Gezondheid alle pijlers

Mouches Volantes

02-02-2012 15:52 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een jonge meid van 27 jaar en heb erg last van Mouches Volantes. Dit zijn zwarte sliertjes die continu door mijn gezichtsveld heen en weer vliegen. Soms heb ik ook last van branderige ogen. En het lijkt, dat wanneer ik in de zon kijk ik langer een vlek zie dan ik vroeger.

Ik maak me hier erg druk over, ben er dag en nacht mee bezig. Als ik naar bed ga denk ik eraan, waardoor ik slecht slaap. Durf bijna niet wakker te worden, omdat ik weet dat er weer een dag aan komt met deze nare sliertjes en een dag wazig zien. Het beheerst op het moment mijn hele leven. Ik durf hierdoor ook minder te doen, omdat ik wazig zie en er ook een soort vliesje voorbij zweeft. Ook maak ik mezelf zo gek dat ik er van ga hypervetileren.

Ik hoop dat iemand dit herkent en me gerust kan stellen. Ook hoop ik dat ik er iets aan kan doen. Heb op google iets gelezen over vitamine tekort en dat het vanzelf over kan gaan.

Ik heb de laatste tijd wel last van stress en oververmoeidheid.

Hoop op veel reacties..

Mouches Volantes

Totaal aantal stemmen: 7

Hallo, (57%)
Ik ben een jonge meid van 27 jaar en heb erg last van Mouche Geen stemmen
Ik maak me hier erg druk over, ben er dag en nacht mee bezig Geen stemmen
Ik hoop dat iemand dit herkent en me gerust kan stellen. Ook Geen stemmen
Ik heb de laatste tijd wel last van stress en oververmoeidhe (14%)
Hoop op veel reacties.. (29%)
Wat zeggen de oogarts en huisarts erover?
Be je hier al mee naar de huisarts geweest?
Ja ik ben bij de oogarts geweest.

Hij zegt dat ik gezonde ogen heb, maar waarom voelt dat dan niet zo?? Ook kan hij er niks aan zien. Maar als ik op google kijk, dan moet het wel te zien zijn door de oogarts..
Hallo Sylvia,

Ik ben een oude 'meid' van 37 en heb er ook last van. Al jaren trouwens, de ene keer wat meer dan de andere.

Ik ben er laatst nog eens mee naar de huisarts geweest en het kan volgens hem volstrekt geen kwaad.

Ik heb echter ook periodes gehad dat ik me er heel erg druk om maakte. Het is dan ook een erg vervelende kwaal, zeker wanneer ik moe ben of lang naar mijn computerscherm gestaard heb en dan telkens die dingen voor je ogen... Erg vervelend, zeker ook met autorijden trouwens!

Bij mij heeft het te maken met stress en vermoeidheid, dus dat zou goed kunnen kloppen.

Als je je er zo veel zorgen over maakt, zou ik even een afspraak bij de huisarts maken, deze kan je waarschijnlijk gerust stellen en adviseren wat aan de spanningen en stress te doen.

Sterkte.
En heb je je ogen wel eens laten opmeten? Ik heb vroeger ook last van iets dergelijks gehad, bleek dat ik een bril nodig had. Ik roep maar wat hè. En anders terug gaan naar de oogarts.
Ja heb ik ook al gedaan, kan het altijd nog een keer laten testen.

Heb je ook last van zwarte sliertjes gehad?? En dit zou dan kunnen komen door vermoeide ogen en vandaar die bril???

Nee je roep maar, ben allang blij dat je reageer..
quote:Jollebol2 schreef op 02 februari 2012 @ 16:01:

Hallo Sylvia,

Ik ben een oude 'meid' van 37 en heb er ook last van. Al jaren trouwens, de ene keer wat meer dan de andere.

Ik ben er laatst nog eens mee naar de huisarts geweest en het kan volgens hem volstrekt geen kwaad.

Ik heb echter ook periodes gehad dat ik me er heel erg druk om maakte. Het is dan ook een erg vervelende kwaal, zeker wanneer ik moe ben of lang naar mijn computerscherm gestaard heb en dan telkens die dingen voor je ogen... Erg vervelend, zeker ook met autorijden trouwens!

Bij mij heeft het te maken met stress en vermoeidheid, dus dat zou goed kunnen kloppen.

Als je je er zo veel zorgen over maakt, zou ik even een afspraak bij de huisarts maken, deze kan je waarschijnlijk gerust stellen en adviseren wat aan de spanningen en stress te doen.

Sterkte.Maar je hebt het alleen in de stress periode?? Ik heb als ik met iemand praat, dan dwarrelen ze aan alle kanten naar beneden..
Hoi,

Nee niet alleen maar in periodes van stress, maar in deze periodes verergerd het en dan dwarrelen ze inderdaad de hele dag rond en dat is #@%$&^-vervelend!!!

Ik heb mezelf er alleen ook erg druk om gemaakt en geloof me het helpt niet. Oogarts heb ik eigenlijk nog niet eens gedaan. En wellicht heb je inderdaad een bril nodig, ik denk alleen niet dat dan de klachten helemaal over zullen gaan.
Stomme vraag misschien, maar kan zoiets ook door je oogmakeup komen? Ik heb nu zo'n super extra black bladiebla mascara en haal ook voortdurend zwarte sliertjes uit mijn oog...
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 02 februari 2012 @ 16:21:

Stomme vraag misschien, maar kan zoiets ook door je oogmakeup komen? Ik heb nu zo'n super extra black bladiebla mascara en haal ook voortdurend zwarte sliertjes uit mijn oog...

Het gaat hier over vertroebelingen IN je oog.

Jij moet gewoon een andere mascara kopen.
Ik had op de middelbare school last van sliertjes en zwarte vlekken, vooral tijdens de les en door naar het bord staren. En dat kwam idd doordat ik een bril nodig had.
Oh oké. Ja baas .
Winter is coming...
quote:Jollebol2 schreef op 02 februari 2012 @ 16:18:

Hoi,

Nee niet alleen maar in periodes van stress, maar in deze periodes verergerd het en dan dwarrelen ze inderdaad de hele dag rond en dat is #@%$&^-vervelend!!!

Ik heb mezelf er alleen ook erg druk om gemaakt en geloof me het helpt niet. Oogarts heb ik eigenlijk nog niet eens gedaan. En wellicht heb je inderdaad een bril nodig, ik denk alleen niet dat dan de klachten helemaal over zullen gaan.Ja het is zeker #@$%&*** vervelend. Zie je er soms ook wazig bij. Denk dat dit ook komt omdat ik me druk maak. Vind het knap dat je er zo mee..Denk dat ik dan toch nog een keer m'n ogen ga laten testen..
quote:slempie schreef op 02 februari 2012 @ 16:26:

Ik had op de middelbare school last van sliertjes en zwarte vlekken, vooral tijdens de les en door naar het bord staren. En dat kwam idd doordat ik een bril nodig had.En door de bril is dit overgegaan?? Waar heb je dat laten testen? Gewoon een brillenwinkel??
Ik ben idd naar een opticien gegaan, en door een bril te dragen is het overgegaan. Ik zeg niet dat dit bij jou de oorzaak is hè, maar mocht het dat wel zijn dan is er vrij simpel wat aan te doen.
quote:slempie schreef op 02 februari 2012 @ 16:45:

Ik ben idd naar een opticien gegaan, en door een bril te dragen is het overgegaan. Ik zeg niet dat dit bij jou de oorzaak is hè, maar mocht het dat wel zijn dan is er vrij simpel wat aan te doen.Ga het proberen.. bedankt voor je reactie....
Zijn het echt Mouches Volantes? Ben je bij een oogarts in het ziekenhuis geweest? En heb je een afwijking aan je ogen, bijziend of verziend?
Volgens mij hebben veel mensen dit. Ik zie ze vooral als ik tegen een heldere lucht inkijk, dan zie ik dingetjes voorbij dwarrelen. Mijn opticien zegt dat het dingetjes vanuit het vruchtwater zijn die door je ogen zijn ingekapseld.

Ik vind je erg paniekerig over komen in je op. Daar schiet je niets mee op. Op internet naar een duiding van je klachten gaan kijken helpt je ook niet.

Naar een andere oogarts gaan, wellicht bij het Oogziekenhuis in Rotterdam helpt wel. Een goede opticien / optometrist je ogen door laten meten helpt ook.

En hun vertrouwen als ze zeggen dat er niets aan de hand is, helpt ook.

Sterkte.
quote:Katherina schreef op 02 februari 2012 @ 17:26:

Volgens mij hebben veel mensen dit. Ik zie ze vooral als ik tegen een heldere lucht inkijk, dan zie ik dingetjes voorbij dwarrelen. Mijn opticien zegt dat het dingetjes vanuit het vruchtwater zijn die door je ogen zijn ingekapseld.

Huh?! Dan zou je ze al vanaf je geboorte hebben? Waar had je opticiën die info vandaan?

Ik vind je erg paniekerig over komen in je op. Daar schiet je niets mee op. Op internet naar een duiding van je klachten gaan kijken helpt je ook niet.

Naar een andere oogarts gaan, wellicht bij het Oogziekenhuis in Rotterdam helpt wel. Een goede opticien / optometrist je ogen door laten meten helpt ook.

En hun vertrouwen als ze zeggen dat er niets aan de hand is, helpt ook.

Sterkte.Verder eens met deze post. Er is niets aan te doen met een operatie of medicatie of zo, wel met acceptatie, maar lastig is het.
Als het echt mouches volantes is dan helpt een bril echt niet. Zoek maar eens met Google, Ik heb wel het idee dat als je heel vaak heel laat naar bed ga, het een beetje erger lijkt te worden.

Soms wordt het vanzelf minder, dat kan binnen een maand gebeuren en soms een half jaar. Dan zakken de vertroebelingen als het ware weg of ze worden kleiner. Ik ben er ooit mee naar het ziekenhuis geweest voor de zekerheid.

Toen is een oogarts een kwartier bezig geweest met laser om die dingen kleiner te maken. Ik had het idee dat dat heeft geholpen. In verband met rommel in mijn ogen (staalsplintertje) ben ik een jaar geleden nog eens naar een (andere) oogarts geweest. Ik vroeg meteen of zij nog een keer die dingen wilde laseren die waren overgebleven. Die werd toch fel, het zou volgens haar niet mogelijk zijn. Nou ik heb het zelf meegemaakt en bij mij hielp het dus wel.

Het laatste jaar is het bij mij weer minimaal. De belangrijkste oplossing is je er gewoon niet aan ergeren (dat klinkt makkelijker als het is).

Branderige ogen kan veel oorzaken hebben, van droge lucht (dus droge ogen), irritaties bijvoorbeeld van roken. Als het erg is of als je je zorgen maak zou ik langs de huisarts gaan.
Ik denk zomaar dat Katherine het oogvocht bedoeld Fairy1.....
Ik heb heel veel mouches volantes. En soms is het heel erg, als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb of erg moe ben. Dan zie ik ze continue. En als ik gewoon ontspannen ben, zoals nu bijvoorbeeld, dan zie ik ze helemaal niet. Ze zijn er wel, ik doe gewoon even mijn dicht en ik zie ze weer flubberen maar dan kan ik er gewoon doorheen kijken of het gewoon negeren eigenlijk. Ik moet het wel in de gaten houden, ik heb een risico op loslatend netvlies dus zodra ik flitsen ga zien moet ik direct naar de oogarts. Maar die mouches volantes, tja ze zijn er nou eenmaal, en bij velen anderen ook.......

*verteld maar niet dat ze soms een spelletje met de flubbertjes doet, zoals ze volgen en dan ineens snel wegdraaien met oog en kijken of ze weer terug komen......*
Huh?! Dan zou je ze al vanaf je geboorte hebben? Waar had je opticiën die info vandaan?

Ik weet niet waar mijn opticien is opgeleidt, maar ik neem aan dat 'ie het niet uit zijn dikke duim zuigt.

Ik heb ze al heel lang in ieder geval, en toen ik het pas eens aan hem vroeg, was dat zijn verklaring. Soms zie je ze goed, soms minder goed, soms lijken ze weg te zijn en zie je ze tijden niet.
quote:Gravinnetje schreef op 02 februari 2012 @ 17:41:

Ik denk zomaar dat Katherine het oogvocht bedoeld Fairy1.....Dat is het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven