Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen "wennen"aan e-sigaret

12-11-2013 22:06 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames en heren,



Yeah! Mijn eerste topic geopend! Allereerst hartelijk dank aan de mensen die op hun sinaasappelkistje zijn gaan staan om de e-sig aan te prijzen, ik ben ook -mede door deze postings- sinds twee weken aan de e-sig.

Maar....kan er maar niet aan wennen! Ik probeer het echt, maar blijf toch heel erg snakken naar de gewone sigaretten en koop deze dus ook steeds! ik heb een ego c met 12 mg mentholsmaak (rook al jaren mentholsigaretten). Heb steeds bij de eerste teugen dat ik begin te hoesten, en een soort van keelpijn-gevoel bij het inhaleren...Merk wel dat je rustig moet "trekken" en dat het hoesten dan minder is. Al 12 mg en 18 mg met elkaar gemixed (schrijf je dat zo?) maar ik kan maar niet wennen....Vraag mij af hoe andere mensen de overgang naar de e-sig hebben gemaakt? Is het echt een kwestie van gewoon niet zeuren en hup, overstappen en geen gewone sigaretten meer kopen? Of zou het nut hebben om eens een -ander- smaakje te proberen? Wil echt van het gewone roken af, dus wellicht zijn er hier mensen die wat tips kunnen geven?

Als het een kwestie is van huppakee, niet zeuren en overstappen, volhouden werkt het beste, dan hoor ik dat ook graag, want ik wil natuurlijk ook op een sinaasappelkistje gaan staan!! Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
En zet Karin Spaink er ook bovenop, ze heeft er weer een leuk stukje over geschreven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Jaren geleden heb ik een stoppoging gedaan met nicotinepleisters, naar mijn idee waren die niet voldoende dus begon ik er na een week er nicotinekauwgom bij te kauwen..

(en te roken)



Dat was het ook niet helemaal dus daar ben ik toen weer mee gestopt.



Toen ik de pleisters en kauwgom de deur uit deed en weer begon met roken zat ik op 3 a 4 pakjes per dag(!) was inmiddels aan een aardige nicotine spiegel gewend..



Heeft een paar weken geduurd voor ik weer op 1 pakje per dag zat.



Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt (maand of 2) en dat viel eerlijk gezegd heel erg mee.

Maar op de een of andere manier rook ik nog steeds



Moraal van het verhaal: stop gewoon met die onzin!

(ja, ik ook maar nu even niet)
Alle reacties Link kopieren
Je komt bij ieder dampgerelateerd topic ook dezelfde namen tegen.

Beetje eng worden we wel
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 13 november 2013 @ 00:41:

Jaren geleden heb ik een stoppoging gedaan met nicotinepleisters, naar mijn idee waren die niet voldoende dus begon ik er na een week er nicotinekauwgom bij te kauwen..

(en te roken)



Dat was het ook niet helemaal dus daar ben ik toen weer mee gestopt.



Toen ik de pleisters en kauwgom de deur uit deed en weer begon met roken zat ik op 3 a 4 pakjes per dag(!) was inmiddels aan een aardige nicotine spiegel gewend..



Heeft een paar weken geduurd voor ik weer op 1 pakje per dag zat.



Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt (maand of 2) en dat viel eerlijk gezegd heel erg mee.

Maar op de een of andere manier rook ik nog steeds



Moraal van het verhaal: stop gewoon met die onzin!

(ja, ik ook maar nu even niet)



Ik zie de moraal in dit verhaal niet zo.

Je zegt dat stoppen met roken eigenlijk een piece of cake is alleen je bent er maar gewoon weer mee begonnen?



Ik ben nog steeds erg blij met mijn damper, al ruim 4 weken geen gewone sigaret meer aangeraakt na meer dan 30 jaar heel veel roken.

Niks kon en deed mij stoppen.

Het dampen is natuurlijk even wennen, je moet het wel een kans geven. Het ook echt willen om eventueel met het echte roken te stoppen.



Ik vind roken inmiddels al stinken
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 13 november 2013 @ 00:41:

Jaren geleden heb ik een stoppoging gedaan met nicotinepleisters, naar mijn idee waren die niet voldoende dus begon ik er na een week er nicotinekauwgom bij te kauwen..

(en te roken)



Dat was het ook niet helemaal dus daar ben ik toen weer mee gestopt.



Toen ik de pleisters en kauwgom de deur uit deed en weer begon met roken zat ik op 3 a 4 pakjes per dag(!) was inmiddels aan een aardige nicotine spiegel gewend..



Heeft een paar weken geduurd voor ik weer op 1 pakje per dag zat.



Vorig jaar ben ik cold turkey gestopt (maand of 2) en dat viel eerlijk gezegd heel erg mee.

Maar op de een of andere manier rook ik nog steeds



Moraal van het verhaal: stop gewoon met die onzin!

(ja, ik ook maar nu even niet)





Tuurlijk moet je stoppen met die onzin!

Daarom hier ook al zoveel gesneuvelde stoppogingen met nicotine pleisters, zoveel voornemens die ik vooral heeeeel vaak uitsprak maar nooit waar maakte.

Echt zodra ik voor de zoveelste keer bij mijn vrienden en familie meldde dat ik wilde stoppen met roken had ik de lachers op mijn hand hoor.

Ik was jaren een wandelende grap MET sigaret maar echt echt, ik ging binnenkort stoppen....

Maar nu ff niet, want pff, stress, gedoe in mijn leven, volgende week, nee echt volgende week, nee nu meen ik het volgende week stop ik, of nee wacht ja ik zou stoppen maar ik koop nog 1 pakje.



Dus ja, je moet absoluut stoppen met die onzin, maar als je na jaren je realiseert dat je het er echt heel moeilijk mee hebt en iedereen je alleen maar uitlacht, kan je altijd nog gaan dampen!!!

En dat werkt voor mij wel.

Who's laughing now!
Alle reacties Link kopieren
Mij ontgaat het moraal van het verhaal ook even, sehnsucht. Maar manlief is nu een jaar van het roken af dankzij het dampen. Misschien moet jij de gok ook eens wagen. Wat heb je te verkiezen? Het is veel goedkoper dan roken, da's toch meegenomen met de feestdagen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 00:41:

Je komt bij ieder dampgerelateerd topic ook dezelfde namen tegen.

Beetje eng worden we wel







Het volgende topic noemen we "Het sinaasappelkistje" aan jou de eer om hem te openen



We kunnen ook 'ons' eigen forum onderwerp aanvragen bij de mods, met een leuk plaatje van een dampertje

Zouden ze er in trappen?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:

consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 00:41:

Je komt bij ieder dampgerelateerd topic ook dezelfde namen tegen.

Beetje eng worden we wel Damp-Jehova's, overal een voet tussen de deur.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Moraal van het verhaal snap ik wel hoor...



Gewoon stoppen is echt zeldzaam.. Iedereen roept het, iedereen weet het, iedereen wil het, maar slechts een enkeling behaalt daarmee het succes..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 00:56:

[...]





Damp-Jehova's, overal een voet tussen de deur. Terwijl ik typte dacht ik nog.. laat ik nou eens niet de jehova's erbij halen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik zeg helemaal niet dat het een plakje cake is, het is een k*t gewoonte die veel geld kost en eigenlijk geen genot oplevert.



Rook ook al bijna 30 jaar (30 tot 40 st p/d) en vind het niet eens lekker en het stinkt ook.



Het viel mij op dat het geen moeite hoeft te kosten.

2 dagen 's nachts zweten dat was het eigenlijk



Zolang je maar afleiding en een doel hebt.



En dat heb ik nu even niet..
Alle reacties Link kopieren
Och ik was ook zo'n roker die ooit nog wel eens ging stoppen maar nu even niet.

Na de vakantie, na de kerst, na de carnaval enz.

Daarom is het nu zo grappig als ik vertel aan mensen dat ik al ruim een maand niet meer rook maar damp.

Wat? Jij??
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht, 64 seconden geleden

Ik zeg helemaal niet dat het een plakje cake is, het is een k*t gewoonte die veel geld kost en eigenlijk geen genot oplevert.



Rook ook al bijna 30 jaar (30 tot 40 st p/d) en vind het niet eens lekker en het stinkt ook.



Het viel mij op dat het geen moeite hoeft te kosten.

2 dagen 's nachts zweten dat was het eigenlijk



Zolang je maar afleiding en een doel hebt.



En dat heb ik nu even niet.. Stap dan over. Makkelijker kunnen wij het echt niet maken. Zodra je merkt hoeveel meer lucht je krijgt, ben je om.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 00:52:

Mij ontgaat het moraal van het verhaal ook even, sehnsucht. Maar manlief is nu een jaar van het roken af dankzij het dampen. Misschien moet jij de gok ook eens wagen. Wat heb je te verkiezen? Het is veel goedkoper dan roken, da's toch meegenomen met de feestdagen?



Oh gingen we de feestdagen al in onze overtuigingen verwerken? Heb ik een vergadering gemist?



Nee zonder gekheid, ik zie het moraal ook niet zo.

Eerder een bewijs dat wanneer stoppen met roken toch maar niet wil lukken, ondanks pogingen met allerlei andere hulpmiddelen en je vindt dat je wel echt moet stoppen met die onzin, dampen het proberen waard is.

Je hebt niets te verliezen eigenlijk, alleen te winnen als het hier wel mee zou lukken om te stoppen of op zijn minst het hele slechte roken te vervangen met dampen.



Ik heb zelf overigens voordat ik overstapte ook nog weken mijzelf wijsgemaakt dat dit eigenlijk belachelijk is.

Zat ik maar in mijn hoofd,

" Nee consuela, als je dat gaat doen, dat is echt triest. Stop gewoon, je gaat toch niet wanhopig aan zo'n raar ding zitten lurken,how low can you go"

En toen op 1 avond na weer ruim een pakje weg gerookt te hebben aan het eind van de dag dacht ik, en nu is het klaar!! Dan maar triest maar dit gaat al jaren zo en gaat ook nog jaren door en stoppen gaat nooit gebeuren want dan was het al gebeurd"



De volgende dag stapte ik met vriend in de auto en zo geschiede.

Van how low can you go, ben ik rechtop gaan staan met damper in mijn hand!

Dit is al zoveel verder dan dat ik ooit ben gekomen en gekomen zou zijn, I did it!



En ik blijf rechtop staan, zodat anderen die stiekem ook wel willen maar denken dat het triest staat, zien dat je met trots kan dampen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 13 november 2013 @ 01:00:

Ik zeg helemaal niet dat het een plakje cake is, het is een k*t gewoonte die veel geld kost en eigenlijk geen genot oplevert.



Rook ook al bijna 30 jaar (30 tot 40 st p/d) en vind het niet eens lekker en het stinkt ook.



Het viel mij op dat het geen moeite hoeft te kosten.

2 dagen 's nachts zweten dat was het eigenlijk



Zolang je maar afleiding en een doel hebt.



En dat heb ik nu even niet..



Weet je, we hebben allemaal al een doel, namelijk stoppen met roken

En de e-sig geeft die afleiding, dat vind ik het mooiste van allemaal. Ik hoef mijn 'gewoonte' niet op te geven hiermee, ik kan nog even lekker buiten staan (ja dat doe ik af en toe nog steeds) ik mag nog steeds denken 'Hmm even lekker roken" , maar dan ga ik dampen,..



Je kunt je nog helemaal gedragen als 'roker' maar je bent het niet meer

De nicotine verslaving ben je in principe zo van af, hoewel dat heel gek klinkt .. Maar de 'gewoonte' is net zo erg, zo niet erger.. Je gaat je als stopper ergeren aan de momenten waarop je normaal een sigaret 'nodig' had.





Ik bevind me in 1 van de meest stressvolle fases van mijn leven op dit moment, maar toch, toch lukt het me hiermee.. Ik damp i p v mijn normale 'ontstress sigaretje' .. en oh oh oh wat had ik die nodig
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 00:56:

[...]





Damp-Jehova's, overal een voet tussen de deur.





Hahahaha!

Zoiets ja, alleen in plaats van een voet rammen wij ons kistje tussen je deur, wij gaan wat standvastiger te werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook om over te stappen. Maar ik vraag me af hoe verslaafd jullie waren aan roken? Ik heb een enthousiaste vriendin aan de damper, maar zij is een type die ook geen moeite had met bijvoorbeeld niet mogen roken op lange vliegreizen.

Ik ben dus meer het type dat na de bios er gelijk een opsteekt als ze buiten staat. Ben ook nog nooit langer dan een dag gestopt geweest en ik rook zeker een pakje per dag.

Ik ben er zeker niet trots op, maar vraag me wel af of dampen wel iets zal zijn voor types als ik?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 01:02:

[...]





Stap dan over. Makkelijker kunnen wij het echt niet maken. Zodra je merkt hoeveel meer lucht je krijgt, ben je om.



Aandeelhouder?



Hou niet van vervangers, geen alcohol vrij bier, geen cafeïne vrije koffie, geen zoetstoffen.

The real thing of niks
Alle reacties Link kopieren
Sehnsucht, vervang je sigaretten gewoon voor een goedkoper en gezonder alternatief zonder echt te stoppen, dan vind je misschien vanzelf je afleiding en je doel om echt te stoppen me je verslaving. Een starterpakketje is net zo duur als dezelfde hoeveelheid echte sigaretten. Je hebt niks te verliezen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen aandeelhouder. Althans niet hiervan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 13 november 2013 @ 01:06:

[...]





Oh gingen we de feestdagen al in onze overtuigingen verwerken? Heb ik een vergadering gemist?



Nee zonder gekheid, ik zie het moraal ook niet zo.

Eerder een bewijs dat wanneer stoppen met roken toch maar niet wil lukken, ondanks pogingen met allerlei andere hulpmiddelen en je vindt dat je wel echt moet stoppen met die onzin, dampen het proberen waard is.

Je hebt niets te verliezen eigenlijk, alleen te winnen als het hier wel mee zou lukken om te stoppen of op zijn minst het hele slechte roken te vervangen met dampen.



Ik heb zelf overigens voordat ik overstapte ook nog weken mijzelf wijsgemaakt dat dit eigenlijk belachelijk is.

Zat ik maar in mijn hoofd,

" Nee consuela, als je dat gaat doen, dat is echt triest. Stop gewoon, je gaat toch niet wanhopig aan zo'n raar ding zitten lurken,how low can you go"

En toen op 1 avond na weer ruim een pakje weg gerookt te hebben aan het eind van de dag dacht ik, en nu is het klaar!! Dan maar triest maar dit gaat al jaren zo en gaat ook nog jaren door en stoppen gaat nooit gebeuren want dan was het al gebeurd"



De volgende dag stapte ik met vriend in de auto en zo geschiede.

Van how low can you go, ben ik rechtop gaan staan met damper in mijn hand!

Dit is al zoveel verder dan dat ik ooit ben gekomen en gekomen zou zijn, I did it!



En ik blijf rechtop staan, zodat anderen die stiekem ook wel willen maar denken dat het triest staat, zien dat je met trots kan dampen.



Zoals jij het verteld, geweldig!

Maar zo is het gewoon. Ik ging altijd morgen stoppen, of volgende week. Of na die vakantie, ja nu ff niet want nu heb ik stress....



En nu ben ik blij en relaxed en mijn haar stinkt niet meer.

En met een flesje liquid van 5,95 doe ik 12 dagen terwijl ik eerst wel 50 euro in de week oprookte.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsbeldetweede, 2 minuten geleden

Ik twijfel ook om over te stappen. Maar ik vraag me af hoe verslaafd jullie waren aan roken? Ik heb een enthousiaste vriendin aan de damper, maar zij is een type die ook geen moeite had met bijvoorbeeld niet mogen roken op lange vliegreizen.

Ik ben dus meer het type dat na de bios er gelijk een opsteekt als ze buiten staat. Ben ook nog nooit langer dan een dag gestopt geweest en ik rook zeker een pakje per dag.

Ik ben er zeker niet trots op, maar vraag me wel af of dampen wel iets zal zijn voor types als ik?Je bent hetzelfde type als mijn man. Dus ja, jij kan het ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hoe verslaafd was ik..



Even denken



Ik rookte 30-35 sigs per dagIk werd kriegel als ik langer dan een uur niet kon rokenIk ontweek de bios nu ze geen pauzes meer houdenEen vlucht langer dan 2 uur was een crimeIk checkte nooit langer dan 30 minuten voor boarden in op schiphol, na inchecken kon ik niet meer roken (ja ja ja dom! Ik ontdekte na een vluchtje of 30 pas dat je bij Murphy's kan roken)Ik weigerde andere merken te roken dan mijn vertrouwde kentIk ging NOOIT zonder sigaretten de deur uit, ook niet voor een boodschapjeZoiets?
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Marjo41 schreef op 13 november 2013 @ 01:00:

Och ik was ook zo'n roker die ooit nog wel eens ging stoppen maar nu even niet.

Na de vakantie, na de kerst, na de carnaval enz.

Daarom is het nu zo grappig als ik vertel aan mensen dat ik al ruim een maand niet meer rook maar damp.

Wat? Jij??



Heeeel herkenbaar al die feestdagen als excuus erbij halen. Echt ik vierde steeds meer feestje. Suikerfeest, haloween, valentijnsdag, dag van de secretaresse ( ben ik helemaal niet, maar hey het is een feestdag! )



Ik vond het gewoon zo verschikkelijk moeilijk om het roken los te laten .

Het ging mij nog niet eens om die afkickverschijnselen. Tuurlijk ben je daar met een weekje wel doorheen. Maar mentaal is het gewoon een pittige klus voor mij.

Bovendien geniet ik gewoon van dat moment even te roken, beetje in mijn bubbel te kunnen zitten.

Of ik heb gewoon een enorm groot zuigbehoefte
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 13 november 2013 @ 00:34:

En zet Karin Spaink er ook bovenop, ze heeft er weer een leuk stukje over geschreven. Waar?? link!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven