Gezondheid alle pijlers

nieuwe generatie pillen?

12-09-2010 11:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de nieuwe generatie pillen, zoals de Yaz en de yasmin 24+4 of de Qlaira??

ik ben in januari met de pil gestopt, en het heeft 8 maanden geduurd voordat ik klachtenvrij was. ik had erg last van migraine, wat ik nog nooit eerder had gehad, als ik ergens was met de harde muziek kwam het opeens opzetten, en zo gauw ik ongesteld werd was ik 3 dagen van de wereld.

nu wil ik kort aan de pil, en ik wil niet opnieuw door die afkick hell, en ik hoop door een wat modernere pil te nemen dat het misschien niet zo heftig word.

Heeft iemand ervaringen?
Pfoe, als ik zo lang en zo heftig op een pil zou reageren dan zou ik toch naar andere (hormoonvrije) oplossingen kijken. Is een koperspiraal niet iets voor je?
Nou! Dat vraag ik me ook af. Na het stoppen met de pil heb ik bijvoorbeeld niks geen klachten gehad. Zoals jij reageert lijkt me niet echt normaal. Er zijn meerdere alternatieven hoor!
klopt idd, alleen willen we het zwanger worden 3 tot 6 maanden voor ons uitschuiven, en ik vertrouw liever op mezelf dat op mijn lieve man haha ;-d

en om nou voor zo'n korte periode aan een spiraal te beginnen :(
Waarom ga je niet gewoon condooms gebruiken dan? Ook jij kan zo'n ding om doen bij je man.
3-6 maanden, daar zijn nou condooms voor. En daar kun jij ook heel goed op letten hoor.
Ik zou dan niet meer aan de pil gaan als je zwanger wilt worden... Kun je niet gewoon met condoom vrijen dan?
oh mosterd
Wat Suus Zei dus.
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 september 2010 @ 12:23:

Wat Suus Zei dus.Sorry, ik ben niet suus maar zwup
Aaaargh. Sorry Zwup! (maar je hebt wel Suus haar -oude- avatar) Maar condooms dus.
Condoom is inderdaad een hele goede optie dan. Probleem opgelost, toch?
quote:Mevrouwdekees schreef op 12 september 2010 @ 12:25:

Aaaargh. Sorry Zwup! (maar je hebt wel Suus haar -oude- avatar) Maar condooms dus.Ja, ik weet het Dacht dat het wel kon, aangezien ze hem maar heel heel heel erg kort heeft gehad.
thanks, voor jullie reacties

ik denk idd dat het niet de voorkeur heeft om weer te starten met de pil.

het word maar ff doorbijten, ik haat condooms net zo erg als mn man ze haat, maar goed, als ik straks bezwangerd moet worden is het 2x zo leuk zullen we maar zeggen ;-d
Tja, ik ben dus net gestopt met de yasmin. Reageer altijd slecht op hormonen in pillen, deze is me een tijd goed bevallen, bijna een jaar, dus dat was bijzonder. Maar de laatste maanden constant migraine. Helaas. Ik vond 'm verder erg fijn, mijn libido bleef op peil, niet aangekomen, hele lichte menstruatie. Wie weet voor jou ook een goede pil aangezien je 'm niet lang wil slikken. Daarbij heb ik begrepen dat bij andere vrouwen de migraine juist afnam door de yasmin.
Ik heb veel te veel enge verhalen gelezen over de Yasmin. Zou ik nooit slikken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven