Gezondheid alle pijlers

Niet meer kunnen plassen

26-08-2009 12:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik heb medicijnen met als bijwerking 'moeilijk kunnen plassen'. Uiteindelijk lukt het altijd wel hoor, maar ik moet er soms echt even voor gaat zitten en me concentreren tot het lukt.

Heb je echt ALLES al geprobeerd op de wc? kraantje laten lopen, vinger in koud water, dat soort dingen?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
-
Als je niet recent iets veranderd hebt aan je epilepsie-medicatie lijkt het me sterk dat die ineens na 4 jaar zo acuut deze bijwerking geven. Of is de dosering verhoogd?

Ik zou toch maar contacrt opnemen met het ziekenhuis want helemaal niet kunnen plassen lijkt me niet goed.
-
Ik heb het jaren geleden een keer gehad, dus je paniekgevoel herken ik wel. 's Avonds naar een dienstdoende huisarts geweest, bij mij bleek het wel om een blaasontsteking te gaan.

Eenmaal bij thuiskomst leek de spanning eraf want toen kon ik ineens weer plassen, zonder dat ik iets had ingenomen.

Wat ook zou kunnen, ik weet niet of jij wel eens aan wielrennen doet, maar een kennis van mij heeft ook een tijd niet kunnen plassen, volgens hem kwam dat door zijn wielrenhobby. Waarschijnlijk een lange tijd in een bepaalde houding op dat zadel...
Ik gebruik Efexor, een antidepressivum.

In het begin had ik er meer last van dan nu. Het is ook nooit zo dat ik echt hoge nood heb en het lukt niet. Meer als je bijv. nog even naar het toilet gaat omdat je bijna weg gaat.

Ja als het te erg wordt moet je wel even stappen ondernemen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
-
Ik heb meerdere keren nierstenen gehad die niet op de echo te zien waren. Later toch uitgeplast dus ze zaten er echt! Zou het niet kunnen dat je dit ook hebt? Is er ook gekeken of je bloed in je urine hebt?
-
Niet verder vertellen: maar het schijnt als je een slapende persoon met zijn vinger in een glas water laat voelen, dat hij dan in bed plast

Daarom kende ik die tip...
quote:julianaa schreef op 26 augustus 2009 @ 12:58:

Ik wordt nu echt zo'n eigen dokter op het internet en lees dat het iets met de hersenen te maken kan hebben.

Mijn familie zegt dat ik weer terug naar het ziekenhuis moet gaan maar dat gedoe met die menstruatie.

Als ik me niet vergis heb jij toch een hersentumor? Mijn excuses als het niet zo is, maar volgens mij herinner ik me wat posts van je op een topic daarover.

Kan er geen link zijn? Zeker nav bovenstaande quote van jou? Denk dat je je het minst druk moet maken om zo'n menstruatie. De gemiddelde arts in een ziekenhuis ziet wel vreemdere dingen dan urine van een vrouw die menstrueert. Succes!
Ik kon nog wel plassen, maar heel moeizaam. Het steentje zat in de urineleider die daardoor verstopt raakte. Overigens waarschuwen ze bij nierstenen dat je acuut naar een dokter moet als je niet meer kunt plassen. Als je nieren de afvalstoffen niet meer kwijt kunnen kunnen ze beschadigd raken. Ik zou dus zeker opnieuw een dokter raadplegen, zodat goed uitgezocht kan worden wat er aan de hand is en een manier gevonden kan worden om toch je urine kwijt te raken. Overigens deden de nierstenen bij mij wel echt gigantisch pijn (met flauwvallen en overgeven als gevolg), maar als ze wat minder scherpe kantjes hebben hoeft dat misschien ook niet altijd zo te zijn. Hoe dan ook hoop ik dat ze snel uitvinden wat je hebt, ik kan me voorstellen dat je hier ongerust van wordt!
.
.
-
Als het blijft, ga dan echt terug naar je neuroloog/neurochirurg.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Hallo,

Hier nog iemand die (definitief) niet meer zelfstandig kan plassen.

Het is iid heel vervelend en het paniekgevoel, waar jij hebt over hebt is erg herkenbaar.

Ik wil je niet bang maken, maar als je echt niet kan plassen voor 12 uur of langer; meteen naar de dokter!!!

Je kan echt ziek worden en je blaas kan zo ver uitrekken dat je allerlei complicaties kan krijgen. Niet iets wat je er nog bij wilt hebben...

Je zei ook iets over catheters, catheteriseer je jezelf? Dan hoef je niet meteen naar de dokter, maar haal je het er zelf uit, dat is wel echt noodzakelijk, ik kan het niet vaak genoeg benadrukken.

Verder zou ik bij de arts op meer onderzoeken aandringen, ik bedoel; helemaal normaal is dat toch niet, of wel?

Ik zit zelf al veel verder in het traject; heb inmiddels een neurostimulator geimplanteerd gekregen. Ik hoop dat het bij jou niet zo ver hoeft te komen.

Heel veel succes en neem je lichaam serieus!
Hoe is het nu?

Lukt het plassen weer gewoon? Of toch nog in het ziekenhuis geweest?
-
Klinkt nog niet echt geruststellend, dat je het wel drinkt, maar niet allemaal uitplast.

Goed in de gaten houden hoor. Heb je het nummer van de weekendarts, voor geval van nood?
[-
Ik heb dit jaren geleden ook gehad. Van het een op het andere moment kon ik niet meer plassen. Naar de weekendarts gegaan en die hebben m'n blaas toen leeg laten lopen. Toen moest ik wachten of ik zelf weer kon. Nou, niet dus. Weer naar weekendarts en toen heb ik een catheter gekregen. Daarna voor allerlei onderzoeken naar het ziekenhuis geweest, ik heb toen een week mezelf moeten catheteriseren, vreselijk vond ik dat.

Aan het eind van die week kon ik opeens weer zelf plassen. De eerste keer was heel pijnlijk en er kwam bloed bij vrij. Ik ben daarna nog 1x naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze de urninebuis opgerekt. De oorzaak is nooit gevonden maar zelf denk ik dat het op de een of andere manier met stress te maken heeft gehad. Ik had in die periode heel veel stress.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik m'n hele leven eigenlijk al een zwakke blaas heb gehad, heel vaak blaasontsteking. Het probleem heeft zich gelukkig nooit weer voor gedaan.

Hoe gaat het nu dan?
-.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven