Gezondheid alle pijlers

Nekpijn. Tips gevraagd

16-04-2011 10:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al twee weken loop ik met vreselijke nekpijn. Aangezien er nogal wat stress op mijn pad is gekomen de laatste tijd ga ik er maar vanuit dat dit de veroorzaker is.

Vorig jaar had ik ook door stress nekklachten. Een spier aan de ene zijde van mijn ruggegraat was zo opgezet dat die een nekwervel iets had verschoven.

Het is nu een ander soort pijn. Felle pijn als ik mijn hoofd iets naar voren of naar achteren buig of opzij wil kijken.

Er zijn twee pijnpunten, links achter zo´n 10 cm onder mijn hoofd. En als ik mijn hoofd opzij draai een felle pijnscheut links, maar meer aan de kant van mijn keel.

Vanmorgen moest ik zelfs met mijn handen mijn hoofd van het kussen tillen omdat ik dat op eigen kracht en door de pijn niet kon doen.

Paracetamol helpt amper. Zit al met een hittepit in mijn nek. En gisteravond heb ik een oxazepam genomen in de hoop de nacht een keertje beter door te komen.

Heb het nu twee weken aangekeken, maar aangezien de pijn niet minder wordt bel ik maandag de fysio voor een afspraak.

Maar heeft iemand nog tips om het weekend een beetje dragelijk door te komen?
Misschien tantum warm erop smeren, die stinkt niet, en wordt lekker warm. Lastig nekpijn, hopelijk verzacht de pijn.
Dank je wel, ik ga dalijk maar eens kijken bij de drogist.
een fles met warm water over de plekken rollen is samenwerking met tantum

en als ze geen tantum hebben doet voltaren emugel ook wonderen

succes
fysio en yoga! zeker als het door stress komt!
Je hebt bij de apotheek van die warme compressen die je in de magnetron moet opwarmen. Die er een tijd ophouden. Verlicht de pijn!
Hier nog een nek/rugklachten patient Ik ga niet meer naar de fysio, maar in plaats daarvan naar de manueel therapeut. Dat is een fysiotherapeut die daarna nog een paar jaar heeft doorgestudeerd. Wat die doet is gewoon je nekwervels weer op de goede plaats zetten ("kraken"), doet helemaal geen pijn en daarna ben je echt verlost, een opluchting vind ik het altijd! Maar als het echt door stress komt zal het daarna weer vrij snel verkrampen en zit je miss elke maand wel bij de manueel.. Misschien dus aanvullen met zoiets als yoga en je beter bewust worden van je houding? Zoals voorkomen dat je onbewust elke keer je schouders optrekt of in elkaar zakt achter de pc?
Ik zit toevallig n.a.v. een ander topic te kijken naar een aflevering van Zembla, over 'krakers'.

Doe Het Niet.
Heb je ook pijn in je arm/vingers?
quote:kriebelbeest schreef op 16 april 2011 @ 10:37:

Ik zit toevallig n.a.v. een ander topic te kijken naar een aflevering van Zembla, over 'krakers'.

Doe Het Niet.Huh daar had ik echt nog nooit van gehoord.. Ik vind het alleen een beetje een verwarrend stukje: manuele therapie is geen alternatieve geneeswijze en is ook niet hetzelfde als chiropractie, toch wordt het daar op één hoop gegooid.. Ik weet wel dat je er absoluut niet behandeld mag worden als je een hernia (gehad) hebt of uitstralingspijn, maar dat checken ze uitgebreid van tevoren..
Ibuprofen nemen ipv paracetamol. Helpt bij mij beter bij dit soort pijn.
je kan op de plek waar het heel erg dik/opgezwollen is, het volgende doen: een klein stukje brood met daarin een lucifer geprikt, deze aansteken en glas eroverheen zetten en dan even een paar minuten zo blijven. Ik weet niet precies of dit juist is zo, dus ga het niet gelijk proberen!!! voordat je brandwonden krijgt of zo. Maar de fysio van mijn vader had dat bij hem gedaan en dan gaat alle lucht eruit of zo waardoor het direct ontspant.
quote:Pelikaan schreef op 16 april 2011 @ 10:39:

Heb je ook pijn in je arm/vingers?

Bedankt voor alle reacties. Ik lag even plat.

Vorige week had ik pijn aan mijn rechthand. Het gedeelte tussen duim en wijsvinger deed heel pijn, kon bijvoorbeeld moeilijk een glas beetpakken, daar had ik geen kracht voor.

Maar ik weet niet of dit vanuit de nek kwam. Dat is nu ook over.

Vorig jaar had ik wel uitstralende pijn omdat de verschoven wervel een zenuw beklemde. Nu straalt het niet uit naar mijn arm.
quote:Juiaatje schreef op 16 april 2011 @ 11:05:

Ibuprofen nemen ipv paracetamol. Helpt bij mij beter bij dit soort pijn.Ik mag helaas geen ibuprofen i.v.m. een maagwandontsteking en maagzweertje in het verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven