Gezondheid alle pijlers

Niche baarmoeder

03-07-2018 16:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist teruggekomen van de gynaecoloog. En na een echo een niche in mijn baarmoeder ontdekt. Een litteken in de baarmoeder na een keizersnede. Helaas is de holte naar boven gericht waardoor hij een zakje vormt.

Nu kwam ik erachter omdat ik mijn hele cyclus pijn heb na het stoppen van de prikpil en last van tussentijdse bloedingen en krampen heb.

We willen een poging wagen voor een tweede. Nu hebben we over de eerste al heel lang gedaan. Dus dit kwam even rauw op mijn dak.

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen van anderen die wellicht hetzelfde meegemaakt hebben. Wat was de eventuele behandeling en ben je nog weer zwanger geworden?
Geen ervaring, maar heeft de gynaecoloog daar dan zojuist niets over gezegd?
Nee niet echt. Alleen dat hij ging kijken en dat een hersteloperatie waarschijnlijk geen succes heeft. Maar ik lees dus andere dingen op internet. Vandaar de vraag. Zit bij een regionaal ziekenhuis dus ben altijd benieuwd naar ervaringen in andere ziekenhuizen.

Ook over de kinderwens was hij wat vaag. Het hoefde geen probleem te zijn, maar kon wel. Hangt natuurlijk van de grootte van de niche af. En dat wordt 14 Augustus bekeken.
Ik heb ook een niche helaas :-( een flinke, en zeer complex. Ik doe mee aan de niche studie in het VUmc amsterdam maar ben helaas uitgeloot voor de operatie en moest dus na loting 9 mnd wachten. Inmiddels nog 4,5 maand te gaan...

Van mijn eerste zoon was is meteen de eerste keer zwanger. Nu zijn we al 18 maanden verder zonder resultaat.

Ook is mijn baarmoeder erg gekanteld. En heb ik veel last van buikpijn. Ik ben gelukkig vrij snel in het VUmc terecht gekomen.
Hallo,
Ik heb ook een keizersnee gehad bij mijn oudste dochter en er is hierna ook een niche ontstaan. Toen ik in 2014 weer zwanger wilde worden lukte dit niet. Na een jaar ben ik naar een gynaecoloog gegaan en heeft dmv een echo vastgesteld dat er een niche was ontstaan door de keizersnee. Er was toen nog veel minder bekend over het ontstaan van een niche als nu waardoor ze mijn kans op zwangerschap hoog hadden ingeschat en zagen ze geen reden tot verdere behandeling. In 2017 ben ik in aanmerking gekomen voor iui en hier ben ik ook meteen door zwanger geraakt. Ik heb nu inmiddels een hele mooie dochter erbij van 9 maanden waarbij ik uiteindelijk toch ook weer via een keizersnee ben moeten bevallen. Ik ga binnenkort weer een echo laten maken om te kijken of er weer een nieuwe niche is ontstaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven