Gezondheid alle pijlers

Nierstenen?

04-11-2013 10:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeie dag mensen,

Ik ben hier nieuw zoals jullie kunnen zien, misschien post ik het wel helemaal verkeerd, maar ik zit met een paar vragen...

In een periode van ongeveer 2 maanden heb ik 5 (aanvallen) gehad.

Waarbij me onderrug zodanig zeer deed dat ik werkelijk niks meer kon of wou doen!

De eerste keer stond ik er mee op en dacht dat ik nodig moest plassen, me blaas voelde al vreemd, nadat ik naar de wc geweest was begon er een brandig gevoel op te spelen. Het gevoel dat ik steeds moest plassen!

Nu heb ik 3 jaartjes geleden een goede blaasontsteking gehad en ik moest daar gelijk aan denken. Alleen was de pijn in de onderrug nieuw en plaste ik geen zichtbaar bloed.

Nu heb ik er een maandje mee gelopen en kreeg 3 aanvallen in deze maand! De pijn kwam meestal in de ochtend opzetten en was in de middag vaak verdwenen zonder iets van medicijnen te nemen!

Toch heb ik me urine afgeleverd van de week en de arts vond sporen van bloed. Nu heb ik Diclofenac in zetpil vorm gekregen.

Die zou ik moeten innemen wanneer de pijn opkomt!

Nu ben ik al weer 4 dagen pijn vrij, maar ik vindt het vreemd dat de pijn weer weg gaat zonder dat ik iets uit plas (stenen of iets dergelijks).

Dus mijn vraag is: hoe kan er zoveel pijn ontstaan en zoveel symptomen die wijzen op niersteen en toch niks uit plassen wanneer de pijn uit zich zelf verdwijnt?

Ik ben benieuwd wie er een ''steentje'' kan bijdragen ;)
Mijn man heeft last van nierstenen. Je merkt het niet als je een steentje uitplast. Dat is heel normaal, de steentjes zijn heel klein. En ja, het doet heelveel pijn.

Waar heb jij de pijn. Jij schrijft in je onderrug, niet specifiek links? Meestal heb je namelijk specifiek links of rechts pijn bij nierstenen. Een pijn die echt niet te houden is. Bij mijn man helpt diclofenac erg goed.
Ok ik was in de veronderstelling dat je het wel voelde wanneer je ze uit plaste, dit verklaard al een hoop Verder heb ik niet specifiek links op rechts pijn..in het begin was het echt in het midden.

Nu heb ik wel gemerkt dat de laatste pijnaanval wel meer links en ook iets hoger zat...dat was 4 dagen geleden en toen heb ik ook echt heel de dag ermee gelopen!

wat ik al zei normaal trok het weg na een paar uurtjes, deze keer helaas niet, dus heb toen wel zo pilletje op en ook nog pijnstillers erbij. Maar dit duurde toch wel even voordat ze werkte ( zo 2 uurtjes)
je herkent nierstenen aan dat de patient wil blijven bewegen.

Bij veel andere pijn zoeken mensen een plek (bed) en blijven stil liggen. Nierstenen kenmerken zich door bewegingsdrang
Je hoeft het niet te voelen als je ze uitplast, kan wel, je kunt voor de zekerheid door een koffiefilter plassen.

Soms zet een steen zich iets in beweging en heb je daardoor geen pijn meer (maar zit ie er nog wel).
Diclofenac duurt even voor het aanslaat, als je echt flink last hebt, helpt alleen morfine
heb je aan een blaassteen ipv niersteen gedacht? (symptomen bekeken?)
quote:lilalinda schreef op 04 november 2013 @ 11:15:

Diclofenac duurt even voor het aanslaat, als je echt flink last hebt, helpt alleen morfine

Klopt helemaal, de eerste keer dat mijn man zo'n aanval kreeg heeft hij morfine gekregen. Nu voelt hij het aankomen en werkt diclofenac goed. Kwestie van tijdig gebruiken dus.

De pijn van een goede aanval is vreselijk, mijn man heeft juist geen behoefte tot bewegen.
quote:Dahlia74 schreef op 04 november 2013 @ 11:06:

Mijn man heeft last van nierstenen. Je merkt het niet als je een steentje uitplast. Dat is heel normaal, de steentjes zijn heel klein. En ja, het doet heelveel pijn.

Waar heb jij de pijn. Jij schrijft in je onderrug, niet specifiek links? Meestal heb je namelijk specifiek links of rechts pijn bij nierstenen. Een pijn die echt niet te houden is. Bij mijn man helpt diclofenac erg goed.

Mijn man heeft ze ook gehad. De pijn komt doordat de leidingen van de nieren naar de blaas veel dunner zijn dan de urinebuis, daarom voel je het uitplassen ook (meestal) niet.

Manlief zat te zweten, was misselijk en niet in staat om iets te doen, ik heb hem toen in het ziekenhuis afgeleverd.

Oorzaak was waarschijnlijk te weinig drinken. En dat kon kloppen in zijn geval, het was hoogzomer, middenin een hittegolf en hij presteerde het om 80 km te gaan fietsen met 1 liter water bij zich. Veel te weinig dus.
quote:lilalinda schreef op 04 november 2013 @ 11:16:

heb je aan een blaassteen ipv niersteen gedacht? (symptomen bekeken?)Nee eigenlijk niet ik ga het eens opzoeken, bedankt
Bedankt iedereen tot zover!!! Ik drink momenteel zeker genoeg en daar wil ik ook wel opblijven letten! Er is mij ook vertel dat koffie niet echt aan te raden is en ik heb ook een blaas nierenkruiden thee aangeschaft
Blaassteen lijkt me bij nader inzien niet van toepassing...ik plas wel veel maar dat komt omdat ik veel drink verder doet het plassen ook geen pijn deze dagen, ik merk alleen dat me blaas gevoeliger is dan normaal.
Laat het goed onderzoeken, op een ander topic (weet zo snel niet welk) heb ik geschreven wat de gevolgen kunnen zijn van nierstenen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven