Gezondheid alle pijlers

Mr. Zwieber is verslaafd, ben ik de schuldige?

31-08-2009 18:57 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta voor een moreel dilemma. Nou ja, niet echt een dilemma, want het kwaad is al geschied, het is nu de vraag hoe ik het beste kan puinruimen. Figuurlijk dan he, de schoonmaakster houdt het hier letterlijk schoon .

Sinds ik terugben van vakantie (ja die ene, met die wesp) is de verslaving van Mr. Zwieber begonnen. En eigenlijk ben ik de verantwoordelijke hiervoor. Ik heb hem kennis laten maken met het verslavende element. Mijn schuld, ik weet het. Het voelt als iemand cocaine laten proberen en dan zelf later klagen dat je relatie niet meer goed is omdat hij verslaafd is, maar dit is eigenlijk nog veel erger.

Het viel me al op dat hij steeds vaker aan zijn spreekwoordelijke shot moest komen. Opeens was hij er niet meer, dat wil zeggen, het ene moment heb je een gesprek met hem, het andere moment is hij totaal niet aanspreekbaar en lijkt hij zich in een andere wereld te bevinden. Maar goed, ik dacht: het zal wel tijdelijk zijn, het waait wel over. FOUT! Natuurlijk fout. Want zoiets waait niet over. Een verslaving is alleen maar met een keiharde confrontatie gevolgd door een koude kalkoen te verhelpen. Ik was er echter nog niet klaar voor om in te zien dat hij verslaafd was. Ik denk echter, dat hij het zelf wel al doorhad. Hij moet gezien hebben dat het niet goed ging met hem want opeens kwam het eruit.

We lagen in bed over zijn werk te praten toen hij vertelde: "Het was heel erg op mijn werk vandaag." Tja...ambtenaar, niets nieuws. Ik kijk hem semi-geinteresseerd aan. "Oh? Hoezo nu meer dan anders?"

"Ik weet niet helemaal hoe ik het moet zeggen."

Ik kijk geinteresseerder. Dit is vreemd, Mr. Zwieber die niet weet hoe hij iets moet formuleren. "Nou, zeg het maar." Geduld is nooit een van mijn sterke kanten geweest.

Hij schraapt zijn keel en zegt:"Ik was op mijn werk vandaag, en zomaar, uit het niets, had ik opeens zin om te forummen."

Stilte.

Hij kijkt me aan om mijn reactie te zien. Ik schiet gigantisch in de lach. "Dat méén je niet? Jij die mij altijd uitlachtte omdat ik zo immens op mijn werk forum. Jij die altijd beweerde er veel te druk voor te zijn op het werk, jij die forummen echt een waardeloze tijdsverspilling vond?"

"Ik ja." Hij kijkt serieus en lacht niet. Dit is niet goed.

"En? Heb je geforumt?"

"Nee, ik kon me nog net inhouden maar het moet niet gekker worden."

Toen begon het te dagen, mijn man is forumverslaafd. En nee, niet zomaar een forum, MIJN forum, het vivaforum. Op dat moment ging ik nadenken: ja, hij zat vaker achter de computer, ja, hij belde me op in groningen om te vragen wat mijn wachtwoord was zodat hij een reactie kon plaatsen en ja, die reacties namens Mr. Zwieber namen alleen maar toe van een enkele keer per maand naar enkele malen per dag. Dit was echt niet goed!

Maar de mokerslag kwam vanavond. Ik forumde en vond het "negeer TB topic" en ik mompel iets over wie die TB nou weer moest zijn. Krijg ik als antwoord: "Oh, dat is die Tommy die allemaal foute dingen post over hoe lang hij moet zijn en zware mannenstemmen. Lees maar na op de pijler mode en beauty."

Ik schrik want Mr. Zwieber weet inmiddels meer van het forum dan ik en erger: hij wist dat het bij mode en beauty stond. Wat deed hij daar????

Ik voel me nu schuldig, want ik heb hem aan het forummen gezet. Niet bewust maar het meelezen over de wesp heeft een dusdanige verslaving aangewakkerd bij Mr. Zwieber dat het compleet uit de hand gelopen is. We ruzieen over wie er achter de computer mag als de laptop even bij mijn ouders of op mijn werk ligt. Ik wil nu forummen, nee ik! Het is echt té erg.

Wat nu? Ben ik de enige met een forumverslaafde man? Zijn er remedies voor? Iemand? HEEEEEEELP!!!!!!!!!!
quote:Festen schreef op 31 augustus 2009 @ 20:25:

[...]

ecco s ??? en een vent die op het forum mee wilt lullen aiaiai Het zijn de enige schoenen waar ik op kan lopen. Heb enkel rug en knieklachten. En platvoeten. I'm doomed.
quote:Mevrouwdekees schreef op 31 augustus 2009 @ 19:36:

Ik stel een herensoïciteit voor, waar partners van forumdames een virtuele sigaar op kunnen steken en fijn in hun eigen hoekje blijven zitten Moeten we het Mannenhoekje re-activeren ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Zwieber schreef op 31 augustus 2009 @ 20:25:

Mr. Zwieber wil wel de kaart zijn.Of, of, of.. De oude bromtrol?! Die van ik ben een oude bromtrol en ik woon onder de brug..
quote:Donkeyshot schreef op 31 augustus 2009 @ 20:26:

[...]

Moeten we het Mannenhoekje re-activeren ? Hij mompelt iets over een virtueel biertje open trekken. Mannenhumor ofzo...
Zwieb laat hem ook gewoon op het schone forum posten why not? verzin een leuke naam en mss is het van korte duur
Zal ik toch maar die stoffige spin op m af sturen? Hij zit nog te roepen, hoor!
quote:Ikkuzzz schreef op 31 augustus 2009 @ 20:31:

Zal ik toch maar die stoffige spin op m af sturen? Hij zit nog te roepen, hoor!Stuur hem maar naar zijn kantoor! (heb ik er tenminste geen last van!)
.
Doe morgen gelijk aan iemand vragen of hij of zij even Sebas uit de zak willen toveren.
Eigenlijk wel leuk dat je man op VF komt. Die van mij moet er niets van hebben. Als ik iets zeg of beweer kapt hij het meteen af: heb je zeker van het Viva forum? (bedenk daar een denigrerende toon bij).
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op 01 september 2009 @ 11:01:

Eigenlijk wel leuk dat je man op VF komt. Die van mij moet er niets van hebben. Als ik iets zeg of beweer kapt hij het meteen af: heb je zeker van het Viva forum? (bedenk daar een denigrerende toon bij).

Hier ook zo.

Ik heb het genoegen Mr Zwieber een enkele maal in het wild te hebben gespot, en het lijkt me erg leuk als ie ook hier komt forummen. Mr. Zwieber, kom er maar in!! (en niet net doen alsof je aan het werk bent, ambtenaar, die kleine gemeente van jou moet nog helemaal weer opstarten na de vakantie!)
quote:Tia Dalma schreef op 01 september 2009 @ 11:10:

[...]

Hier ook zo.

Ik heb het genoegen Mr Zwieber een enkele maal in het wild te hebben gespot, en het lijkt me erg leuk als ie ook hier komt forummen. Mr. Zwieber, kom er maar in!! (en niet net doen alsof je aan het werk bent, ambtenaar, die kleine gemeente van jou moet nog helemaal weer opstarten na de vakantie!)

Ben je mal? Hij heeft het echt super super superdruk. En dan ga jij het nog aanmoedigen ook! Lekker hoor...pffffffff....NOT.

Ik hoef geen aardbeienthee meer bij jou te drinken hoor als je zo doet!
Ik moest echt heel erg hard lachen.... zat bij je openingspost maar te denken waar je hem verslaafd gekregen aan had, coke, wiet, poppers, ghb... maar het vivaforum is veel gevaarlijker!!!!!!!!!!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 01 september 2009 @ 12:44:

Ik moest echt heel erg hard lachen.... zat bij je openingspost maar te denken waar je hem verslaafd gekregen aan had, coke, wiet, poppers, ghb... maar het vivaforum is veel gevaarlijker!!!!!!!!!! Inderdaad!
I know all about this...:cry:
Ja sufferd, je had hem natuurlijk moeten wijsmaken dat je op Babybrabbel zat.
mahna mahna tuduuuudududu
Mijn vriend heeft zelfs een keer gepost onder mijn account

Zijn kat was overleden en ik kreeg heel veel lieve reacties bij het niet-jes ntopic. Dat heb ik hem laten lezen en toen vroeg hij of hij wat terug mocht schrijven

Maar volgens mij is dat zijn enige viva-ervaring Verder vind ie het wel grappig dat ik mijn eten soms op de foto zet om hier te posten en dat ik een cursus pijpen heb gevolgd op de sex-pijlert
quote:pruttel schreef op 01 september 2009 @ 15:42:

Maar volgens mij is dat zijn enige viva-ervaring Verder vind ie het wel grappig dat ik mijn eten soms op de foto zet om hier te posten en dat ik een cursus pijpen heb gevolgd op de sex-pijlert Prut plop ping, is dat het geluid van de magnetron of is dat het resultaat van die cursus?
Het spijt me zeer, maar ik vind het best wel sad om te lezen hoe bloedserieus men hier met het VF bezig is.... Ik kom hier al jaren af en toe (paar keer per week, dan weer maanden niet) langswippen en schrijf heel soms wel eens mee, maar het heeft me altijd oprecht verbaasd hoe zeer velen hier met een forum veweven zijn.

Heb er zelfs wel eens aan zitten denken om een topic te openen met als onderwerp: vind jij jezelf verslaafd aan het VF? Maar de te verwachten reactie hebben me tot nu toe altijd tegengehouden.

Ik heb echt een veel te druk en leuk leven en dito baan om de hele dag op een forum rond te hangen. Ik kan er gewoon niet over uit, en vond het na het lezen van dit topic wel een moment om te vragen wat me al heel lang afvraag.
Dat dan weer wel..
Zal nu wel het halve foum over me heen krijgen, maar so be it.
Dat dan weer wel..
Oh, Sunshine, dat soort topics worden geregeld geopend hoor en helaas, ik ben ook verslaafd. Al is dat voornamelijk een verslaving tussen 9.00 en 17.30.

Zwieber, ik ben blij dat mijn Vent geen NLs leest of spreekt, dus ik kan volkomen vrij forummen hier!
Ik leer veel van dit forum en zie het ook als leuk tijdverdrijf. Ik heb dan ook weinig sociaal leven buiten huis, familie, vriend en uiteraard mijn kinderen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
* gaat wijselijk in negeerstand

* veegt tranen uit haar ogen*

Ik had dit topic nog niet durven openen maar zwieber je schrijft echt hilarisch.

Ik ben ook wel verslaafd ja en
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven