Gezondheid alle pijlers

Multifocale lenzen

22-05-2016 14:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie draagt er multifocale lenzen?

Bevalt het?

Heb je harde of zachte?

Als het niet bevallen is: waarom niet en hoe heb je je virusprobleem nu opgelost?
Ik heb het geprobeerd.

Heb geen "afwijking" voor in de verte kijken maar inmiddels wel een leesbril nodig.

Voor het leesgedeelte werkte het prima maar vond toch dat ik teveel zicht in de verte moest inleveren dus ben er na een week proberen mee gestopt.

Kortom........ik vond het niet prettig.
Ik had hetzelfde als mieke, in de verte kijken zag ik gewoon minder. Nu had ik wel min 6 dus misschien met minder sterkte voor in de verte dat het minder is. En voor het leesgedeelte moest ik toch ook wel meer focussen, dus ik heb ze ook weer teruggeven, waren op proef. Dat waren harde lenzen.

Oh, en wat betreft oplossing, ik heb weer gewoon een leesbril "over" mijn lenzen opgehad.
Niemand is onmisbaar
Multifocale lenzen vind ik niet handig als je in de verte goed zicht hebt, en alleen een leesbril nodig hebt. In mijn geval dus. Om het leesgedeelte erin te krijgen moèt men een correctie in de verte doen. Resultaat voor mij: niet scherp genoeg voor leesacties en moeite met in de verte kijken. Dus ik schiet er geen steek mee op. Multifocale bril word ik ook tuureluurs van Je hebt maar een klein gedeelte om door te lezen en als je b.v. de trap af moet word ik dizzy. Dus ik hou het nog even een poosje bij alleen een leesbril. Lenzen an sich vind ik wel heel prettig, en ook geen problemen met in-, en uitdoen of irritaties. Had zachte lenzen.
Hmm, ik heb gisteren multifocale harde lenzen laten bestellen (op proef). Harde lenzen heb ik al 30 jaar, met een forse correctie (-9/-10). Ik hoop dat ze wel bevallen want ik heb een hekel aan een leesbril (tenslotte niet voor niks ooit voor lenzen gekozen).
Ik heb ondertussen de eerste al weg gegooid: wat een ellende... Dit was er 1 met leesgedeelte aan zijkant. Nu is er 1 besteld met lees in midden. Hopelijk gaat dat beter want verte zicht was echt dramatisch slecht: uit de categorie ik herken de mensen aan de andere kant van de straat op de stoep niet eens.
Zijn het harde of zachte lenzen en was je al lenzen gewend?
Heb ze ongeveer twee jaar gebruikt. Toen ben ik toch maar overgestapt naar losse leesbrillen. Ik vond het op beide fronten teveel inleveren qua gezichtsscherpte.
quote:Izzy_ schreef op 08 juni 2016 @ 11:29:

Zijn het harde of zachte lenzen en was je al lenzen gewend?Zachte. Ik draag al 20 jaar lenzen, tot vorig jaar hard. Nu de kwaliteit zo'n stuk beter is dan vroegah (:-)) zacht.
Ik heb gisteravond m'n nieuwe multifocale lenzen opgehaald. Het wennen duurde ongeveer 2 minuten, ik vind het een geweldige uitvinding!
Ik heb gisteren ook een nieuwe soort ingezet: het gaat wel. Denk dat ze nog iets sterker mogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven