Gezondheid alle pijlers

Na 8 maanden nog niet ongesteld

03-05-2010 17:15 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat jullie me kunnen helpen of in elk geval ervaringen vertellen.

Ik ben 8 maanden geleden bevallen van ons 2e kindje. En ik ben nog steeds ongesteld geworden. Ik heb geen borstvoeding gegeven en ik ben niet zwanger.

Ik ben wel altijd al onregelmatig ongesteld geweest, voor de zwangerschappen ook al. Het voelt af en toe wel of het er aan zit te komen.

Ook ben ik 23 kilo afgevallen in een korte tijd. Maar toch maak ik me zorgen, moet steeds denken dat ik een enge ziekte heb ofzo.

Donderdag zou de huisarts me terugbellen hierover, dat ging niet eerder...ook fijn!

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het iets ergs kunnen zijn?
Hoeveel weeg je nu, nadat je 23 kilo bent afgevallen? Als je veel te weinig weegt kan het ook daarvan komen (ondergewicht).
Oh nee zo erg is het niet. Ik heb zeker geen ondergewicht ;)

Weeg gewoon 65 kilo bij een lengte van 1,76 maar ik ben wel veel afgevallen in korte tijd.

Ik maak me zorgen dat ik nu een of andere enge ziekte heb.

En er is eigenlijk niemand die me gerust kan stellen, dus ik hoopte dat hier te vinden eigenlijk. En misschien ervaringen te lezen.
Ik kan je niet geruststellen, ik maak me zelf ook een beetje bezorgd. Ik ben 6 maanden geleden bevallen en sindsdien één keer ongesteld geweest. Inmiddels zit ik alweer op dag 45 van mijn cyclus en het ziet er niet naar uit dat de boel snel doorbreekt.

Wat zou kunnen helpen bij je cyclus is beginnen met de pil. Als je die een paar maanden slikt, en daarna weer stopt, heb je kans dat de boel het weer gewoon doet. Dit truukje ga ik in ieder geval proberen, zodra ik ongesteld geworden ben dan
Maar zou het echt iets engs kunnen zijn dan denken jullie?
Ik zou zelf nog een keer terug bellen naar je huisarts, is er geen andere huisarts die je kan helpen?

Beetje raar dat hij je donderdag pas terug kan bellen.

Over het uitblijven van je menstruatie..tja, lastig maar volgens mij komt dit wel vaker voor na een bevalling, ondanks dat het al 8 maanden geleden is dat je bevallen bent. Toevallig hoorde ik laatst dat het wel 2 jaar kan duren voordat je hormoonhuishouding weer 'op peil' is na een zwangerschap.

Maar ik ben geen arts.

Ik zou me meer zorgen maken om die 23 kilo.

Hoeveel ben je aangekomen tijdens je zwangerschap?

Zijn dit nog zwangerschapskilo's misschien?
Ik ben ongeveer 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. En dit wilde ik er zsm vanaf hebben.
oke, maar dat kan je gewichtsverlies toch wel deels verklaren?

Tenminste lijkt mij?
Snel afvallen, ook zonder ondergewicht te bereieken, kan ook een prima reden zijn om niet ongesteld te worden.

Misschien kun je nog eens met je huisarts gaan praten en een primolutkuurtje proberen? Dat wekt je menstruatie op.
Mijn menstruatie kwam weer opgang na een maand of 5/6 na bevalling. Ik zou me geen zorgen maken, je lichaam heeft nogal wat te verwerken gehad. Een bevalling en daarna 20 kilo in een gillend tempo verliezen... neuh, vind ik niet zo gek als er dan even een time out is.

relax, lekker slapen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven