Gezondheid alle pijlers

nekhernia vanzelf over?

28-03-2013 10:54 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na allerlei kaakproblemen is de pijn nu met name voelbaar in nek met verschrikkelijke zenuwpijnuitstraling in arm. De kaakfysio heeft me doorverwezen naar een neuroloog (over 2 weken) omdat hij aan een nekhernia denkt. Heb al fysio, maar doet tot nu toe niks...

Nu ben ik er wat over aan het lezen en lees ik dat het vaak voorkomt bij mensen en dat het ook vanzelf weer kan overgaan...ben wel benieuwd...is dat hier iemand overkomen?

hoop het maar! want na jaaaaaaaaaren psychisch geklooi ben ik sinds 1,5 jaar helemaal stabiel en heb mn droombaan (wel maar een jaarcontract) en wil de ziektewet niet weeeer in (want de pijn is bijna niet te houden en eventueel dan operatie en revalidatie etc) na al dat geknok....!
Alle reacties Link kopieren
Een hernia kan zeker vanzelf overgaan als deze klein is en je er goed mee omgaat, maar de symptomen kan ook door iets anders veroorzaakt worden. Mijn oma had door jarenlang te hebben gedanst een versleten nek (ballet en dus armen hoog houden), zij had dezelfde klachten. De tussenschijven waren versleten en de zenuwen raakten bekneld, met pijn en uitstralingspijn tot gevolg. Ik heb het zelf door surfen ook, door de houding en spanning die je nekspieren opbouwen komen mijn zenuwen in de verdrukking en gaan mijn duimen 'slapen' (gevoelloos).

Heb je door je psychologische behandeling veel stress (gehad)? Dit kan zoveel spanning in je nek geven dat het wervels uit het lood trekt en een fysio kan dit niet altijd verhelpen.

Ik heb na een flinke klap met skaten hetzelfde gehad in mijn rug en pas toen ik naar een chiropractor ging werd het beter. De chiropractor waar ik zit (Salvedo in Amsterdam, www.salvedo.nl) heeft een specifieke behandeling voor hernia's ook. Met druktechnieken en spierrektechieken (niet alleen 'kraken').

Ik hoop dat dit uitkomst bied! Heel veel succes en veel plezier bij je droombaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven