Gezondheid alle pijlers

Navelpiercing geneest slecht

19-08-2013 17:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wassen met unicura zeep of naar de huisarts
Lang chirurgisch staal staafje halen. Die inhouden.

Elke dag een borrelglaasje met soda en afgekoeld gekookt water op je navel zetten (ff vooroverbuigen) en goed schudden. 2x per dag is het beste.

En wat vbd zegt. Onder de douche wassen met unicura.
Heb je geen flesje octinisept mee gekregen? Zo ja gebruik dat spul maar rustig wat vaker, zo nee, vraag er dan maar eens na bij de piercingstudio.
Enige irritatie heb ik ook wel gehad maar een bloedblaar lijkt me niet goed. Ik zou naar de huisarts gaan!
Je kan je navel het beste wassen met zeezout of met Sebamed behandelen. Unicura en zeep kan je beter niet gebruiken. Je kan eventueel een langer staafje halen en het verder met rust laten. Het draaien of bewegen van de piercing is niet goed en onnodig. Dit zorgt voor irritatie. Als je je echt zorgen maakt, kan je beter teruggaan naar de piercing shop, waar je hem hebt laten zetten.
Je hoort ook wel eens dat zeezouten goed eens. Ik heb het wel eens gedaan maar merkte weinig verschil.

Die van mij heb ik nu 1.5 jaar en nog steeds gaat 'ie af en toe open als ik bijvoorbeeld blijf haken of op een andere manier onvoorzichtig ben. Dan komt er wat wondvocht of bloed uit maar het doet verder geen pijn. Maar bij jou klinkt het wel heftig.

Als ik jou was zou ik niet zelf gaan klieren maar gewoon terug naar de shop gaan of zelfs naar de huisarts!
Zout doet zeer! Bij mij hielp trekzalf! Het was snel over!
Ohhh, ik word al helemaal naar van het lezen alleen. Veel sterkte!
Heb het ook gehad, maar dan met een ring i.p.v. staaf.

Wat Ephina zegt twee keer per dag spoelen met borrelglaasje, ik deed het met hibiscrub, toen het echt ontstoken was.

Daarna wc papiertje tussen je handen rollen en door de ring halen en de rest in je navel stoppen :-)

Of dus om je staafje.

Inderdaad langere staaf halen.

Sterkte en succes!
Ik heb die van mij ruim een jaar, maar heb ik af en toe ook nog wel last van.

Zelf gebruik ik Calendulan wondspray of dode zeezout vermengen met water en het daarmee schoonspoelen, het kan prikken maar het helpt bij mij in ieder geval wel altijd goed.

Als niks helpt inderdaad even langs de huisarts gaan.
.
.
.
.
Oh... het probleem is al over, begrijp ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven