Niet kunnen poepen!!
maandag 27 oktober 2014 om 07:05
Gisteravond moest ik poepen maar toen ik op de toilet zat lukte het niet het deed echt pijn en moest echt persen de pijn was niet te verdragen en het lukte niet.
Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)
Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.
Denken jullie dat dit zal helpen ???
Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)
Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.
Denken jullie dat dit zal helpen ???
maandag 27 oktober 2014 om 18:14
Huh? Heb je werkelijk die harde grijzige schillen van zonnebloempitten gegeten? Dat kan toch niet?
Ik heb geen tips, alles is al genoemd. Alleen wat je misschien nig helpt, is je anus flink insmeren met vaseline of uierzalf. Dat verzacht, houdt soepel en werkt hopelijk als glijmiddel voor de ontlasting.
Ik heb geen tips, alles is al genoemd. Alleen wat je misschien nig helpt, is je anus flink insmeren met vaseline of uierzalf. Dat verzacht, houdt soepel en werkt hopelijk als glijmiddel voor de ontlasting.
maandag 27 oktober 2014 om 19:00
dinsdag 28 oktober 2014 om 01:09
Over dat klysma, ik neem aan dat je microlax hebt gebruikt, het is dan het
beste om echt zo lang mogelijk te wachten voordat je naar de wc gaat.
Het kan dan even pijn doen maar je moet wachten tot je het echt niet
meer kunt houden. Twintig minuten is een goeie tijd. Vaak gaat het al
krampen na 5 minuten maar je moet dan echt even volhouden.
Volgens mij kun je ook gewone laxeertabletten gebruiken, ik gebruik die
van de kruidvat. Die geven je even wat meer peristaltiek. Dat kan wel
pijnlijk worden omdat het er dan wordt uitgeduwd met kracht vanuit de
binnenkant.
Een klysma voegt vocht toe aan je ontlasting zodat het niet zo'n pijn
doet als het eruit komt. Het is dus prettiger een klysma te gebruiken in
jouw geval.
Maar je kunt ook gewoon morgen naar je huisarts gaan. Misschien zit je
al wat langer verstopt en heb je dat niet door gehad en dan kun je beter
even langs de huisarts gaan. Als het een grote prop is, kan het zijn
dat je daar hulp bij nodig hebt.
Waarom eet je zonnebloempitten met de schil eigenlijk? En hoeveel heb je
er gegeten?
beste om echt zo lang mogelijk te wachten voordat je naar de wc gaat.
Het kan dan even pijn doen maar je moet wachten tot je het echt niet
meer kunt houden. Twintig minuten is een goeie tijd. Vaak gaat het al
krampen na 5 minuten maar je moet dan echt even volhouden.
Volgens mij kun je ook gewone laxeertabletten gebruiken, ik gebruik die
van de kruidvat. Die geven je even wat meer peristaltiek. Dat kan wel
pijnlijk worden omdat het er dan wordt uitgeduwd met kracht vanuit de
binnenkant.
Een klysma voegt vocht toe aan je ontlasting zodat het niet zo'n pijn
doet als het eruit komt. Het is dus prettiger een klysma te gebruiken in
jouw geval.
Maar je kunt ook gewoon morgen naar je huisarts gaan. Misschien zit je
al wat langer verstopt en heb je dat niet door gehad en dan kun je beter
even langs de huisarts gaan. Als het een grote prop is, kan het zijn
dat je daar hulp bij nodig hebt.
Waarom eet je zonnebloempitten met de schil eigenlijk? En hoeveel heb je
er gegeten?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
dinsdag 28 oktober 2014 om 02:18
Ja idd..
Het zouden ook aambeien kunnen zijn denk ik dan weer.
Ik voel echt een soort pijnlijke druk als ik zit en dat de hele dag door.
De buikpijn word ook alleen maar erger maar dat kan ook komen doordat ik niks kan eten.
Pfew, ik ga morgen maar voor de zekerheid langs de huisarts.
Kan toch nooit goed zijn om zoveel pijn te hebben.
Het zouden ook aambeien kunnen zijn denk ik dan weer.
Ik voel echt een soort pijnlijke druk als ik zit en dat de hele dag door.
De buikpijn word ook alleen maar erger maar dat kan ook komen doordat ik niks kan eten.
Pfew, ik ga morgen maar voor de zekerheid langs de huisarts.
Kan toch nooit goed zijn om zoveel pijn te hebben.
dinsdag 28 oktober 2014 om 08:36
quote:Potjethee schreef op 27 oktober 2014 @ 12:48:
Dat is vervelend joh. Heb dit ook eens gehad nadat ik blijkbaar langdurig teveel lijnzaadvezels nam in mijn smoothies, verschrikkelijk, echt heel pijnlijk dit!
In eerste instanties klisma's dus en een tijdje movicolon.
Maar dat vond ik rotspul en voor mijn gevoel werkte het net zo verslavend als gewone laxeermiddelen.
Mijn darmen zijn langdurig van slag geweest na dit 'grapje'. Steeds kloofjes door het persen. Smeren met zinkzalf helpt wat.
Daarna ben ik overgestapt op psyllium, echt een wondermiddel!! Wel veel drinken daarbij. Eindelijk functioneert alles weer naar behoren. Echt oppassen met laxeermiddelen, worden je darmen lui van. Dan kun je beter even een klisma nemen (ook te koop bij kruitvat: microlax)psyllium vezels werken hetzelfde als lijnzaad, het neemt vocht op/bind en kan dus bij te weinig drinken tot vreselijke verstopping leiden.
Movicolon is géén laxeermiddel maar is iets wat zich mengt met de ontlasting en vocht vasthoud zodat de ontlasting niet hard word. Een laxeermiddel geeft aandrang dat doet dit niet. Je darmen worden er ook niet lui van.
Dat is vervelend joh. Heb dit ook eens gehad nadat ik blijkbaar langdurig teveel lijnzaadvezels nam in mijn smoothies, verschrikkelijk, echt heel pijnlijk dit!
In eerste instanties klisma's dus en een tijdje movicolon.
Maar dat vond ik rotspul en voor mijn gevoel werkte het net zo verslavend als gewone laxeermiddelen.
Mijn darmen zijn langdurig van slag geweest na dit 'grapje'. Steeds kloofjes door het persen. Smeren met zinkzalf helpt wat.
Daarna ben ik overgestapt op psyllium, echt een wondermiddel!! Wel veel drinken daarbij. Eindelijk functioneert alles weer naar behoren. Echt oppassen met laxeermiddelen, worden je darmen lui van. Dan kun je beter even een klisma nemen (ook te koop bij kruitvat: microlax)psyllium vezels werken hetzelfde als lijnzaad, het neemt vocht op/bind en kan dus bij te weinig drinken tot vreselijke verstopping leiden.
Movicolon is géén laxeermiddel maar is iets wat zich mengt met de ontlasting en vocht vasthoud zodat de ontlasting niet hard word. Een laxeermiddel geeft aandrang dat doet dit niet. Je darmen worden er ook niet lui van.
dinsdag 28 oktober 2014 om 09:16
dinsdag 28 oktober 2014 om 10:12
Er zijn op youtube verschillende filmpjes te vinden van yoga die je stoelgang wat stimuleert.
https://m.youtube.com/watch?v=cBPP_izKKSs
https://m.youtube.com/watch?v=cBPP_izKKSs
dinsdag 28 oktober 2014 om 11:03
Nog eens het artikel van het ntvg: http://www.ntvg.nl/artike ... zonnebloempitten/volledig (NTVG is het vakblad voor artsen)
Daarin staat: Bij het in korte tijd ontstaan van ernstige obstipatie met pijnlijke krampen rond de anus moet aan de mogelijkheid van een bezoar in het colon worden gedacht.
En bij de kinderen in het artikel moest het dus geopereerd worden. Vandaag echt naar de huisarts gaan! En vertellen over de zonnebloempitschillen!
Daarin staat: Bij het in korte tijd ontstaan van ernstige obstipatie met pijnlijke krampen rond de anus moet aan de mogelijkheid van een bezoar in het colon worden gedacht.
En bij de kinderen in het artikel moest het dus geopereerd worden. Vandaag echt naar de huisarts gaan! En vertellen over de zonnebloempitschillen!
dinsdag 28 oktober 2014 om 11:12
Oeh deze is erg herkenbaar! Maar het moet er toch uit dus ondanks de pijn toch proberen te persen. En vaseline erop smeren dan word het enigszins makkelijker . Of toch laxeermiddel kruidvat heeft goede van het eigen merk. Maar voordat dat helpt ben je wel een uur of zes verder.
Verder lijnzaadproducten gebruiken, veel volkoren en noten helpen ook heel goed. En je zou iets van Jakult kunnen gebruiken dat is goed voor je darmflora.
Succes!
Verder lijnzaadproducten gebruiken, veel volkoren en noten helpen ook heel goed. En je zou iets van Jakult kunnen gebruiken dat is goed voor je darmflora.
Succes!