multi-focale bril
woensdag 21 augustus 2013 om 21:05
Ik had al een bril met een leesgedeelte. Dat beviel prima. Ik was nu toe aan een nieuwe, maar in tegenstelling tot de vorige keer moet ik hier erg aan wennen. Vooruit kijken en lezen gaan prima maar als ik naar de beneden kijk, zoals je doet met stofzuigen dan loopt de hele rechterkant schuin weg en bureau's lijken ook schuin naar beneden te lopen naar rechts.
Ik wil niet direct naar de winkel terugrennen, misschien komt het door de overloop. Dit monteur is groter dan mijn vorige.
Iemand dezelfde ervaring?
Het is trouwens multifocaal, zie ik net.
Ik wil niet direct naar de winkel terugrennen, misschien komt het door de overloop. Dit monteur is groter dan mijn vorige.
Iemand dezelfde ervaring?
Het is trouwens multifocaal, zie ik net.
odi et amo
woensdag 21 augustus 2013 om 22:18
quote:Cateautje schreef op 21 augustus 2013 @ 22:09:
[...]
Dat snap ik, maar daar ben je toch niet druk mee terwijl je aan het stofzuigen bent op je werk? Je bent vrouw en kan vast multitasken, maar dat zou te gek zijn.
Een speciale stofzuigbril ofzo?
Dat is echt niet handig als je multifocaal gewend bent.
Je moet er gewoon alles mee kunnen doen.
Alleen tv kijken in bed als je half ligt is niet te doen. In dat geval
ben je echt beter af met een bril zonder leesgedeelte.
Maar dan maar wat rechterop zitten.
Ik zou misschien voor mijn werk een stofbril kunnen nemen
[...]
Dat snap ik, maar daar ben je toch niet druk mee terwijl je aan het stofzuigen bent op je werk? Je bent vrouw en kan vast multitasken, maar dat zou te gek zijn.
Een speciale stofzuigbril ofzo?
Dat is echt niet handig als je multifocaal gewend bent.
Je moet er gewoon alles mee kunnen doen.
Alleen tv kijken in bed als je half ligt is niet te doen. In dat geval
ben je echt beter af met een bril zonder leesgedeelte.
Maar dan maar wat rechterop zitten.
Ik zou misschien voor mijn werk een stofbril kunnen nemen
odi et amo
woensdag 21 augustus 2013 om 22:23
quote:Tashy schreef op 21 augustus 2013 @ 22:08:
[...]
Is je leessterkte (addittie) veel toegenomen t.o.v. je vertesterkte?
Dat weet ik eigenlijk niet precies. Hij had het over 30% beter zicht.
Ik zou 3 regels meer kunnen lezen. Maar of dit nu over het lees gedeelte of veraf ging dat heb ik niet gevraagd.
[...]
Is je leessterkte (addittie) veel toegenomen t.o.v. je vertesterkte?
Dat weet ik eigenlijk niet precies. Hij had het over 30% beter zicht.
Ik zou 3 regels meer kunnen lezen. Maar of dit nu over het lees gedeelte of veraf ging dat heb ik niet gevraagd.
odi et amo
woensdag 21 augustus 2013 om 22:25
quote:lamaatje schreef op woensdag 21 augustus 2013 21:34 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="hoggy in "multi-focale bril"" class="messagelink">hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 21:25</a>:</b>
Geef het minimaal 10 dagen. Dan moet er verbetering optreden. Hoeft dan nog niet perfect te zijn. Wordt het niet beter dan moet er gekeken worden naar de afstelling van de bril. Went het daarna nog niet, dan vragen of er een ander type ingezet kan worden (na controle van de sterktes en een tweede oogmeting)</div></blockquote>Spreek je uit ervaring Hoggy? Of werk je toevallig als opticien. "quote: hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 21:25 :
Spreek je uit ervaring Hoggy? Of werk je toevallig als opticien."
10 jaar in de optiek
Geef het minimaal 10 dagen. Dan moet er verbetering optreden. Hoeft dan nog niet perfect te zijn. Wordt het niet beter dan moet er gekeken worden naar de afstelling van de bril. Went het daarna nog niet, dan vragen of er een ander type ingezet kan worden (na controle van de sterktes en een tweede oogmeting)</div></blockquote>Spreek je uit ervaring Hoggy? Of werk je toevallig als opticien. "quote: hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 21:25 :
10 jaar in de optiek
woensdag 21 augustus 2013 om 22:50
quote:hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 22:25:
[...]
"quote: hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 21:25 :
10 jaar in de optiek
Zo klonk het ook.
Ik ga het zeker nog even aanzien. Misschien is het inderdaad een kwestie van wennen. En bij gewoon vooruit kijken heb ik nergens last van, dus het is wel vol te houden.
[...]
"quote: hoggy schreef op 21 augustus 2013 @ 21:25 :
10 jaar in de optiek
Zo klonk het ook.
Ik ga het zeker nog even aanzien. Misschien is het inderdaad een kwestie van wennen. En bij gewoon vooruit kijken heb ik nergens last van, dus het is wel vol te houden.
odi et amo