Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen "wennen"aan e-sigaret

12-11-2013 22:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,



Yeah! Mijn eerste topic geopend! Allereerst hartelijk dank aan de mensen die op hun sinaasappelkistje zijn gaan staan om de e-sig aan te prijzen, ik ben ook -mede door deze postings- sinds twee weken aan de e-sig.

Maar....kan er maar niet aan wennen! Ik probeer het echt, maar blijf toch heel erg snakken naar de gewone sigaretten en koop deze dus ook steeds! ik heb een ego c met 12 mg mentholsmaak (rook al jaren mentholsigaretten). Heb steeds bij de eerste teugen dat ik begin te hoesten, en een soort van keelpijn-gevoel bij het inhaleren...Merk wel dat je rustig moet "trekken" en dat het hoesten dan minder is. Al 12 mg en 18 mg met elkaar gemixed (schrijf je dat zo?) maar ik kan maar niet wennen....Vraag mij af hoe andere mensen de overgang naar de e-sig hebben gemaakt? Is het echt een kwestie van gewoon niet zeuren en hup, overstappen en geen gewone sigaretten meer kopen? Of zou het nut hebben om eens een -ander- smaakje te proberen? Wil echt van het gewone roken af, dus wellicht zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven?

Als het een kwestie is van huppakee, niet zeuren en overstappen, volhouden werkt het beste, dan hoor ik dat ook graag, want ik wil natuurlijk ook op een sinaasappelkistje gaan staan!! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
quote:miepje1971 schreef op 13 november 2013 @ 12:33:

[...]



Welkom nieuweling!

Fijn dat het bevalt.

Ik had vanmorgen ook keelpijn en dorst bij het opstaan, na 1 dag dampen. Weet niet of het aan het dampen ligt of aan een beginnende verkoudheid.Ik heb er even verder op gezocht en kwam ook wat mensen tegen die dat hadden. die adviseerde om jezelf aan te leren een flesje water bij je dampen te hebben. dus na het dampen lekker ene slokje water! nog gezond ook ;)
love, hate such a fine line....
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie77 schreef op 13 november 2013 @ 12:40:

O ja nog een voordeel je tanden blijven ook schoner,ik moet straks weer naar de mondhygieniste en dan gaat ze mijn sigaretten aanslag weer verwijderen en ik heb begrepen dat je door het dampen geen aanslag meer krijgt op je gebit,dus vind ik ook heel belangrijk.Het staat ook zo vies gelukkig zit het bij mij alleen aan de binnenkant van mijn gebit maar ik heb laatst met een moeder van school gesproken en die had het op haar voorste twee tanden zitten ,ziet er niet zo fris uit moet ik zeggen.

Ja, dat bedacht ik mij vanmorgen ook onder de douche toen ik mijn tanden stond te poetsen!!

Wat ben ik toch druk met dat roken zeg.... Ben er de hele dag mee bezig. Heb ik ook tijd voor vandaag. Daarom zit ik ook de hele tijd te forummen.

Morgen gewoon weer naar het werk!
Alle reacties Link kopieren
quote:stony-melony schreef op 13 november 2013 @ 12:41:

[...]





Ik heb er even verder op gezocht en kwam ook wat mensen tegen die dat hadden. die adviseerde om jezelf aan te leren een flesje water bij je dampen te hebben. dus na het dampen lekker ene slokje water! nog gezond ook ;)Mag ook koffie???

is mijn andere verslaving, meer heb ik er niet
Alle reacties Link kopieren
De droge mond is normaal , dat is de 'bijwerking' van de glycerine die in de liquid zit.



Glycerine onttrekt vocht uit je lichaam.. dus je moet met dampen meer gaan drinken .. helaas koffie telt niet ... Ik heb nu ook steeds een flesje drinken bij me staan.. maar zelfs dat vergeet ik nog!



Hier ook zo'n koffie verslaafde
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
ooooooh koffie lust ik niet hahaha

dus kan me helemaal niks voorstellen bij die verslaving en tja dat flesje water vergeet ik dus ook steeds.maar ik laat m er braaf bij staan ;)
love, hate such a fine line....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nieuwe smaken binnen van een ander merk!



Ben nu 1 smaak aan het testen, die zo men zegt het vlaggenschip van dit merk moet zijn waar veel mensen weg van zijn.



Ehmm.. ik weet niet wat ik er van moet vinden.

Het smaakt een beetje zwaar, wordt er misselijk van geloof ik

Kan de smaak ook niet zo thuis brengen, beetje vaag koffieachtig ( en ik lust dus geen koffie) Maar ook beetje boterbabbelaar, vleugje tabacco?

geen frisse smaak in ieder geval, en gezien ik de afgelopen tijd een hele fruitschaal aan smaakjes heb gedampt, is dit wel ff wennen.

Volgens mij vind ik deze niets..
Alle reacties Link kopieren
Tja Miep, ook daar moet ik je gelijk in geven! Als ik een pakje in huis heb, dan gaat daar toch de voorkeur naar uit en rook ik het gewoon op....hier dus ook iemand die niet zo gedisciplineerd is, wahaha...

Eigenlijk is het hebben van een pakje sigaretten naast het dampen mezelf ontzettend voor de gek houden....Erg eigenlijk....

Ga zo maar eens een paar andere smaakjes bestellen, misschien zit er net 1 tussen die me de stap helpt te maken naar alleen dampen....
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 13:47:

Ik heb mijn nieuwe smaken binnen van een ander merk!



Ben nu 1 smaak aan het testen, die zo men zegt het vlaggenschip van dit merk moet zijn waar veel mensen weg van zijn.



Ehmm.. ik weet niet wat ik er van moet vinden.

Het smaakt een beetje zwaar, wordt er misselijk van geloof ik

Kan de smaak ook niet zo thuis brengen, beetje vaag koffieachtig ( en ik lust dus geen koffie) Maar ook beetje boterbabbelaar, vleugje tabacco?

geen frisse smaak in ieder geval, en gezien ik de afgelopen tijd een hele fruitschaal aan smaakjes heb gedampt, is dit wel ff wennen.

Volgens mij vind ik deze niets..Hmm deze doet mij denken aan de DarkLove van Zwoofs.. die vond ik precies zoals jij hem omschrijft.. geen succes hier!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 14:08:

[...]





Hmm deze doet mij denken aan de DarkLove van Zwoofs.. die vond ik precies zoals jij hem omschrijft.. geen succes hier!





Nou deze smaak hier ook echt niet. Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar mijn maag trekt er echt van samen.



Het is een hele volle zware smaak, ik kan mij voorstellen dat mensen hem lekker kunnen vinden die zware sigaretten roken ofzo, of sigaren? )

Maar een lightmentholrokertje wat ik was, krijgt er een beetje braakneigingen van.



Ik heb het bij easyvapes besteld ( eigen merk) Schijnt echt DE smaak te zijn waar ze bekend om staan.( Brandynutbridge)

Is ook gelijk een fles van 30 ml, ik ga maar even lobbyen in mijn omgeving of iemand hem wel lekker vind, want dit is voor mij echt niet weg te krijgen.



Zit nu aan de smaak banananutbread, redelijk oke. ik proef banaan, maar niet chemisch, beetje nootachtige smaak. Maar ook wel een volle smaak.

Weet niet of dit ook iets gaat worden, haha!



Ik heb echt 4 flesjes besteld van 30 ml ( kon ook een proefpakket samenstellen, maar ik dacht oh well, go for big. Had ik dat maar niet gedaan. )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu weer een ander smaakje, mintymelon of zoiets.

Poef weinig menthol, beetje vaag zoetig/chemisch smaakje.



Ik word hier ook geloof ik een beetje misselijk van .



Wat een deceptie,

had mij zo verheugd op nieuwe smaken en hoopte dat er wat bij zou zitten wat echt heerlijk zou dampen.



Raar dat ik er misselijk van word.



( en waarom, waarom ben ik weer zo hebberig dat ik gelijk 4 grote flessen bestel!. Wat snap ik niet aan PROBEREN, dus niet gelijk groots aanpakken.)
Alle reacties Link kopieren
Ja na 1 x zo bestellen leer je je lesje wel Ik had van de dark love ook 20ml besteld.. die heb ik weggegeven aan iemand die shag rookte.



De smaken de me tot nu to prima bevallen:

Honing

Cappuccino

Pina Colada

Banaan

Kers



En ik rook ze niet 'puur' ik meng ze met USA mix red (allen 12mg)
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Dat is idd een harde les



Nou ja, ik moet de smaken ook een beetje de kans geven, op de ene na dan want die vind ik echt misselijkmakend.

Ik hou toch meer van frisse smaakje.



Ik vrees dat het de komende tijd idd toch een beetje shoppen overal is en voor lief nemen dat het wat miskopen gaat kosten voordat ik de juiste gevonden heb.



Ga binnenkort wat van Zwoofs proberen, dan wel een proefpakketje
Alle reacties Link kopieren
Je zou bijna een dampmiddag gaan organiseren, iedereen verschillende proefpakketjes bestellen en samen dampen en beoordelen.. Dat scheelt een hoop zoekwerk hahahaha
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 14:47:

Ik heb nu weer een ander smaakje, mintymelon of zoiets.

Poef weinig menthol, beetje vaag zoetig/chemisch smaakje.



Ik word hier ook geloof ik een beetje misselijk van .



Wat een deceptie,

had mij zo verheugd op nieuwe smaken en hoopte dat er wat bij zou zitten wat echt heerlijk zou dampen.



Raar dat ik er misselijk van word.



( en waarom, waarom ben ik weer zo hebberig dat ik gelijk 4 grote flessen bestel!. Wat snap ik niet aan PROBEREN, dus niet gelijk groots aanpakken.)O had je beter zo'n proefpakketje kunnen bestellen om smaakjes te proberen heb ik ook gedaan.

http://www.zwoofs.nl/liqu ... quid-proefpakket-samples/



De energie drank was redelijk

drop bleh

banaan choclat heerlijk

menthol heerlijk

mango nog niet geprobeerd



volgende keer bestel ik weer andere smaakjes.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 15:30:

Je zou bijna een dampmiddag gaan organiseren, iedereen verschillende proefpakketjes bestellen en samen dampen en beoordelen.. Dat scheelt een hoop zoekwerk hahahaha

Leuk! Dan kom ik ook! Ik heb zeepsopsmaak en slootwater in de aanbieding!



Ik ben ook de hele dag al een beetje misselijk. Was al bijna geneigd om een pakje sigaretten te gaan halen, maar toen ben ik maar bladeren gaan vegen.

Mijn smaakjes tot nu toe, die ik wel ok vind:

menthol (niet puur, maar gemengd met tabacco)

cola

banaan (ik heb trouwens vergeten te informeren of het wel om fairtradebananen gaat)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat heel goed!

Van maandag tot vandaag braaf mijn e-sigaret gerookt.

's Ochtends en 's avonds één echte sigaret.

Ik kreeg ook een leuke reactie van een stagiair. Oh, dat wil ik ook gaan proberen!

Dus mijn sinaasappelkistje heeft ook al zijn dienst bewezen!
Alle reacties Link kopieren
Takeiteasy, hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miep,

Fijn dat het bij jou zo goed gaat! Ik heb de hele week eigenlijk gewone sigaretten gerookt. Heb zojuist wel een bestelling gedaan met -tingtingting- er ging ineens een flinke lamp op!!- een gewone usa mix (marlboro tabakssmaak) en een vanille en appel smaakje. Waarom....ik bedacht me ineens dat ik marlboro-menthol sigaretten rook, en met de e-sig alleen mentholsmaak...dus ja...niet zo gek dat het dan allemaal anders smaakt en niet mijn ding is...dus ik denk dat als ik ga mixen met de tabak/menthol smaak het dan al een ander verhaal wordt, en dan afwisselen met een smaakje, is misschien ook wel lekker....! Het duurde even voor het kwartje viel, maar misschien is het 'probleem' dan nu wel opgelost...! Ik twijfel alleen of ik dan die tabakssmaak en de andere smaakjes 12 mg of 6 mg moet doen...Iemand nog daar tips over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de smaakjes ook in 12 mg besteld, tenzij het smaakje wat ik wilde niet meer in 12 mg beschikbaar was, dan nam ik 6 mg



Ik mix het met USA mix, en dat bevalt me prima..

Ik zou ook niet aan menthol moeten denken, menthol sigaretten ook niet trouwens.



Puur de USA mix vind ik zelf ook niet eens echt lekker, ik kan er geen 'tabak' van maken van die smaak Dus ik doe 1/3 smaakje en 2/3 USA mix.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:takeiteasy schreef op 15 november 2013 @ 23:30:

Hoi Miep,

Fijn dat het bij jou zo goed gaat! Ik heb de hele week eigenlijk gewone sigaretten gerookt. Heb zojuist wel een bestelling gedaan met -tingtingting- er ging ineens een flinke lamp op!!- een gewone usa mix (marlboro tabakssmaak) en een vanille en appel smaakje. Waarom....ik bedacht me ineens dat ik marlboro-menthol sigaretten rook, en met de e-sig alleen mentholsmaak...dus ja...niet zo gek dat het dan allemaal anders smaakt en niet mijn ding is...dus ik denk dat als ik ga mixen met de tabak/menthol smaak het dan al een ander verhaal wordt, en dan afwisselen met een smaakje, is misschien ook wel lekker....! Het duurde even voor het kwartje viel, maar misschien is het 'probleem' dan nu wel opgelost...! Ik twijfel alleen of ik dan die tabakssmaak en de andere smaakjes 12 mg of 6 mg moet doen...Iemand nog daar tips over?



Toen ik met dampen begon, had ik ook het idee dat het hetzelfde moest gaan smaken als de sigaretten die ik rookte. En het dampen vond ik prima, maar de smaak vond ik niets of niet 'hetzelfde'.

Toen bedacht ik me dat ik niet meer rookte, dus waarom zou het dan op roken moeten lijken? En ik ben fruitsmaakjes gaan proberen, al dacht ik dat ik dat niets zou vinden (hou ook niet van fruitsmaakjes in de thee.)



Maar die fruitsmaakjes zijn lekker! Ik damp voornamelijk banaan, perzik, mango en blauwe bessen. Lekker! Roken gaf altijd een vieze smaak in mijn mond, maar dampen doet dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sense en Waranaka,

Bedankt voor jullie tips! Ik ga toch voor de 12 mg, (staat ook volgens de site waar ik bestel gelijk aan "normale" sigaretten) en ook voor de smaakjes...Ik hou ook niet van -alle- smaakjes voor de thee, maar misschien dat het met dampen inderdaad net wat anders is! En ... als ik het niet uitprobeer zal ik het ook niet weten, toch?!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n proefpakketje bestellen.. dan heb je 5 smaakjes die je uit kunt proberen, en niet veel geld kwijt als ze niet bevallen..



Ik dacht ook dat ik niet voor de fruitsmaakjes zou vallen.. maar heb nu het idee dat ik milkshake slurp
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Menthol alleen is veel te sterk. Gemixt is het wel lekker.

De eerste keer dat ik dampte, was ik ook erg gericht op de tabakssmaak. Logisch, want je bent niet anders gewend.

Sinds ik dat heb losgelaten (en mijn banaan op is), vind ik de tabacco ook weer te pruimen.

Die usa red wil ik ook gaan proberen. Moet één dezer dagen een nieuw pakketje gaan samenstellen, dus dan ga ik de usa red ook bestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven