Gezondheid alle pijlers

net zo gezond?

16-04-2011 21:50 23 berichten
De laatste tijd haal ik regelmatig een flesje vers geperst fruit bij de supermarkt. Ik heb er nu een gehaalt waar 6 sinaasappels en drie kiwi's in zitten. Zou dat nou net zo gezond zijn als je zelf zes sinaasappels zou eten en drie kiwi's? Bij de ingredienten staat 80% sinaasappel en 20% kiwi, dus verder geen toevoegingen.

Zelf vind ik 'gewoon' een sinaasappel of manderijn eten niks aan, maar zo'n flesje drinkt lekker weg. Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan even kijken naar de hoeveelheid vitaminen, vezels etc. die op het flesje genoemd staan en daarna googelen hoeveel er in vers fruit zit.
Lijkt mij dat die flesjes veel duurder zijn!!!
Ik drink een glaasje wijn, zou dat net zo gezond zijn als een doosje druiven?
quote:carenza schreef op 16 april 2011 @ 22:21:

Lijkt mij dat die flesjes veel duurder zijn!!!Dat dacht ik ook, maar zo'n flesje kost 2 euro, kun je twee glazen uit halen. Volgens mij ben je voor zes sinaasappels en drie kiwi's wel meer als twee euro kwijt.
quote:mamalief schreef op 16 april 2011 @ 22:21:

Ik drink een glaasje wijn, zou dat net zo gezond zijn als een doosje druiven?
Vitaminepillen kunnen toch ook best?
Kan me geen bal schelen, ik vind ze als sap ook veel lekkerder dan zelf te moeten viezeriken met dat fruit en daarnaast 'n vitaminepil, dat moet goed komen!
Je kan 1 glas sap vervangen voor 1 stuk fruit.

zo'n flesje staat niet gelijk aan 6 sinaasappels en 3 kiwi's....
viezerikken met sinaasappels vind ik dus ook helemaal niks.

denk dat ik twee keer in de week zo'n flesje haal. iedere dag een appel en ik neem ook dagelijks een vitamine pil. maar zo'n pil haalt het nooit bij vers fruit, daar zitten toch geen vezels in?

Ik drink een glaasje wijn, zou dat net zo gezond zijn als een doosje druiven? Nee dan moet je minimaal een fles wijn nuttigen .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:DiGle schreef op 16 april 2011 @ 22:50:

Je kan 1 glas sap vervangen voor 1 stuk fruit.

zo'n flesje staat niet gelijk aan 6 sinaasappels en 3 kiwi's....maar dat staat er echt op, dat dat er in zit
Nee maar je eet toch ook groente hoop ik?
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 april 2011 @ 22:52:

[...]

Nee dan moet je minimaal een fles wijn nuttigen .

Nou vooruit, omdat jij het zegt....

Klopt niet helemaal met mijn opmerking op jouw topic he?
Ja er zit SAP in van 6 sinaasappels...

Als je zelf perst drink je een glas sap..geperst uit 6 sinaasappels maar dat telt niet hetzelfde als wanneer je 6 hele handsinaasappels zou eten.
quote:Zamirah schreef op 16 april 2011 @ 22:53:

Nee maar je eet toch ook groente hoop ik?

ja, zo'n drie a vier keer in de week.

Heb net lopen googelen en het is dus zo dat vezels slechte stoffen uit je lichaam opnemen en afvoeren. zoals stoffen die je cholesterol verhogen. Ik dacht dat vezels alleen goed voor je stoelgang waren
quote:DiGle schreef op 16 april 2011 @ 22:55:

Ja er zit SAP in van 6 sinaasappels...

Als je zelf perst drink je een glas sap..geperst uit 6 sinaasappels maar dat telt niet hetzelfde als wanneer je 6 hele handsinaasappels zou eten.het is hele dikkige sap, volgens mij zitten de 'vellen' erbij in
pers maar eens zes sinasappels en twee kiwi's uit, doet dat in een beker en laat het eens drie dagen staan in de koelkast, kijk dan hoe het eruit ziet en vergelijk dat met het sapje uit de supermarkt. Wat valt je op? in kleur, textuur en smaak? Precies ergens deugt er iets niet
wat denk je zelf?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik snap niet dat in zo'n klein flesje 6 sinasappelen en 2 kiwi's kunnen zitten. Als ik dat uit pers, krijgt ik wel 3 glazen vol met drinken ipv 1 klein flesje. Dat snap ik er dus nooit aan.... maar ik vind ze ook erg lekker en veel makkelijker te drinken dan fruit eten....

Ik drink een glaasje wijn, zou dat net zo gezond zijn als een doosje druiven? Yup. Kijk maar naar het voorbeeld van Spa Rood, daar zit ook rood kleurpigment in! ;)
Zelf verse sinaasappelen uitpersen en eventueel kiwi's erdoor heen doen . En dan direct opdrinken anders gaan de vitaminen verloren,dus kan je nagaan wat er in zo'n fles nog zit aan vitaminen.
Vitaminen en vezels missen inderdaad, en bij het 'uitpersen' verandert er iets in het goedje waardoor er nog meer goede eigenschappen van fruit verloren gaan. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar het nut van sap zit hem geloof ik vooral in dat het vocht is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven