Gezondheid alle pijlers

Nawerking narcose

14-10-2010 12:28 21 berichten
Hallo allen,

Vijf weken geleden heb ik een buikoperatie gehad en ben daar voor anderhalf uur onder narcose geweest. Lichamelijk herstel ik goed, maar in mijn hoofd blijft zo'n waas hangen. Herkend iemand dit en vooral heeft iemand de gouden tip hoe ik weer helder word in mijn hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon de stress van zo'n operatie die je nu geestelijk nog moet verwerken?
kan je heel lang wattig blijven voelen na narcose. Volgens mij niks aan te doen....
Slapen is goud
quote:JohnnyCake schreef op 14 oktober 2010 @ 12:29:

Is het niet gewoon de stress van zo'n operatie die je nu geestelijk nog moet verwerken?

Ook denk ik, in het begin vloog alles me ook heel erg aan als ik buitenshuis was, had continu het idee dat ik onderuit zou gaan.

Nu is het alleen nog zo'n waas, net alsof ik een kater heb, maar dan zonder de hoofdpijn en misselijkheid ( das dan wel weer fijn natuurlijk)
Ik ben tot zeker een 1/2 jaar heel erg moe en wazig in mijn hoofd geweest. Jet schijnt er idd bij te kunnen horen. Sterkte ermee.
Oef een half jaar, mag toch hopen dat het eerder is. Dat is lang zeg....
herkenbaar (helaas) ik heb me echt wekenlang nog (met vlagen) wazig gevoeld na een algehele narcose.

Geen half jaar (bij mij dan) Maar wel zeker een maandje ofzo..

Vervelend he!

Ik had ook heel lang een vieze smaak in mijn mond.. heb jij dat ook? (hoop het niet voor je)

Ik hoop dat het snel over gaat!
Die vieze smaak, heb ik gelukkig niet! Het is echt alleen een waas, dingen vergeten, niet meer goed weten of ik iets wel of niet gedaan heb, gewoon mist in mijn hoofd. Ben het nu wel zat eigenlijk.
Ik had ook die mist in mijn hoofd, na een operatie waarvoor ik ongeveer 4,5 uur onder narcose ben geweest. Het heeft bij mij een paar maanden geduurd, ook had ik al die tijd nauwelijks eetlust. Na die paar maanden ging het vanzelf weer weg.
Heeft bij mij een maand of 4 geduurd. Constant moe en het gevoel watten in mijn hoofd te hebben. Heel vervelend. Ik heb destijds het advies gekregen veel vitamine C te slikken vanaf vlak voor de operatie tot een paar maanden erna. Dat zou de narcosestoffen helpen afbreken. Dat kun je nog proberen, kan in ieder geval geen kwaad, te veel vit C plas je uit.

Sterkte ermee!
Ik voelde me vooral heel raar toen ik net wakker werd in de...

hoe zeg je nou ''Aufwachraum'' in het Nederlands? Voor de info:

Nederlands is niet mijn moedertaal.Maar in ieder geval herinner

ik me eraan dat ik amper mijn hoofd op kon tillen en maar wat

lullde.Ik was de hele dag nog erg moe en besefte niet dat mijn

moeder aan mijn bed zat en dat het avondeten werd gebracht.

Kon niet naar de wc want mijn benen hadden nog geen kracht.

En ff voor de duidelijkheid:Ik was niet ziek en niet misselijk,sliep ook gewoon goed,maar was gewoon de eerste dag erg moe.De volgende dag was het al veel minder.Ze hebben toen mijn amandelen verwijderd en polypen uit de neus.Dus al in al,ben ik

goed uit de narcose wakker geworden behalve dat ik erg moe was.
Haha geen idee, Aufwachraum...

Ik ben alleen de 2e dag verder heel misselijk geweest, verder niet. Ik ga de Vitamine C eens proberen, misschienn dat dat helpt!
Aufwachraum, dat is de uitslaapkamer of verkoever denk ik
Oh ja, ik las verkeerd (zie daar heb je het al), ik las dat ze zich Aufwachraum voelde, vandaar dat ik er ook niks van kon maken...
Hoi Annewiep,

Fijn dat het achter de rug is. Is het verder meegevallen?

Ik ben vier weken geleden weer 3 en half uur onder narcose geweest, en ik herken het ook wel hoor. Maar ik weet ook uit eerdere ervaringen dat het ongeveer na een half jaar helemaal over is.

Groetjes Annemie
Heel herkenbaar! Over het algemeen wordt gezegd dat je een maand moet herstellen per uur narcose. Dat zou bij jou dus 6 weken zijn. Ik heb een narcose van vijf uur gehad en had na een half jaar weer een beetje het idee wat helderder te worden. Vaak zei ik hele rare dingen, vergat ik van alles en had ik woordvindingsproblemen. Ik heb wel baat gehad bij acupunctuur. Zij gaf mij ook het advies gal- en leverthee te drinken om de narcose uit je systeem te krijgen.
@ Annemie, hoi, de operatie werd groter dan gepland omdat hij ook op mijn andere eierstok een cyste vond. Gelukkig konden wel beide eierstokken bespaard blijven, maar dat viel wel tegen, ook dat ik dus wat langer uit de running ben. Bedankt! Waar ben jij voor onder narcose geweest?

@muriel Dan hoop ik over een week weer helder te zijn! Waar kan ik die soorten thee halen? Al klinkt het erg vies...
Hopelijk merk je over een week inderdaad vooruitgang! Maar ik zou toch maar rekeing houden met langer. Die narcosemiddelen zijn echt troep en kunnen lang in de lever blijven zitten.

De gal- en leverkruiden zijn te koop bij natuur- en reformwinkels. En ja, je hebt gelijk, niet te drinken :(

Maar de moeite waard om te proberen.

Succes!
quote:Muriel32 schreef op 14 oktober 2010 @ 19:30:

Over het algemeen wordt gezegd dat je een maand moet herstellen per uur narcose.

Oef dan hebben ze mij zeker een dubbele narcose gegeven toen volgens mij ben ik 2 uur onder zeil geweest, maar eerlijk gezegt weet ik het niet meer. Ik bedenk me wel dat later bleek dat ik een ijzer tekost had (Heb ik al mijn hele leven dus verbaaste me niks) maar dat scheen het herstel ook niet ten goede te komen...

Succes in elk geval!
@ Gupsy, bij mij ging het ook niet op hoor. Toen ik van die theorie hoorde, was ik net geopereerd en ging ik er vanuit dat ik veel minder dan vijf maanden nodig zou hebben. Maar helaas, het zijn er meer geworden. Bij mij is daarnaast vitamine d tekort geconstateerd, dat ook de vermoeidheid kan verklaren, naast de naweeën van de operatie. Net als bij jou een combinatie van factoren dus.

@ Annewiep, dat geldt lang niet voor iedereen hoor! Er zijn ook mensen die snel opknappen, dus trek je niet te veel aan van onze verhalen. Neem jezelf in acht als dat nodig is, dat kun je zelf het beste bepalen. Iedereen zit toch weer anders in elkaar en herstel is van zoveel factoren afhankelijk.
Annewiep: Bij mij is nu de baarmoeder eruit gegaan, de laatste eierstok zag er mooi uit, dus die mag nog even dienst blijven doen.

Jammer joh dat het tegengevallen is, wel super dat ze inieder geval allebei zijn blijven zitten.

Je b12 schijnt ook een behoorlijke opdoffer te krijgen van de narcose, dus als je echt lang moe blijft, misschien een idee om even een keer te laten prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven