Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen "wennen"aan e-sigaret

12-11-2013 22:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,



Yeah! Mijn eerste topic geopend! Allereerst hartelijk dank aan de mensen die op hun sinaasappelkistje zijn gaan staan om de e-sig aan te prijzen, ik ben ook -mede door deze postings- sinds twee weken aan de e-sig.

Maar....kan er maar niet aan wennen! Ik probeer het echt, maar blijf toch heel erg snakken naar de gewone sigaretten en koop deze dus ook steeds! ik heb een ego c met 12 mg mentholsmaak (rook al jaren mentholsigaretten). Heb steeds bij de eerste teugen dat ik begin te hoesten, en een soort van keelpijn-gevoel bij het inhaleren...Merk wel dat je rustig moet "trekken" en dat het hoesten dan minder is. Al 12 mg en 18 mg met elkaar gemixed (schrijf je dat zo?) maar ik kan maar niet wennen....Vraag mij af hoe andere mensen de overgang naar de e-sig hebben gemaakt? Is het echt een kwestie van gewoon niet zeuren en hup, overstappen en geen gewone sigaretten meer kopen? Of zou het nut hebben om eens een -ander- smaakje te proberen? Wil echt van het gewone roken af, dus wellicht zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven?

Als het een kwestie is van huppakee, niet zeuren en overstappen, volhouden werkt het beste, dan hoor ik dat ook graag, want ik wil natuurlijk ook op een sinaasappelkistje gaan staan!! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
In de wolken, verbod op gezond en Opstap.



http://www.spaink.net/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hoe verslaafd ik was.



Ruim 30 jaar zo'n 25 sigaretten per dag, in het weekend meer.

Niet meer graag op stap gaan sinds het rookverbod.

Zelfs tijdens zwangerschappen gerookt ( da's wel ruim 20 jaar geleden dat was toen nog niet zo'n misdaad als nu)

In mijn pyama naar de nachtpomp op de snelweg rijden 's avonds laat want geen peuken meer....

Moet ik nog doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 01:17:

In de wolken, verbod op gezond en Opstap.



http://www.spaink.net/Thanks!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Trusten dames. Ik ga maar weer eens een poging wagen om te slapen...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 13 november 2013 @ 01:19:





In mijn pyama naar de nachtpomp op de snelweg rijden 's avonds laat want geen peuken meer....

Jij wint!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 01:15:

[...]





Heeeel herkenbaar al die feestdagen als excuus erbij halen. Echt ik vierde steeds meer feestje. Suikerfeest, haloween, valentijnsdag, dag van de secretaresse ( ben ik helemaal niet, maar hey het is een feestdag! )



Ik vond het gewoon zo verschikkelijk moeilijk om het roken los te laten .

Het ging mij nog niet eens om die afkickverschijnselen. Tuurlijk ben je daar met een weekje wel doorheen. Maar mentaal is het gewoon een pittige klus voor mij.

Bovendien geniet ik gewoon van dat moment even te roken, beetje in mijn bubbel te kunnen zitten.

Of ik heb gewoon een enorm groot zuigbehoefte



Echt heel erg herkenbaar, ik kan en wil het roken ook ( nog) niet loslaten.

Ik ben een stresskip en ik geniet van mijn rookmomenten, ik heb het nodig en word er rustig en relaxed van.

De rookmomenten heb ik naar volle tevredenheid vervangen door dampmomenten en ik zie alleen maar voordelen.

Ik ben wel van plan om de nicotine te gaan afbouwen maar of ik ooit ga stoppen met dampen dat weet ik nu echt nog niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 01:07:

[...]





Weet je, we hebben allemaal al een doel, namelijk stoppen met roken

En de e-sig geeft die afleiding, dat vind ik het mooiste van allemaal. Ik hoef mijn 'gewoonte' niet op te geven hiermee, ik kan nog even lekker buiten staan (ja dat doe ik af en toe nog steeds) ik mag nog steeds denken 'Hmm even lekker roken" , maar dan ga ik dampen,..



Je kunt je nog helemaal gedragen als 'roker' maar je bent het niet meer

De nicotine verslaving ben je in principe zo van af, hoewel dat heel gek klinkt .. Maar de 'gewoonte' is net zo erg, zo niet erger.. Je gaat je als stopper ergeren aan de momenten waarop je normaal een sigaret 'nodig' had.





Ik bevind me in 1 van de meest stressvolle fases van mijn leven op dit moment, maar toch, toch lukt het me hiermee.. Ik damp i p v mijn normale 'ontstress sigaretje' .. en oh oh oh wat had ik die nodig



Je kan nog wel denken dat je gaat roken, maar dan ga je dampen



Maar zo is het wel. We kunnen ons idd nog wel gedragen als een roker ook al ben je het niet meer.

We zijn rokers in disguise





Mijn leven is 1 grote stressvolle fase, dus ik ben maar wat blij dat ik dit alternatief nu heb zodat ik mijn manier om even een bezinningsmoment te pakken gewoon nog heb.



Want al dat ontstressen op andere manieren is niet zo aan mij besteed.

Ik roep tegen iedereen die klaagt over stress en lusteloosheid, weet je wat jij moet gaan doen, hardlopen!!

Ik heb zelf nog geen meter versleten onder mijn fonkelnieuwe hardloopschoenen

( ze zijn al 3 jaar oud, maar zien er als nieuw uit heur! gewoon niet gebruiken )



Of Yoga, niets voor mij. Ik zit dan alleen maar op zo'n matje te denken " dit is niets.. pff, wat moet ik nu doen? hoe? ik snap het niet, oh wacht we moeten alweer wat anders doen, fuck ik loop achter. wat zei ze nou? kut, let dan ook op nou weet je het weer niet! "
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 01:27:

[...]





Jij wint!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 01:28:

[...]





Ik roep tegen iedereen die klaagt over stress en lusteloosheid, weet je wat jij moet gaan doen, hardlopen!!

Ik heb zelf nog geen meter versleten onder mijn fonkelnieuwe hardloopschoenen

( ze zijn al 3 jaar oud, maar zien er als nieuw uit heur! gewoon niet gebruiken )



Ik heb de mijne weg gegeven, nu 3 jaar oud en 2 x op gelopen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Hoe verslaafd ik was?



Ik rookte 25- 30 sigaretten per dag.

Ik ontbeet met een sigaret

Ik ga liever niet de deur uit zonder dat mijn haar fatsoenlijk zit, ik wat make up draag ,gedoucht en netjes gekleed ben maar voor sigaretten is het geen probleem om in mijn oude joggingbroek met mijn ongekamde haar in een staart en zonder make up op mijn smoel in de ochtend naar de pomp te rijden als ik bij het opstaan ontdek dat ik toch niet nog een pakje had liggen.

Ik ben nog te beroerd om met een beetje regen te fietsen omdat ik denk dat ik van suiker ben maar als de auto in de garage stond dan fietste ik door een hoosbui naar de appie voor sigaretten.

stapte ik uit de bios, stak ik er eentje op, stapte ik uit het restaurant, stak ik er eentje op.

En tijdens dappere stopmomenten heb ik midden in de nacht geregeld AL mijn handtassen doorgespit, alle koffers van zolder doorgenomen, elk laatje, kastje, alle jaszakken afgezocht in de hoop een verdwaald pakje sigaretten te vinden.

Ik keek zelfs de zakken van mijn vriend na die niet eens rookt, maar je weet maar nooit wat je vind.

Ik heb misschien weleens een keer staan twijfelen de jaszak van mijn zoon na te kijken als ik echt niets vond.

Maarja hij was toen misschien 10, of ik dan blij zou zijn als ik wat vond, hahaha!



oh wat erg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 13 november 2013 @ 01:14:

Hoe verslaafd was ik..



Even denken



Ik rookte 30-35 sigs per dagIk ookIk werd kriegel als ik langer dan een uur niet kon rokenHier ook Ik ontweek de bios nu ze geen pauzes meer houdenIk zou gewoon even gaan "plassen"Een vlucht langer dan 2 uur was een crimeVreselijk, ik rénde naar de kofferband, om maar zo snel mogelijk buiten te komen.Ik checkte nooit langer dan 30 minuten voor boarden in op schiphol, na inchecken kon ik niet meer roken (ja ja ja dom! Ik ontdekte na een vluchtje of 30 pas dat je bij Murphy's kan roken)Wij gaan altijd vanuit Duitsland. Daar kun je inchecken en nog weer even naar buiten. Daarna, wanneer het echt tijd werd, naar de gateIk weigerde andere merken te roken dan mijn vertrouwde kentMaakt mij niks uit, als het maar sigaretten waren. Bij ernstig gebrek zelfs de shag van mijn vriendIk ging NOOIT zonder sigaretten de deur uit, ook niet voor een boodschapjeyepZoiets?
Alle reacties Link kopieren
Wow! Wat een reacties!! Dank jullie wel! En ook bedankt voor de tips allemaal. Ik moet wel even duidelijk vermelden dat ik voor het grootste deel 12 mg damp hoor, geen 18 mg... Maar misschien moet ik toch ook eens een ander smaakje gaan proberen en een paar druppels menthol... En tja, de clou van het verhaal is denk ik toch, niet zeuren en hoppa!, over op de e-sig!! Ga het toch proberen, ik moet en wil en zal over op de e-sig! Zet mijn sinaasappelkistje maar vast klaar!

Ben trouwens heel tevreden over de ego-c!

En ik was/ben ook heul verslaafd hoor! Rookte ook bijna een pakje per dag weg!

Nogmaals bedankt voor het meedenken en de tips!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 01:45:

Hoe verslaafd ik was?



Ik rookte 25- 30 sigaretten per dag.

Ik ontbeet met een sigaret

Ik ga liever niet de deur uit zonder dat mijn haar fatsoenlijk zit, ik wat make up draag ,gedoucht en netjes gekleed ben maar voor sigaretten is het geen probleem om in mijn oude joggingbroek met mijn ongekamde haar in een staart en zonder make up op mijn smoel in de ochtend naar de pomp te rijden als ik bij het opstaan ontdek dat ik toch niet nog een pakje had liggen.

Ik ben nog te beroerd om met een beetje regen te fietsen omdat ik denk dat ik van suiker ben maar als de auto in de garage stond dan fietste ik door een hoosbui naar de appie voor sigaretten.

stapte ik uit de bios, stak ik er eentje op, stapte ik uit het restaurant, stak ik er eentje op.

En tijdens dappere stopmomenten heb ik midden in de nacht geregeld AL mijn handtassen doorgespit, alle koffers van zolder doorgenomen, elk laatje, kastje, alle jaszakken afgezocht in de hoop een verdwaald pakje sigaretten te vinden.

Ik keek zelfs de zakken van mijn vriend na die niet eens rookt, maar je weet maar nooit wat je vind.

Ik heb misschien weleens een keer staan twijfelen de jaszak van mijn zoon na te kijken als ik echt niets vond.

Maarja hij was toen misschien 10, of ik dan blij zou zijn als ik wat vond, hahaha!



oh wat erg...

Maar wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo is. Ik was ooit een keer gestopt en had het zo moeilijk. Ik fietste ergens naar toe en zag een nieuwe, hele sigaret op straat liggen. Ik remde, keek om me heen, zag niemand en pakte hem voorzichtig op.

Fiets omgedraaid en met mijn grote schat weer naar huis gefietst. Daar heel gelukkig de sigaret opgerookt (oh wat was ik misselijk...).

Ik baalde zo van mijn idiote gedrag dat ik daarna weer op de fiets ben gesprongen en een pakje sigaretten heb gekocht.

Einde stoppoging...
Alle reacties Link kopieren
Takeiteasy, ik vond de smaak van de Tabacco heel vies en kon daarom ook niet wennen aan de e-sigaret.

Nu heb ik wat verschillende smaakjes besteld en ben nu heel gelukkig met mijn bananenliquid.



Om mijn paniek in de hand te houden, mag ik van mezelf de gehele maand november twee echte sigaretten per dag roken.

Eén 's ochtends en één 's avonds.

Heb zojuist mijn ochtendsigaret uitgedrukt en dacht zelfs: Word ik hier echt gelukkig van? Nee, niet echt. Ben alleen in mijn hoofd nog niet zo ver dat ik ze compleet los kan laten.

Dan in december 1 per dag of zo. En misschien lukt dat al wat eerder.

Vergeleken met een sigaret of 30 natuurlijk al een gigantisch verschil!
Alle reacties Link kopieren
Miep, maakt deze manier niet dat je steeds naar een sigaret toe gaat leven? Mijn grootste winst (op reuk en energie natuurlijk) voelt voor mij dat mijn leven niet meer geregeerd wordt door sigaretten.. De drang naar dampen is veel minder heftig dan dat de drang naar een sigaret was..



Kun je dan niet beter met je zelf afspreken dat je een sigaret pakt als je er zin in hebt? Zo verbiedt je jezelf niets, en maak je het jezelf niet extra moeilijk
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat heb ik de vorige keer ook gedaan. Toen was het snel gebeurd met de e-sigaret.

Ik ga dit gewoon even proberen en misschien heb je gelijk, maar bij alleen elektrisch roken raak ik nu nog in paniek. Dus het moet even zo.
Alle reacties Link kopieren
Paniek is idd niet goed.. Dan je eigen modus zien te vinden..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat dit voorlopig wel gaat werken. Dat is voor nu even het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad Miep, ik denk dat ik dat ook maar zo ga doen...Als ik het niet meer "mag" van mezelf, dan wil ik juist die echte sigaret hebben! Dan inderdaad een pakje sigaretten in huis hebben, en proberen zoveel mogelijk te dampen en als ik het echt niet hou, dan een echte sigaret nemen...

Pffff. wat een gedoe eigenlijk he, zo'n nicotine-verslaving...
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 00:41:

Je komt bij ieder dampgerelateerd topic ook dezelfde namen tegen.

Beetje eng worden we wel



Zal ik me er dan even ingooien als nieuweling ;) ik wil ook gaan dampen en heb nu als proef 2 wegwerpdampers gekocht. ik ben me er van bewust dat dat waarschijnlijk een minder fijne rookervaring is dan een herlaadbare smoker, maar wilde niet meteen zo'n set aanschaffen om er dan achter te komen dat ik de manier van roken niks vind.



Ik heb 2 wegwerpdampers van e-hookah met nicotine. persoonlijk vond ik de 11 mg nicotine wat hoog,maar wilde het toch proberen en hou in mn achterhoofd dat je met de "echte" dampers dit kan aanpassen.Dit is puur en alleen aangeschaft voor de rookbeleving.



Ben er dus net sinds vanmorgen mee gestart en er vielen me een paar dingen op. Het voelt heel anders in je hand! zwaarder ook, maar goed dat had ik me van te voren ook wel bedacht. Ik heb de tabac en de menthol smaak. de tabac vind ik maar een beetje apart smaken, maar ja dat vond ik mn eerste sigaret ook haha.De menthol is wel erg lekker. Moet wel opletten dat ik er niet zo hard aan lurk als aan een gewone sigaret dus dat is even wennen. En ja ook ik mis alles eromheen! aansteken, as aftikken, uitdrukken enz. maar goh das vast een kwestie van wennen.

ook voel ik wel een ander mondgevoel achteraf. beetje een droge keel gevoel misschien. iemand daar ervaring mee?



Nou ja tot zover mijn ervaringen met dampen. en ja die zijn eigenlijk niet echt negatief.
love, hate such a fine line....
Alle reacties Link kopieren
quote:takeiteasy schreef op 13 november 2013 @ 11:43:

Ja inderdaad Miep, ik denk dat ik dat ook maar zo ga doen...Als ik het niet meer "mag" van mezelf, dan wil ik juist die echte sigaret hebben! Dan inderdaad een pakje sigaretten in huis hebben, en proberen zoveel mogelijk te dampen en als ik het echt niet hou, dan een echte sigaret nemen...

Pffff. wat een gedoe eigenlijk he, zo'n nicotine-verslaving...

Ik heb geen pakje in huis. Er ligt een aangebroken pakje in de auto van mijn vriend. Dus als hij vanavond thuis komt, rook ik mijn tweede.

Lekker ná het avondeten.

Ik had een paar maanden geleden een pakje sigaretten in mijn eigen auto liggen, maar ik moest toen ineens verdacht vaak in mijn auto zijn,

Werkte dus niet. En in huis al helemaal niet. Dan ga ik net zo lang door tot het pakje leeg is.

Zelfbeheersing is niet mijn beste eigenschap
Alle reacties Link kopieren
quote:stony-melony schreef op 13 november 2013 @ 12:04:

[...]





Zal ik me er dan even ingooien als nieuweling ;) ik wil ook gaan dampen en heb nu als proef 2 wegwerpdampers gekocht. ik ben me er van bewust dat dat waarschijnlijk een minder fijne rookervaring is dan een herlaadbare smoker, maar wilde niet meteen zo'n set aanschaffen om er dan achter te komen dat ik de manier van roken niks vind.



Ik heb 2 wegwerpdampers van e-hookah met nicotine. persoonlijk vond ik de 11 mg nicotine wat hoog,maar wilde het toch proberen en hou in mn achterhoofd dat je met de "echte" dampers dit kan aanpassen.Dit is puur en alleen aangeschaft voor de rookbeleving.



Ben er dus net sinds vanmorgen mee gestart en er vielen me een paar dingen op. Het voelt heel anders in je hand! zwaarder ook, maar goed dat had ik me van te voren ook wel bedacht. Ik heb de tabac en de menthol smaak. de tabac vind ik maar een beetje apart smaken, maar ja dat vond ik mn eerste sigaret ook haha.De menthol is wel erg lekker. Moet wel opletten dat ik er niet zo hard aan lurk als aan een gewone sigaret dus dat is even wennen. En ja ook ik mis alles eromheen! aansteken, as aftikken, uitdrukken enz. maar goh das vast een kwestie van wennen.

ook voel ik wel een ander mondgevoel achteraf. beetje een droge keel gevoel misschien. iemand daar ervaring mee?



Nou ja tot zover mijn ervaringen met dampen. en ja die zijn eigenlijk niet echt negatief.

Welkom nieuweling!

Fijn dat het bevalt.

Ik had vanmorgen ook keelpijn en dorst bij het opstaan, na 1 dag dampen. Weet niet of het aan het dampen ligt of aan een beginnende verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doorzetten.O wat had ik het de eerste 2 dagen moeilijk,maar ik had expres geen sigaretten meer in huis gehaald.

De 3e dag gaf mijn damper voldoening,en het gaat nu goed,we gaan al richting de 3 week zonder sigaret.

2 dagen geleden stond mijn zusje wel naast mij te roken toen had ik het wel even moeilijk hoor,en ik had bijna gevraagd of ik een trekje mocht,maar ik heb mijn damper gepakt en het gevoel van een sigaret willen was gelijk weg.Ik vond het eigenlijk ook stinken,mijn collega kwam laatst ook naast mij staan jee wat stonk ie zeg,nou zo heb ik dus ook geroken.We houden het bij dampen.Geloof me het wordt steeds makkelijker.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens ook sávonds een droge keel en mond,zijn er meerderen die daar last van hebben.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
O ja nog een voordeel je tanden blijven ook schoner,ik moet straks weer naar de mondhygieniste en dan gaat ze mijn sigaretten aanslag weer verwijderen en ik heb begrepen dat je door het dampen geen aanslag meer krijgt op je gebit,dus vind ik ook heel belangrijk.Het staat ook zo vies gelukkig zit het bij mij alleen aan de binnenkant van mijn gebit maar ik heb laatst met een moeder van school gesproken en die had het op haar voorste twee tanden zitten ,ziet er niet zo fris uit moet ik zeggen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven