Gezondheid alle pijlers

Napijn na gebitsreininging mondhygieniste (parodontitis)

05-03-2013 17:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje aan de mondhygienistes hier. Ik ben onder behandeling voor parodontitis. Tandvlees en gebit bovenkaak zijn (in twee etappes) helemaal schoongemaakt en daar had ik eigenlijk weinig last van. Maar vandaag het eerste deel van de onderste rij en de napijn is toch niet zo fijn. Heb een tijd geleden een abces onder de achterste kies gehad, toen is deze hele parodontitistrein ook gaan rollen, en dat was nogal pijnlijk. Nu voelt het onder die kies weer net als toen. Is dat normaal?
Als je er morgen nog last van hebt gewoon even bellen met de mondhygieniste. Ze heeft zitten peuteren overal dus logisch dat je iets voelt.
Geen expert maar toevallig heb ik gisteren en in januari dezelfde behandeling gehad.

Bij mij puur een gevalletje eigen schuld dikke bult maar goed.

In ieder geval was het bij mij zo dat toen in januari de bovenkaak gedaan is ik totaal geen last had.

Gisteren hebben ze de onderkaak gedaan en vooral de voorkant schoonmaken vond ik een hel.

Kwam ook aardig wat bloed bij te kijken waardoor ik al de opmerking maakte dat ik wel gelijk door kon naar de huisarts voor staalpillen zoveel was het

Dat doet ook nog steeds zeer wat volgens de mondhygiëniste volkomen normaal is en wel en dag of 3 kan duren.

Ze had mij daar in ieder geval al voor gewaarschuwd.

Je tandvlees is natuurlijk al overgevoelig door de parodontitis en dan het extra getril etc van dat apparaat erbij maakt het nog even erger.
Bij mij deed het al zeer toen ze me alleen al onderzocht, ze vond dat ik ruimte had tussen mijn tanden waar wel een size 12 borsteltje doorheen gepropt kon worden......

Ik ben nooit meer teruggegaan....
Bedankt voor jullie reacties. De pijn is gelukkig alweer over, dus ik maak me geen zorgen meer.
Ik had van de week een acute paradontitis ontsteking,das echt heftig..verging van de pijn,nu spoeling gehad en over 2 weken antibiotica en reiniging,als je dit niet binnen 2 weken laat helpen vallen de tanden uit je mond...bij mij zijn al m'n tanden ontstoken,waarschijnlijk virus door buitenland
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven