Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen poepen!!

27-10-2014 07:05 275 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond moest ik poepen maar toen ik op de toilet zat lukte het niet het deed echt pijn en moest echt persen de pijn was niet te verdragen en het lukte niet.

Ik moet wel echt naar de wc en ik voel dat hij eruit moet... (sorry ranzig)

Maar het doet zo'n pijn heb het al paar keer geprobeerd. De DA drogist zit bij mij in de straat en ga zo straks daar naartoe om te kijken voor een laxeermiddel.

Denken jullie dat dit zal helpen ???
Ik vraag het nog maar eens: hoe lang speelt het nou al?
quote:miedo schreef op 27 oktober 2014 @ 17:56:

[...]

Gek ook dat het klysma niet geholpen heeft..

ja he..

Het komt denk ik door de zonnenbloempitten
quote:lilalinda schreef op 27 oktober 2014 @ 18:02:

Ik vraag het nog maar eens: hoe lang speelt het nou al?

Nog niet zo heel lang.

Sinds afgelopen zondag
Huh? Heb je werkelijk die harde grijzige schillen van zonnebloempitten gegeten? Dat kan toch niet?

Ik heb geen tips, alles is al genoemd. Alleen wat je misschien nig helpt, is je anus flink insmeren met vaseline of uierzalf. Dat verzacht, houdt soepel en werkt hopelijk als glijmiddel voor de ontlasting.
quote:charona23 schreef op 27 oktober 2014 @ 18:04:

[...]

Nog niet zo heel lang.

Sinds afgelopen zondagDan zal ook je huisarts zeggen, dat je maar even paar dagen af moet wachten.
Je kunt bij de huisarts ook lidocaine zalf vragen. Deze zalf verdoofd de huid. Ik heb ooit een verstopping gehad en kon ook niet poepen doordat mijn poepgaatje zo zeer deed. Door deze zalf te smeren deed het minder pijn, kon ik ontspannen en toen.....floep😄
Niet mokken, maar knokken!
Wanneer is de laatste keer geweest dat je normaal gepoept hebt TO?

En niet alle laxeermiddelen maken je darmen lui, dat is pertinent niet waar.
Ik zag deze vanmiddag al voorbij schieten, toen ik wanhopig, huilend en bezweet op de pot zat, maar toen durfde ik hem niet te openen.

Ik hoop dat het snel lukt TO.
Over dat klysma, ik neem aan dat je microlax hebt gebruikt, het is dan het

beste om echt zo lang mogelijk te wachten voordat je naar de wc gaat.

Het kan dan even pijn doen maar je moet wachten tot je het echt niet

meer kunt houden. Twintig minuten is een goeie tijd. Vaak gaat het al

krampen na 5 minuten maar je moet dan echt even volhouden.

Volgens mij kun je ook gewone laxeertabletten gebruiken, ik gebruik die

van de kruidvat. Die geven je even wat meer peristaltiek. Dat kan wel

pijnlijk worden omdat het er dan wordt uitgeduwd met kracht vanuit de

binnenkant.

Een klysma voegt vocht toe aan je ontlasting zodat het niet zo'n pijn

doet als het eruit komt. Het is dus prettiger een klysma te gebruiken in

jouw geval.

Maar je kunt ook gewoon morgen naar je huisarts gaan. Misschien zit je

al wat langer verstopt en heb je dat niet door gehad en dan kun je beter

even langs de huisarts gaan. Als het een grote prop is, kan het zijn

dat je daar hulp bij nodig hebt.

Waarom eet je zonnebloempitten met de schil eigenlijk? En hoeveel heb je

er gegeten?
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Die tip van duim in je vagina is een goede. Je zou ook kunnen proberen het zo een beetje "plat" te drukken zeg maar. Dat het niet zo'n bol ontlasting is maar wat gelijkmatiger verspreid.
Whatever you do, probeer scheurtjes in je anus te voorkomen. Dan wordt de periode daarna elke keer poepen pijnlijk.
Ja idd..

Het zouden ook aambeien kunnen zijn denk ik dan weer.

Ik voel echt een soort pijnlijke druk als ik zit en dat de hele dag door.

De buikpijn word ook alleen maar erger maar dat kan ook komen doordat ik niks kan eten.

Pfew, ik ga morgen maar voor de zekerheid langs de huisarts.

Kan toch nooit goed zijn om zoveel pijn te hebben.
Hoe zit dat nou met die schillen? Heb je echt die harde grijzige houtachtige schilletjes gegeten?

Waarom??
quote:Potjethee schreef op 27 oktober 2014 @ 12:48:

Dat is vervelend joh. Heb dit ook eens gehad nadat ik blijkbaar langdurig teveel lijnzaadvezels nam in mijn smoothies, verschrikkelijk, echt heel pijnlijk dit!

In eerste instanties klisma's dus en een tijdje movicolon.

Maar dat vond ik rotspul en voor mijn gevoel werkte het net zo verslavend als gewone laxeermiddelen.

Mijn darmen zijn langdurig van slag geweest na dit 'grapje'. Steeds kloofjes door het persen. Smeren met zinkzalf helpt wat.

Daarna ben ik overgestapt op psyllium, echt een wondermiddel!! Wel veel drinken daarbij. Eindelijk functioneert alles weer naar behoren. Echt oppassen met laxeermiddelen, worden je darmen lui van. Dan kun je beter even een klisma nemen (ook te koop bij kruitvat: microlax)psyllium vezels werken hetzelfde als lijnzaad, het neemt vocht op/bind en kan dus bij te weinig drinken tot vreselijke verstopping leiden.

Movicolon is géén laxeermiddel maar is iets wat zich mengt met de ontlasting en vocht vasthoud zodat de ontlasting niet hard word. Een laxeermiddel geeft aandrang dat doet dit niet. Je darmen worden er ook niet lui van.
quote:Dubbus schreef op 28 oktober 2014 @ 08:32:

Hoe zit dat nou met die schillen? Heb je echt die harde grijzige houtachtige schilletjes gegeten?

Waarom??Haha ja met schil vond ik ze lekkerder.
Ik vind het niet zo raar hoor om zonnepitten met schil te eten, zeker als er zo'n lekker zout laagje om zit!

Misschien is het al geopperd maar is glijmiddel een idee? Als je dat in huis hebt tenminste ;)
Gisterochtend in de uitzending van koffietijd zei de poep expert dat hoe langer poep in de dikke darm blijft hoe meer vocht eraan onttrokken wordt.

Hoe langer het dus duurt hoe moeilijker (en wellicht pijnlijker) het wordt om het eruit te krijgen.
Ja inderdaad..

Het is nu al behoorlijk hard aan het worden.

En helaas geen glijmiddel in huis :(

Hij wilt er gewoon net niet door.

Ik heb nog nooit zo graag willen poepen.
Wel vaseline in huis? Zo niet, een optie om even te gaan halen of laten halen?

Sterkte in ieder geval, is geen pretje die harde poep, maar als het er straks uit is, voel je een hoop opluchting.
Heb je trouwens al een afspraak bij de dokter gemaakt?

Die kan je daar ook bij helpen hé.
Er zijn op youtube verschillende filmpjes te vinden van yoga die je stoelgang wat stimuleert.

https://m.youtube.com/watch?v=cBPP_izKKSs
Nog eens het artikel van het ntvg: http://www.ntvg.nl/artike ... zonnebloempitten/volledig (NTVG is het vakblad voor artsen)

Daarin staat: Bij het in korte tijd ontstaan van ernstige obstipatie met pijnlijke krampen rond de anus moet aan de mogelijkheid van een bezoar in het colon worden gedacht.

En bij de kinderen in het artikel moest het dus geopereerd worden. Vandaag echt naar de huisarts gaan! En vertellen over de zonnebloempitschillen!
Oeh deze is erg herkenbaar! Maar het moet er toch uit dus ondanks de pijn toch proberen te persen. En vaseline erop smeren dan word het enigszins makkelijker . Of toch laxeermiddel kruidvat heeft goede van het eigen merk. Maar voordat dat helpt ben je wel een uur of zes verder.

Verder lijnzaadproducten gebruiken, veel volkoren en noten helpen ook heel goed. En je zou iets van Jakult kunnen gebruiken dat is goed voor je darmflora.

Succes!
Probeer die vaginamassage nou ;)
Zooow!! ben toch wel geschrokken van dat artikel.

ik heb morgenochtend een afspraak bij de dokter.

Ik ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven