na blaasontsteking lang last! help!
maandag 4 mei 2015 om 22:33
Hallo allemaal.
De afgelopen jaren heb ik met regelmaat blaasontstekingen.
Ik heb in januari en februari weer blaasontsteking gehad. Sindsdien blijf ik klachten houden....als ik op mijn buik druk gevoel van geirriteerde volle blaas, druk bij mijn urinebuis en inwendig aan de blaaskant ook veel aandrang.
Ik ben al bij de uroloog geweest en alles was in orde ook mijn blaas zag er mooi uit....ze vermoed dat het vanzelf weg trekt maar heb er een hard hoofd in!
Ik heb van alles geprobeerd.
Cranberrytabletten, d mannose, vit c, homeopaat zelfs en nu solidago van a vogel....
Ik word er doodmoe van wil me zo graag weer goed voelen zonder deze kwaal bah zit er even doorheen....
Wie heeft dit ook meegemaakt? En ging het over?
Alvast heel erg bedankt
De afgelopen jaren heb ik met regelmaat blaasontstekingen.
Ik heb in januari en februari weer blaasontsteking gehad. Sindsdien blijf ik klachten houden....als ik op mijn buik druk gevoel van geirriteerde volle blaas, druk bij mijn urinebuis en inwendig aan de blaaskant ook veel aandrang.
Ik ben al bij de uroloog geweest en alles was in orde ook mijn blaas zag er mooi uit....ze vermoed dat het vanzelf weg trekt maar heb er een hard hoofd in!
Ik heb van alles geprobeerd.
Cranberrytabletten, d mannose, vit c, homeopaat zelfs en nu solidago van a vogel....
Ik word er doodmoe van wil me zo graag weer goed voelen zonder deze kwaal bah zit er even doorheen....
Wie heeft dit ook meegemaakt? En ging het over?
Alvast heel erg bedankt
maandag 4 mei 2015 om 23:20
dinsdag 5 mei 2015 om 00:26
Ik hoop dat ik je hiermee niet voor het hoofd stoot, maar je weet zeker dat het lichamelijk is? Ik heb als kind hetzelfde gehad en het bleek psychisch te zijn. Ik had een zware blaasontsteking gehad en dat deed heel veel pijn waardoor ik heel bang was om het weer te krijgen. Daarna had ik steeds aandrang en last van mijn blaas (door spanning van de spieren). Bleek dus allemaal tussen mijn oren te zitten. Heb toen ontspanningsoefeningen gekregen en geleerd me er niet op te focussen. Dat hielp bij mij.
woensdag 19 augustus 2015 om 12:41
Bij mij (denk ik) hetzelfde als bij Yavanna. Ik heb ook een paar keer heftige blaasontsteking gehad en was erg bang om het weer te krijgen (nog steeds bang voor trouwens). Na een blaasontsteking was ik er dan erg mee bezig en bleef het gevoel ook aanhouden. "Veel drinken, goed uitplassen" op zich zijn dat goede tips, maar ik was er zo op gefocust, dat ik op het toilet maar bleef 'persen' tot het laatste druppeltje eruit was en zodra ik opstond dacht ik alweer 'had ik niet nog iets beter kunnen uitplassen?'. Hierdoor werd mijn blaas de hele tijd geprikkeld. Iemand zei: je moet je blaas ook niet teveel verwennen, dus gewoon gaan plassen als je moet. Als je te vaak gaat, wordt het voortdurend geprikkeld en blijf je dat gevoel houden. Maar goed, ik ben geen arts, maar hierdoor werd het bij mij op den duur wel weer rustiger.
Verder om het te voorkomen, drink ik wel veel water en kamillethee, ik eet veel fruit en inderdaad, plassen na seks en zelf spring ik ook altijd even onder de douche na seks.
Verder om het te voorkomen, drink ik wel veel water en kamillethee, ik eet veel fruit en inderdaad, plassen na seks en zelf spring ik ook altijd even onder de douche na seks.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:02
Ik heb ook lang last gehad van een prikkelende en geïrriteerde plasbuis. Bij mij is dat toen over gegaan toen ik een halfjaar aan de onderhoudsantibiotica heb gezeten. Hiermee kreeg mijn blaas de tijd om zich te herstellen. Als je steeds maar last blijft krijgen van blaasontstekingen heeft je blaas nooit de tijd om zich te herstellen en blijf je steeds in hetzelfde zitten
woensdag 19 augustus 2015 om 17:12
maandag 31 augustus 2015 om 11:40
Ik heb een aantal jaar geleden ook een hele zware blaasontsteking gehad en moest daar antibiotica voor slikken. Sindsdien heb ik klachten aan mijn blaas. Ik heb vaak aandrang en het brand regelmatig. Mijn gynaecoloog vertelde mij over het blaaspijnsyndroom en daarna heb ik mij laten onderzoeken door een uroloog die erg bekend is op dit gebied. Ik heb alle onderzoeken doorlopen van zowel bekkenbodemfysio tot een inwendig blaasonderzoek. Mijn blaas ziet er aan de binnenkant schoon uit dus daar zit niks. Het is waarschijnlijk in mijn zenuwbaan ergens en ik reageer heftig op hormoonschommelingen. Ik slik medicatie Vesicare en dat zorgt er wel voor dat mijn blaas minder onrustig is. Misschien is dat ook wat voor jou om uit te proberen.
zondag 22 november 2015 om 00:03
Hallo daffie1980 en andere vrouwen,
Allereerst, hoe voel je je nu? Is het over?
Ik kamp met hetzelfde probleem. Na twee flinke blaasontstekingen (de laatste was 2,5 maand geleden) heb ik nog steeds last.
Vaak laten checken bij huisarts maar geen ontsteking. Het voelt meer als een beginnende blaasontsteking. Vooral zo'n 30 minuten na het plassen heb ik last. Ook heb ik bijzonder vlug weer aandrang. Ik drink meer dan genoeg en eet gezond!
Ik hoor graag verhalen van andere vrouwen die last hadden van hetzelfde. Ik word er gek van en hoop dat het weggaat!
Allereerst, hoe voel je je nu? Is het over?
Ik kamp met hetzelfde probleem. Na twee flinke blaasontstekingen (de laatste was 2,5 maand geleden) heb ik nog steeds last.
Vaak laten checken bij huisarts maar geen ontsteking. Het voelt meer als een beginnende blaasontsteking. Vooral zo'n 30 minuten na het plassen heb ik last. Ook heb ik bijzonder vlug weer aandrang. Ik drink meer dan genoeg en eet gezond!
Ik hoor graag verhalen van andere vrouwen die last hadden van hetzelfde. Ik word er gek van en hoop dat het weggaat!