Gezondheid alle pijlers

nekhernia?

01-09-2011 06:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!!

Sinds gisteravond "schoot" het in me nek met onwijze pijn in schouder... Kan mijn hoofd bijna niet bewegen! Ontzettende stekende en schietende pijn! Nu vraag ik me af: zou het een nekhernia kunnen zijn? Doktersbezoek? Of t nog een paar dagen aankijken?
Hoi Menja, wat vervelend voor je. Mijn man heeft dit ook af en toe en moet zich dan weer "even" laten kraken bij de fysio. Een nekhernia geeft veel uitstralingspijn, je kunt dan weinig meer (in de gevallen die ik gezien heb). Zou even lekker heet douchen en als het aanhoudt zeker langs de huisarts.
Ik denk eerder dat je iets verrekt hebt, maar als je je zorgen maakt, bel je toch even de huisarts?
Even naar de manueel therapeut om te laten kraken. Er is waarschijnlijk een wervel iets verschoven en dat geeft dan die kramp in de spier. En voor de pijn kun je pammetjes en dicloflenac bij de huisarts krijgen.
quote:Jajajanneke schreef op 01 september 2011 @ 06:45:

Hoi Menja, wat vervelend voor je. Mijn man heeft dit ook af en toe en moet zich dan weer "even" laten kraken bij de fysio. Een nekhernia geeft veel uitstralingspijn, je kunt dan weinig meer (in de gevallen die ik gezien heb). Zou even lekker heet douchen en als het aanhoudt zeker langs de huisarts.

Ik heb een nekhernia gehad, zonder pijn. Alleen uitvalsverschijnselen in armen en (later) benen.

@TO: ik zou het even aankijken en mocht het niet verbeteren dan naar de huisarts.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Thnx voor de reacties!! Nee t is erg pijnlijk! Ook in me schouder en linkerboven arm! Kijk t nog ff aan... Thnx!
Je moet het zelf weten, maar waarom zou je het aankijken? Er zit iets niet goed en dat zal niet uit zichzelf weggaan. Maar ik spreek nu uit mijn ervaring, misschien dat het bij jou wel overgaat. Sterkte ermee!
quote:scarpetta schreef op 01 september 2011 @ 09:56:

Je moet het zelf weten, maar waarom zou je het aankijken? Er zit iets niet goed en dat zal niet uit zichzelf weggaan. Maar ik spreek nu uit mijn ervaring, misschien dat het bij jou wel overgaat. Sterkte ermee!Of het uit zichzelf weggaat weet je dus pas als je het een paar dagen aankijkt. Ik lees hier al 'diagnoses' als een verschoven wervel, TO is bang voor een nekhernia. Maar het kan ook een verrekte spier zijn, en dat gaat wel degelijk 'vanzelf' over.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat een diagnoses en een adviezen worden hier gegeven zeg! Nekhernia, laten kraken..

Een wervel schiet echt niet zomaar ineens scheef.

Het klinkt mij in de oren als een klassiek geval van een verrekte spier (weet ik natuurlijk ook niet zeker, maar ik snap niet dat je gelijk aan een nekhernia denkt).

Doe rustig aan, beweeg voorzichtig binnen de pijngrens en kijk het even aan.

Als de pijn erger wordt of echt niet over gaat zou ik wel naar de huisarts gaan.
Fiefje, je geeft hetzelfde advies als de anderen hoor, nl even naar de huisarts.
Heb dat in het verleden ook gehad kwam door slechte werkhouding (lang computeren). Fysiotherapeut bood veel verlichting met mc kinsey oefeningen.

Tot zover mijn ervaring, raad jou aan even je huisarts te contacten. Sterkte ermee kan erg vervelend zijn!
Computer says nooooo
Ik heb ooit een nekhernia gehad en dat voelde ongeveer zo... Vandaar dat ik " meteen" aan een nekhernia denk... Bedankt voor de adviezen ik heb de fysio maar gebeld en kan er morgen terecht...
Een nekhernia kan je dus ook oplopen door een verkeerde houding achter de computer? Ik zit namelijk al een tijdje met een zeurderige nekpijn, net alsof er een zenuw wordt geblokkeerd. Ik ben al een keer bij de fysio geweest en die zei dat mijn nekwervels recht stonden. Kan ik ondanks dit alsnog een nekhernia hebben? Hier kan je wat basis dingetjes lezen over een nekhernia.
Bij mij was t alsnog een nekhernia!! Jullie bedankt voor de reacties... Groetjes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven