Gezondheid alle pijlers

nierverwijdering

29-11-2009 19:41 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wordt mijn linkernier verwijderd, Als alles goed gaat via een kijkoperatie. Heeft iemand hier ervaring mee? Wie kan mij vertellen hoe het herstel na deze operatie verlopen is? Ik heb wel een folder van het ziekenhuis gekregen, maar die gaat over de "oude" manier van opereren en niet over de kijkoperatie.
Hoi,

Mijn donor heeft een nier bij leven afgestaan via een kijkoperatie. Hij was na 2 dagen thuis. Mocht 6 weken niet intensief inspannen/tillen ed maar kon daarna alles weer!

(hij heeft een paar heel kleine littekens). Succes!

Mag ik vragen naar de reden van verwijdering?
Hoi schuddebuikje,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik moet vijf dagen in het ziekenhuis blijven en naast de kleine littekens krijg ik ook een grotere snee om de nier er uit te halen. Ook de urineleider moet er uit trouwens, misschien maakt dat het verschil? De nier moet er uit omdat hij erg afwijkend is, niet meer functioneert en ontstekingen veroorzaakt.

Jij hebt blijkbaar een donornier ontvangen. Hopelijk is dat goed gegaan?
Bij mijn dondor is de nier+ urineleider er ook in zijn geheel uitgehaald. Het litteken valt erg mee (als je dat sowieso belangrijk vindt)

Hij is echt snel opgeknapt (en ik trouwens ook, wel de nodige complicaties gehad maar het gaat nu goed)

Veel succes!
Herstel na laparoscopie is op zich vrij snel, denk dat je naar max. een dag of 5 wel naar huis kunt. Maar idd daarna nog een week of 6 niet zwaar tillen en sporten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven