Gezondheid alle pijlers

Moviprep; niet te zuipen!

04-07-2011 14:12 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Vandaag moet ik 2 liter moviprep drinken voor een onderzoek morgen.

Dit spul is echt niet te zuipen en na 1 glas ben ik al misselijk, Het smaakt naar citroen met zout.. :puke:

Heeft iemand ervaring/ tips om het wat "lekkerder" te maken?

alvast bedankt!
gewoon neus dicht, een flink glas achter over slaan, en daarna een glas limo ofzo dr achter aan, tegen de smaak?
Is inderdaad niet lekker (ik moest zelfs 4 liter).

Kijk even in de info die je erbij hebt gekregen, daar stond bij mij in dat je wel diksap o.i.d. mocht gebruiken. LET WEL: zonder suiker!!!

Maar nogmaals: ik zou in de info kijken, misschien is het bij jou wel anders dan bij mij (omdat je er ook minder van moet drinken).
Drink het zo koud mogelijk. Dan slaan je smaakpapillen dood en proef je het minder.
Klein beetje limo er door doen. Goed koud zetten en met een rietje drinken. Rietje goed achter in je keel. Succes. Ik moest 4 liter drinken.
Neus dicht en zuipen.

Vooral niet aan ruiken.

En onthoud: weg is weg.

(ga nog half over mijn nek bij het idee)

Sterkte.
Al geprobeert met heet water? En anders heet water, spul erin en een theezakje erin;)
Mengen met ijsthee, ik heb het zelfs met energiedrink gemixt tja moest het toch weg zien te krijgen.. En het hielp.
suikervrije limo erdoor inderdaad. Let op: geen rode limo!!

maar als het goed is staat dat allemaal in de bijsluiter e/o het foldertje dat je van het ziekenhuis hebt gekregen.
- Zo koud mogelijk drinken

- Met een rietje drinken (komt het achterin je mond waar minder smaakpapillen zitten

- Mengen met groene limonade/grenadine (niet met rood!)

- Na elk glas heel even zuigen op een pepermuntje (en daarna pepermuntje uitspugen!)

Sterkte, het is vreselijk spul. I know.
Mag ik vragen wat het is en waarom je twee liter ervan moet drinken?
Mag je het wel mengen met ander drinken?
het is ter voorbereiding op een darmonderzoek meestal
O bah, ik krijg weer die gore smaak in m'n mond

succes!
quote:tanti schreef op 04 juli 2011 @ 14:20:

Mengen met ijsthee, ik heb het zelfs met energiedrink gemixt tja moest het toch weg zien te krijgen.. En het hielp.

Mocht dat dan? Het moet toch suikervrij zijn? Bij mij stond in de bijsluiter dat je alleen koffie/thee zonder suiker en melk mocht drinken, en water, en bouillon, en diksap. De rest was uit den boze.

En, weet niet meer wie het vroeg: het is inderdaad ter voorbereiding op een darmonderzoek, het is bedoeld om te laxeren (de darmen moeten helemaal leeg).
Ow vandaar dat het zo zout is...
Moviprep, is dat hetzelfde als Engels bitterzout?

Niet te zuipen inderdaad...
rietjes zijn aangeschaft, ik mag heldere vloestoffen zonder carbitol wel.. Meeste ranja's mogen.. Heb al 4 geprobeerd maar het is echt vreselijk!=( na iedere slok sta ik te kokhalzen!

Bedankt voor alle reacties!

@mac123, zoals al is gezegd inderdaad voor darmonderzoek.. Het werkt laxerend zodat je darmen schoon zijn!
Bleeeh ik word spontaan weer misselijk ervan als ik er aan denk, en ik moest ook 4 liter drinken, op een gegeven moment kon ik niet meer zo ranzig, dat ze daar tegenwoordig nog niet iets anders op hebben gevonden vind ik een raadsel?!

Terwijl je bij de eerste slok nog denkt, hmm valt best mee...
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik weet uit eigen ervaring dat het koud en vermengd met een beetje vers citroensap beter weg te krijgen is (ik moest 4 liter maar ben na 31/2 gestopt omdat het volgens mij toen wel goed was en dat was ook zo). Sterkte!
ik ben het gaan mengen met kippenboullon.. Werkt best goed als je je neus erbij dichtknijpt!
Oh bah! Ik heb het 2 weken geleden moeten doen. De eerste liter ging nog, erg koud gedronken en grote glazen. De 2e liter dronk ik de volgende dag en bij het eerste glas ging ik al over m'n nek. Met sinas gemengd heb ik er nog 2 glazen ingekregen maar toen was ik ook strontmisselijk. Daarna op hoop van zegen nog veel water etc. gedronken en ik was gelukkig toch leeg en schoon. Het onderzoek door het roesje helemaal niet mee gekregen dus het laxeren was het vreselijkste.
Half om half met appelsap schijnt ook te werken.
Ben eigenlijk best nog verbaasd te lezen hoeveel mensen het goedje met suikerhoudende limonade mengen. Bij mij mocht dat echt niet, dat werd in de apotheek ook nog extra erbij gezegd. Maar misschien zit er verschil in het spul waar je "maar" 2 liter van hoeft te drinken dat waar je 4 liter van moet.
Ach, ik dacht; als het er maar in blijft. Ik moest 2 liter en volgens mij las ik ook niets over suikervrij er bij mengen. Ik had movi-prep en je hebt ook klean-prep. Misschien is dat het verschil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven