Niet ongesteld tijdens stopweek pil
vrijdag 12 maart 2010 om 10:44
Ik ben vorige maand voor het eerst begonnen met het innemen van de pil. In de tweede week van mijn eerste strip, was ik eenmaal glad vergeten de pil in te nemen. Ruim 15 uur na de normale tijd van het innemen van mijn pil, kwam ik er pas achter. Ik kon vrij weinig informatie op het Internet vinden over wat je dan moet doen (wordt veel geschreven dat je de pil moet innemen binnen 12 uur na de normale tijd) Ik heb uiteindelijk besloten de pil toch maar in te nemen. Ik zat overigens in het buitenland en kon niet even naar mijn huisarts bellen.
Tijdens mijn pilweken hebben mijn vriend en ik ook sexueel gemeenschap gehad. Zelfs een paar keer zonder condoom, maar dan eigenlijk dat hij niet in mij klaarkomt.
Nu was afgelopen maandag de laatste dag van mijn pilstrip. Ben dus gestopt en ben sindsdien nog niet ongesteld geworden. En we zitten nu al 4 dagen verder. Ik heb echter wel rare bruine afscheiding. Is dit normaal? Hebben jullie dit ook wel eens eerder gehad? Ik heb overigens wel een zeurende buikpijn die ik alleen heb wanneer ik ongesteld ben. Hebben jullie hier enige ervaring mee? Met niet ongesteld worden tijdens de stopweek? Of hebben jullie ook deze bruine afscheiding gehad.
alvast bedankt.
Tijdens mijn pilweken hebben mijn vriend en ik ook sexueel gemeenschap gehad. Zelfs een paar keer zonder condoom, maar dan eigenlijk dat hij niet in mij klaarkomt.
Nu was afgelopen maandag de laatste dag van mijn pilstrip. Ben dus gestopt en ben sindsdien nog niet ongesteld geworden. En we zitten nu al 4 dagen verder. Ik heb echter wel rare bruine afscheiding. Is dit normaal? Hebben jullie dit ook wel eens eerder gehad? Ik heb overigens wel een zeurende buikpijn die ik alleen heb wanneer ik ongesteld ben. Hebben jullie hier enige ervaring mee? Met niet ongesteld worden tijdens de stopweek? Of hebben jullie ook deze bruine afscheiding gehad.
alvast bedankt.
vrijdag 12 maart 2010 om 10:56
zeker als je net begint met de pil kan je cyclus veranderen. Soms wordt je tussendoor ongesteld, soms minder, soms veel meer. Als je een pil bent vergeten en je hebt daarbij onbeschermde sex gehad dan is mijn advies wel om een zwangerschapstest te doen. En als je nog een keer een pil vergeet de rest van de cyclus met condoom vrijen. In elk geval wel na 7 dagen weer beginnen met een nieuwe strip ook al ben je niet echt ongesteld geworden
vrijdag 12 maart 2010 om 11:08
Bedankt voor je advies ramiaatje. Ik heb gisteravond een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief (gelukkig). Maar ik zal voor de zekerheid nog een test doen. Beter het zekere voor het onzekere! Tijdens mijn eerste pilstrip-weken hebben mijn vriend en ik voornamelijk een condoom gebruikt (niet altijd, maar het merendeel wel) Eigenlijk alleen maar omdat we niet zeker wisten of het gelijk al veilig was om zonder condoom het te doen. Is het nu tijdens mijn aankomende pilstrip-weken wel veilig om het zonder te doen. Men zegt toch vaak dat het tijdens de eerste pilstrip nog niet 100% veilig is?!
Nou hoor ik van vele kanten verschillen antwoorden omtrent het volgende: wanneer mijn vriend en ik de liefde willen bedrijven doen we het wel eens dat hij eerst in mij komt zonder condoom (omdat dit voor hem een beter gevoel is) en voor dat hij klaarkomt haalt het hem eruit. Is er dan nog steeds een kom om zwanger te worden?
Nou hoor ik van vele kanten verschillen antwoorden omtrent het volgende: wanneer mijn vriend en ik de liefde willen bedrijven doen we het wel eens dat hij eerst in mij komt zonder condoom (omdat dit voor hem een beter gevoel is) en voor dat hij klaarkomt haalt het hem eruit. Is er dan nog steeds een kom om zwanger te worden?

vrijdag 12 maart 2010 om 11:40
Het kan even duren voor je lijf zich weer gereguleerd heeft, als je net aan de pil bent. Vier dagen wachten is op zich nog niet abnormaal, hoor. Zolang je je stopweek maar niet langer dan 7 dagen laat duren. En in principe is de pil veilig, vanaf de eerste dag dat je hem gebruikt.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?