze eten? Of ga je het ze kwalijk nemen als het aan een mossel heeft gelegen?

En als er wat heerst wat dan? Het gaat toch al weer met je en je man heeft niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven