Gezondheid alle pijlers

Niet ongesteld geworden in stopweek, pil nemen?

11-09-2014 16:22 5 berichten
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. Ik slik al zo'n 10 jaar dezelfde pil. Ik heb altijd een regelmatige menstruatie. Vorige week woensdag heb ik de laatste pil op uit mijn strip. Normaal word ik dan op dinsdag ongesteld, uiterlijk woensdag, dat duurt ongeveer tot vrijdagavond.

Ik ben dit keer niet ongesteld geworden. Ik heb de laatste weken erg veel stress, dus opzich zou het daar goed door kunnen komen. Ik ben nog steeds niet ongesteld, en ik zou vanavond de eerste pil van mijn nieuwe strip weer moeten innemen.

Kan ik dat gewoon doen? Of is het verstandiger om te wachten tot ik ongesteld ben geworden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zwangerschapstest doen, als negatief --> gewoon de pil nemen. Nou en als positief iig niet de pil nemen

In ieder geval niet je stopweek verlengen! Dan weet je zeker dat je niet meer veilig bent.
elmira wijzigde dit bericht op 11-09-2014 16:25
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Elmira schreef op donderdag 11 september 2014 16:24 Ik zou een zwangerschapstest doen, als negatief --> gewoon de pil nemen. Nou en als positief iig niet de pil nemen

In ieder geval niet je stopweek verlengen! Dan weet je zeker dat je niet meer veilig bent. Dit. Nooit langer stoppen dan 7 dagen. En testjes kosten per 2 1,49 bij de Action.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Staat hier niks over in de bijsluiter?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Goed idee om even in de bijsluiter te kijken, was ik nog niet opgekomen.

In de bijsluiter staat dat als ik de pil goed heb geslikt dat het onwaarschijnlijk is dat ik zwanger ben. Maar dat ik dat eerst moet uitsluiten voor ik aan een nieuwe strip begin. Precies wat jullie zeggen dus. Dan ga ik straks even naar de Etos en haal ik een test. Mocht daaruit komen dat ik niet zwanger ben, begin ik vanavond gewoon met de nieuwe strip.

Bedankt voor jullie advies. Ik raakte, hoe stom ook, al een beetje in paniek, maar nu is het duidelijk wat ik moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven